Submission Wrestling HOPA Challenge La 5.2.2005

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei jaksa lukea läpi koko thrediä, mutta ku joku heitti ett Ilmén alotti jotaan uransa kans ihan vihreenä jne... Ni musta Bas Rutten om huomattavasti parempi esimerkki :D Jätkä osas yhden submissionin ;) Giljotiinin nimittäin ja meni Pancraseen ottelemaan... hehee! Tuli jätkästä kuudessa vuodessa suht hyvä submission wrestleri ;)

Benu sanoi:
Ni musta Bas Rutten om huomattavasti parempi esimerkki :D Jätkä osas yhden submissionin ;) Giljotiinin nimittäin ja meni Pancraseen ottelemaan... hehee! Tuli jätkästä kuudessa vuodessa suht hyvä submission wrestleri ;)

Noh eipä tuo Rutten kyllä parhaina päivinäkään mikään lukotuskone ollut.. Osasi varmasti perustemput ja puolustautua lukotuksia vastaan, mutta vahvalla pystyottelullahan Bas pärjäsi.

Kannattaa katsoa esim. "kings of Pancrese", jossa on Ruttenin vanhempiakin matseja. Niistä huomaa, etä aika onnettomalta se mattopeli näyttää ainakin uran alkuvaiheessa. :)

Mä olen melko varmasti lähdössä tuonne vääntämään, kunhan ei vaan mitään flunssaa tai sairautta pääse iskemään päälle. Yhden kaverin sain todennäköisesti myös houkuteltua mukaan. Aloitteleville ottelijoille tuo on tarkoitettukin, joten sinne vaan kisaamaan. Eihän siellä ole mitään hävittävää, selkäsauna tulee korkeintaan.. :D

Tiivitaavi sanoi:
Noh eipä tuo Rutten kyllä parhaina päivinäkään mikään lukotuskone ollut.. Osasi varmasti perustemput ja puolustautua lukotuksia vastaan, mutta vahvalla pystyottelullahan Bas pärjäsi.

Kannattaa katsoa esim. "kings of Pancrese", jossa on Ruttenin vanhempiakin matseja. Niistä huomaa, etä aika onnettomalta se mattopeli näyttää ainakin uran alkuvaiheessa. :)

Juu, sehän oli aivan säälittävä matossa alussa :D Mutta loppuvaiheessahan oli kyllä suht taitava lukottaja... ja väittää parantuneen vielä UFC ajoistaan! Pancrasessa Bas otteli 30 ottelua, ja 17 niistä loppu lukotukseen, 4 häviöön ja vain 9 KO/TKO ja ottaen huomioon että mies oli tuore Muay Thai euroopan mestari tulleessaan Pancraseen eikä ollu mitään hajua lukoista ni voi kyllä sanoa että on ehdottomasti hyvä prosentti! Ok, olishan Bas luultavasti monessa paikka voinuki lopettaa matsit iskuihin, mutta Pancrase nythän on vähä niinku herrasmies liiga eikä matossa oikeen lyödä toisia... :\
Ja jos joku nyt voittaa Funakin tasosen mattomiehen pistämällä miehen viisi kertaa yhden matsin aikana lukkoon ni ei voi ku hattua nostaan ;)

edit: Ja suuren Ruttenen fanina olen nähny kaikki sen matsit! Joten kyllä sen huomaa ottelu ottelulta että mattotekniikka parntuu...

Benu sanoi:
Juu, sehän oli aivan säälittävä matossa alussa :D Mutta loppuvaiheessahan oli kyllä suht taitava lukottaja... viisi kertaa yhden matsin aikana lukkoon ni ei voi ku hattua nostaan ;)

edit: Ja suuren Ruttenen fanina olen nähny kaikki sen matsit! Joten kyllä sen huomaa ottelu ottelulta että mattotekniikka parntuu...

Jep. hyvä fysiikka ja kehonhallinta autaa varmasti omaksumaan melko nopiaan myös mattopelin perusteet. Hyvinä esimerkkeinä pystymiehistä, jota ainakin jollain tasolla ovat ottaneet myös mattopuolen haltuun ovat Alistair Overeem, joka voitti just ADCC:n euroopan trialsit sekä Crocop (vaikka nyt voitto Roidmanista ei vakuuttanutkaan). Olisi kuitenkin varmasti koko Suomen raskaansarjan kermalla tekemistä Crocopin kanssa ihan pelkissä sw kisoissakin...

Hopa-kisoista sen verran, että mukaan kannattaa lähteä kokeilemaan! Aiempina(kin) vuosina taso on kuitenkin ollut melko hyvä, joten jos ilman varsinaista lukkopainitreeniä kisoissa pärjää nostan hattua. Vaikka kyseessä onkin aloittelijoille suunnatut kisat mahtuu mukaan aina egoaan pönkittämään :D muutama kokeneempikin ottelija, eli huonolla tuurilla voi kyyti olla kylmääkin. Tsemppiä kuitenkin kaikille, jotka matolle "uskaltautuvat". ;)

Tiivitaavi sanoi:
Jep. hyvä fysiikka ja kehonhallinta autaa varmasti omaksumaan melko nopiaan myös mattopelin perusteet. Hyvinä esimerkkeinä pystymiehistä, jota ainakin jollain tasolla ovat ottaneet myös mattopuolen haltuun ovat Alistair Overeem, joka voitti just ADCC:n euroopan trialsit sekä Crocop (vaikka nyt voitto Roidmanista ei vakuuttanutkaan). Olisi kuitenkin varmasti koko Suomen raskaansarjan kermalla tekemistä Crocopin kanssa ihan pelkissä sw kisoissakin...

Aika huvittavaa että mainitsit asian :eek: Itse just pari päivää sitte leikittelin tolla idealla lukiessani tätä topicia :piis:

Alistair Overeem on voittanut 19 mma-matsia, joista 8 submissionilla. Tuskin voidaan puhua noviisista mattopuolella, kun sherdogissa listattuna on jo 1999 voitto submissionilla (Rear Naked). Ei hyväkään pystyosaaminen sulje kokonaan pois muita osa-alueita.
CroCopin "matto-osaamisen" näyttö on kertynyt vastustajan kummallisesta loukkaantumisesta, ja hyvästä polvipotkusta, jonka jälkeen olisi voinut heittää melkein minkä lopetuksen tahansa. Ilman Roidlemanin syömää polvea tämä CC:n loistokas giljotiini olisi irronnut maailman jyrähtävimmän slämmäyksen lopuksi. Silti, tyylikäs kokonaisuus, sprawl--knee--giljotiini.

Hynkkä sanoi:
Mä olen melko varmasti lähdössä tuonne vääntämään, kunhan ei vaan mitään flunssaa tai sairautta pääse iskemään päälle.

Täytyy vetää sanoja takaisin.. :curs: Ei ole sittenkään varaa maksaa vakuutusmaksuja vielä tässä kuussa, niin ei viitti lähteä vääntämään kisoihin, kun ei ole vakuutukset kunnossa. Noh, tuleehan niitä kisoja vielä ja kerkiää tässä treenata ittensä vielä parempaan kuntoon seuraavia kisoja varten. :evil:

Hynkkä sanoi:
Täytyy vetää sanoja takaisin.. :curs: Ei ole sittenkään varaa maksaa vakuutusmaksuja vielä tässä kuussa, niin ei viitti lähteä vääntämään kisoihin, kun ei ole vakuutukset kunnossa. Noh, tuleehan niitä kisoja vielä ja kerkiää tässä treenata ittensä vielä parempaan kuntoon seuraavia kisoja varten. :evil:

Mä en oo muuten ajatellukkaan tuota vakuutusasiaa. Hmmm, vaatiikohan ne siellä voimassa olevan vakuutuksen vai onkohan se vaan ihan itsestä kiinni haluaako sellaisen vai ei?? Oishan se varmaan kyllä ihan hyvä olla...Oon kyllä kovaa vauhtia sinne menossa, mut katsotaan nyt...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yleensä kaikissa kisoissa vaaditaan, että vakuutukset on kunnossa. Sitä ei kylläkään tarkisteta mitenkään, joten siitä voi vetää omat johtopäätöksensä. Minun mielestä se on kuitenkin aika tyhmää kilpailla tai harrastaa tällaista lajia ilman, että vakuutukset olisivat kunnossa. Jonkinlaiset vammat ovat kuitenkin todennäköisiä pitkällä aikavälillä. Pohjolasta saatava karateliiton A-lisenssi maksaa 90egee/vuosi, niin ei se kuitenkaan niin järkyttävän suuri summa ole, vaikka toki iso kasa rahaa.

Hynkkä, Toranaga: mitämitä... alkaa kuulostaa siltä että jätkiä vaivaa kilpailuja edeltävä NUHA!??!?!1! :D Nooh, sitä on usein liikkeellä...

Hynkkä sanoi:
Yleensä kaikissa kisoissa vaaditaan, että vakuutukset on kunnossa. Sitä ei kylläkään tarkisteta mitenkään, joten siitä voi vetää omat johtopäätöksensä. Minun mielestä se on kuitenkin aika tyhmää kilpailla tai harrastaa tällaista lajia ilman, että vakuutukset olisivat kunnossa. Jonkinlaiset vammat ovat kuitenkin todennäköisiä pitkällä aikavälillä. Pohjolasta saatava karateliiton A-lisenssi maksaa 90egee/vuosi, niin ei se kuitenkaan niin järkyttävän suuri summa ole, vaikka toki iso kasa rahaa.

HOPAn kilpailukutsussa ei asiasta mainita erikseen, joten Hynkän tulkinta on tod.näk. oikea.

Mites muuten, kattaako esim. tuo mainitsemasi karateliiton A-lisenssi kilpailemisen myös muissa lajeissa?

Vakuutuksista on ollut jotain juttua ennenkin:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19128&highlight=vakuutus

reino sanoi:
Mites muuten, kattaako esim. tuo mainitsemasi karateliiton A-lisenssi kilpailemisen myös muissa lajeissa?

Vakuutus korvaa lajiin liittyen;
Kilpailut
Harjoitukset, jotka ovat lajille ominaisia ja harjoituksen johtajan valvonnassa
Valmennusohjelman mukaisesti harjoitellessa
koulutus-, liikunta-, valmennusleirillä urheilutoimintaan liittyen.

Elikkä oman tulkintani mukaan, ei ole mitään väliä missä kisoissa kilpailee, kunhan se vaan liittyy omaan lajiin. HUOM! Tikanheittokisoissa sattuneita tapaturmia ei korvaa.

reino sanoi:
Hynkkä, Toranaga: mitämitä... alkaa kuulostaa siltä että jätkiä vaivaa kilpailuja edeltävä NUHA!??!?!1! Nooh, sitä on usein liikkeellä...
Eikait sitä semmosta.. :D Olishan tuo mukava päästä kisaamaan, kun on jo ollut parin vuoden tauko taistelulajeista noista leikkauksista johtuen.

reino sanoi:
Hynkkä, Toranaga: mitämitä... alkaa kuulostaa siltä että jätkiä vaivaa kilpailuja edeltävä NUHA!??!?!1! :D Nooh, sitä on usein liikkeellä...

No joo, ehkä tosta mun viestistä saa sen käsityksen, että olisin alkanut epäröimään, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Ajattelin vaan, että jos mä sinne kisoihin ilmestyn ja ne siellä alkaa jotain vakuutusta kyselemään ja mulla ei semmoista oo niin mitäs sitten?? Kai mä vaan valehtelen niille että on ne kunnossa.

Ei mulla aiemmin treenaillessa oo mitään vakuutusta ollu, en sitten tiedä onko seuran jäsenmaksuihin sisältynyt jonkin sortin vakuutus...En vaan usko että meen mitään vakuutusta nyt ottamaan, jos ei oo pakko kun on noi muutkin vakuutusmaksut jo ennestään niin suuret...

uuu sanoi:
Eine siellä mitään vakuutuksia kysy.

Itse oon kisannu BJJ ja SW kisoissa Suomessa muutaman kerran eikä ikinä ole vakuutuksia kyselty. Eikä mulla niitä ookaan. Käsi meni hiukan yli kerran ja päähän on tullu tälliä niin että tähtiä näkyi, mutta jos ei mitään katastrofaalista satu niin voihan sitä sanoa että työmatkalla kaatu tms. :D

Ilmoittautuminen lähetetty. Eli :wall: vaan.

Mahtavat skabat tulossa, ilmoittautuneita on yli 70! Tietääpä ettei tarvitse muuta menoa lauantaille kehitellä :hyper:

dogi sanoi:
Mahtavat skabat tulossa, ilmoittautuneita on yli 70! Tietääpä ettei tarvitse muuta menoa lauantaille kehitellä :hyper:

Aika hyvin porukkaa! Tällä kertaa jätän kisat väliin, mutta pitää treenata ittensä sellaiseen kuntoon, että kehtaa olla sitten ilman paitaa kun kilpailee :D Harmi vain, että moottoripyörämessut on samaan aikaan, niin se syö varmaan jonkin verran katsojia. Pitää kattoa kerkiääkö sitä edes Kaapelilla käymään siinä messujen lomassa..?

Suositut

Back
Ylös Bottom