Submission Wrestling HOPA Challenge La 5.2.2005

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Moips

Onko kukaan osallistunut tuommoseen Submission Wrestling HOPA Challengeen aikaisemmin, tai käynyt kattomassa? Minkälainen taso siellä oikein on?

http://www.protestnet.net/nhb2/?cat=1&hot=206

Mun on tehnyt jo kauan mieli osallistua SW kisoihin, ja ajattelin rohkaista mieleni ja osallistua tuohon helmikuun kisaan. Olen harrastanut Bujinkan Budo Taijutsua noin nelisen vuotta ja Hwardo Kwan Hapkidoa vuoden verran. Nyt on kyllä ollut kohtalainen treenitauko tässä, ehkä noin 8 kk, mutta ajattelin tsempata ja käydä kattoo noi kisat, että millaista se on. Kovin suuret luulot mulla ei oo itestäni, koska on tosiaan tuota taukoa ollut treenaamisessa, mutta uskoisin että mun treenitaustalla pärjäisin kuitenkin kohtalaisesti. En nyt usko finaaliin pääseväni, mutta kiva ois kuitenkin käydä kokeilemassa...

Mitäs ootte mieltä, kannattaako sinne lähtee vähän niinkuin "kylmiltään"?

Toranaga sanoi:
Moips

Onko kukaan osallistunut tuommoseen Submission Wrestling HOPA Challengeen aikaisemmin, tai käynyt kattomassa? Minkälainen taso siellä oikein on?
.
.
.

Mielestäni kannattaisi käydä kokeilemassa sitä tasoa jossain BJJ/SW/shootfighting seurassa, uskoisin kyllä että ne tuommoisessa seurassa päästävät kokeileen. Tason testaus menemällä suoraan kilpailuihin kuulostaa vähän dorkalta, no offense.

Toranaga sanoi:
Joo suosittelen ihan samaa, eli mee mielummin jonkun lukkopaini yms. seuran treeneihin kattomaan mitä se meno on. Luulen että siuta vietäis tuolla kuin litran mitaa. Ne ketkä osallistuu tuohon on kaikki treenannu just tota lajia silmälläpitäen (enemmän tai vähemmän). Vähän sama kun jääkiekkoilija lähtis pikaluistelu kisoihin, varmasti jääkiekkoilijat osaa luistella mutta tuskin tulee menestystä pikaluistelussa pelkästään niillä pohjilla. Toisaalta jos oikeen kovasti kiinostaa ninn senkus meet, lukkopaini on kuitenkin niin turvallista että suurella todennäköisyydellä selviit kotiis ilman vammoja ;)

Toranaga sanoi:
...

HOPA Challengehan on juuri näitä harvoja "aloittelijoille" tarkoitettuja SW-kisoja, että siinä mielessä ihan oikea paikka. Taso on varmasti melko vaihteleva mutta ei huono.

Mä olen sitä mieltä että jos into on päällä niin kisoihin vaan! Noita aloittelijoille sopivia kisoja on sen verran harvoin että kaikki mahdollisuudet kannattaa käyttää hyväksi. Siinähän sen sitten näkee. Ekojen kisojen jälkeen saattaa hyvinkin tulla ihan uutta motivaatiota ja uudenlaista lähestymistapaa treenaamiseen.

Ihan "kylmiltään" ei kuitenkaan kannata lähteä. Meinaan että jos on ollut esim. 8 kk treenitaukoa niin käy nyt edes pari kertaa matolla vähän jumppaamassa ennen kisoja. ;)

Ei muuta ku kokeilemaan.. Mutta nuot sun lajit ei ilmeisesti tue kovinkaan paljon painia?
Säännöthän näyttää olevan aika paljolti lukkopainia..

Moi ja kiitos jo tähän asti vastanneille...

Kumpaakin mielipidettä on tullut ja se on ihan hyvä juttu niin tulee tää asia mietittyä kunnolla...

Mäkin oon vähän miettiny, että onkohan se ihan viisasta, mutta hinku ois kova ja kun todellakin, kuten eräs vastaajista mainitsi, noita aloittelijoille suunnattuja kilpailuja ei kovin paljon oo. Ei sitten tiedä milloin seuraava mahdollisuus tulisi.

Noista mun lajeista vielä sen verran, että Bujinkan ei sinällään painia sisällä, mutta kyllä siinä on mattotekniikkaa tullut treenattua, kuten myös paljon lukkoja ja kuristuksia. Hapkidossa sen sijaan oli varsin runsaasti tuota painipuolta. Lisäksi ihan omakohtaista treeniä kavereiden kanssa on tullut otettua.

Pitää nyt vielä vähän miettiä, mutta ei siinä tosiaan oo kovin suurta mahdollisuutta loukkaantua, kuten jossain UFC tyylisessä kilpailussa, sekin on yksi pointti mitä ajattelin. Että vaikkei siellä pärjäiskään kovin hyvin, niin ei siinä kovin helposti loukkaannukkaan, ainakaan pahasti.

Kiva ois varmasti mennä johonkin seuraankin kattelemaan niitä treenejä, mutta asun Lohjalla ja siellä ei vastaavaa lajia (BJJ, Shootfigting, MMA yms.) ole, eikä oikein viittis Helsinkiin asti lähtee vaan katsomaan joitan treenejä. Vaikka varmasti oiskin antoisaa. Vois muuten harkita osallistumista myös jonkin tälläisen lajin leirille/seminaarille jos jostain sattuis sellaisen lähiseudeuilta bongaamaan. Olettaen tietenkin, että ne on kaikille avoimia...

Niin ja lisätään nyt vielä sen verran, että kyllä mä tosiaan vähän ajattelin treenailla ennen tuota kisaa, etten nyt sillä tavalla "kylmiltään" tarkottanu, vaan tarkoitin just lähinnä sitä, että kun tuota treenitaukoa on ollu niin paljon...

Jos päätät osallistua kyseisiin karkeloihin niin suosittelen judokoiden ja jujutsukoiden kanssa vääntämistä. Koska sen lähemmäks lukkopainia et Lohjalla pääse.

Waltterin luisteluesimerkki oli raivokkaan hyvä, pätee hyvin tähän. Käytäntö on osoittanut, että hyvänkin judokan täytyy reenata paljon simmareissaan, pärjätäkseen matossa ilman rättejä. Toisaalta nämähän on just aloittelijoille tarkoitetut karkelot, eikä kenelläkään ole mitään sitä vastaan, jos joku luonnon lahjakkuus tulee reenaamatta ja vie pystit himaan.

Kokemuksena se on sika hyvä, jos kuuppa kestää lähteä painimaan, niin Kaapelille mukaan vain. Ei siellä henki lähde, pieniä ruhjeita nyt aina vähän, mutta niitä ei lasketa. Kokemuksia näistä kisoista lähdetään hakemaan ja kisafiiliksiä.

Waltteri sanoi:
Jos päätät osallistua kyseisiin karkeloihin niin suosittelen judokoiden ja jujutsukoiden kanssa vääntämistä. Koska sen lähemmäks lukkopainia et Lohjalla pääse.

Molemmat mainitsemasi mahdollisuudet ovat toki olemassa, mutta vielä lähemmäksi lukkopainia päässee Lohjan Voimailijoiden lukkopainitreeneissä. ;)
Painisali sijaitsee osoitteessa Karjalankatu 10 B, Lohja. Treeniajat osaa kertoa Aaltosen Mikko 050-5003221.

reino sanoi:
Molemmat mainitsemasi mahdollisuudet ovat toki olemassa, mutta vielä lähemmäksi lukkopainia päässee Lohjan Voimailijoiden lukkopainitreeneissä. ;)
Painisali sijaitsee osoitteessa Karjalankatu 10 B, Lohja. Treeniajat osaa kertoa Aaltosen Mikko 050-5003221.

Hei, hieno juttu! Ai Lohjalla pystyy harrastaa lukkopainia?? No aina vaan parempii juttu. Pitääpä kysellä noita treeniaikoija ja hintoja...Kiitoksia. Mutta en silti vielä oo hylänny ajatusta osallistumisesta=)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toranaga sanoi:
Hei, hieno juttu! Ai Lohjalla pystyy harrastaa lukkopainia?? No aina vaan parempii juttu. Pitääpä kysellä noita treeniaikoija ja hintoja...Kiitoksia. Mutta en silti vielä oo hylänny ajatusta osallistumisesta=)

Mene ihmeessä sinne kisoihin vaan, nämä asiathan ei ole mitenkään toisensa pois sulkevia. Ja kuten sanottu, kisojen jälkeen on ihan eri motivaatio treenata, kävi miten kävi. ;)

Noiden edellä mainittujen lisäksi Lohjan muay thai -pojat on kans keskenään painiskelleet lukkopaini/änbeehoo tyyppisesti. Niiden treeniajoista en tiedä, toivottavasti ovat ymmärtäneet yhdistää voimansa painijoiden kanssa.

reino sanoi:
Mene ihmeessä sinne kisoihin vaan, nämä asiathan ei ole mitenkään toisensa pois sulkevia. Ja kuten sanottu, kisojen jälkeen on ihan eri motivaatio treenata, kävi miten kävi. ;)

Noiden edellä mainittujen lisäksi Lohjan muay thai -pojat on kans keskenään painiskelleet lukkopaini/änbeehoo tyyppisesti. Niiden treeniajoista en tiedä, toivottavasti ovat ymmärtäneet yhdistää voimansa painijoiden kanssa.

No joo, kyllä mä melko varmasti menenkin. Itseasiassa mua kiinnostais aika kovasti myös tuommonen NHB tyyppinen matsaaminenkin, mutta ymmärrän kyllä, että siinä pitää sit olla ihan eri tavalla treeniä alla ennen kuin kehään uskaltaa lähtee...Niillä thaiboxereilla on sit varmaan sellainen oma porukka mihin ei mukaan pääse treenailee?? Mites muuten kun noin paljon tiedät Lohjan treenailuista, niin taidat itse sieltä olla? Mitäs lajia sä harrastat?

Mukaan vain. Taisi olla GB-Gymin Immu ESE Ilmen, joka meni ekoihin kisoihinsa kylmiltään myös. Kisakokemukset ovat vertaansa vailla.

Toranaga sanoi:
No joo, kyllä mä melko varmasti menenkin. Itseasiassa mua kiinnostais aika kovasti myös tuommonen NHB tyyppinen matsaaminenkin, mutta ymmärrän kyllä, että siinä pitää sit olla ihan eri tavalla treeniä alla ennen kuin kehään uskaltaa lähtee...

Kuten moni on jo sanonut, niin se lukkopaini on hyvä ja turvallinen kilpailumuoto, jossa tuskin tulee suurempia kolhuja ensikertalaisellekaan. Paitsi egolle ehkä, mutta se on sitten aivan eri asia... :D

Toranaga sanoi:
Niillä thaiboxereilla on sit varmaan sellainen oma porukka mihin ei mukaan pääse treenailee?? Mites muuten kun noin paljon tiedät Lohjan treenailuista, niin taidat itse sieltä olla?

En ole Lohjalta, välillä käyn siellä työn puolesta. Eli tuon tarkemmin en noista valitettavasti tiedä.

Näihin kisoihin HOPA Challenge kisoihin on osallistunut ottelijoita, jotka ovat käyneet BJJ/SW peruskurssin puoleenväliin(osa menestynytkin). Kilpailu on tosissaan tarkoitettu aloitteleville ottelijoille. Siitä vaan kokeilemaan:)

Taputtaja sanoi:
Näihin kisoihin HOPA Challenge kisoihin on osallistunut ottelijoita, jotka ovat käyneet BJJ/SW peruskurssin puoleenväliin(osa menestynytkin). Kilpailu on tosissaan tarkoitettu aloitteleville ottelijoille. Siitä vaan kokeilemaan:)

Jeps, no nyt äsken kävin ilmottautumassa sinne kisoihin. Pitää vaan laittaa nuo hammassuojat ja alasuojat tilaukseen, kun ne kerran kisoissa vaaditaan.

Mä sitten ilmottelen tänne palstalle, että miten mulle kävi :)

Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, ja saahan tänne vieläkin kirjoitella jos huvittaa...

Miehellä on asenne kunnossa ... lykkyä.

Ertsa sanoi:
Ihan uteliaisuudesta, mihin painoluokkaan?

-77 kg. Miten niin? Ootkos tulossa katsomaan tai osallistumaan?? :)

Suositut

Back
Ylös Bottom