Subaru Legacy Diesel

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tst
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

tst

Liittynyt
16.11.2005
Viestejä
1 622
Ikä
45
Nyt taas puskee autokuumetta. Vanhassa autossa tuli 80000km täyteen ja arvelin vaihtaa uuteen, kun tuosta katiskasta vielä jotain sais. Nuo nelivedot kiinnostaa. Varsinkin kun taas eilen aamulla jumituin pihassa siihen vitun jyrkkään mäkeen, enkä päässyt pois kun vasta muutaman tunnin päästä, kun linko kävi pyörähtämässä. Tuo Subaru on ruvennut vaikuttamaan aika haluttavalta nyt kun saivat siihen tuon dieselin väsättyä. Jos joku on jo ennättänyt ko. masiinan hommaamaan, tai testaamaan jne., niin nyt voisi kertoa mielipiteitä ja kokemuksia. Tai tietysti toinen vaihtoehto on pysyä etuvedossa ja hommata traktori...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Subarun kiisseli olisi varmasti hyvä peli mutta on sen verran uusi että itse jätin huomiotta kokonaan, käytettynä auto pitää ostaa.
Hyviä kokemuksia kyllä (vanhoista) Subaruista itsellä.
 
Zone-sarja -42%
Käy ihmeessä itse kokeilemassa, turha siihen on mitään ennakkoasenteita kerätä. Auto oli "no joo"-kategoriaa, mutta maatin puutteen takia en missään vaiheessa vakavasti harkinnut. Kesällä nelikkokaan ei päässyt oikeuksiinsa, tämähän on ilmeisesti koko auton paras ominaisuus.

Minkälaista budjettia olet ajatellut?

Huppe: kyllä auto pitää ostaa uutena. ;)
 
Vaihdoin itse juuri autoa ja kävin koeajamassa Subarun dieseliä, Legacyn nokalla. Eniten kiinnosti Forester, mutta niitä ei vielä dieselillä ollut siinä vaiheessa koko maassa.
Päädyin sitten isompien tilojen (etenkin tavaratilan) ja ulkonäön takia Mitsun Outlanderiin, mutta mietin kyllä todella pitkään ja hartaasti sitä Foresteria (jota ajoin vain bensakoneella siis).
Joka tapauksessa parina eri päivänä tuli sitä Legacy dieseliä tahkottua ja todella vaikea oli löytää pahaa sanottavaa. Hieno moottori - ei säväyttänyt mitenkään erityisesti, mutta helppo, vääntävä ja riittävän tehokas - itse asiassa dieseliksi mun mielestä aika "tasainen".
Lisäksi kulutus painuu ihan itsestään siihen 6 litraan ja vähänkin yrittämällä saa sen alle.

Kestävyyskokemuksia noista dieseleistä ei vielä paljon voi olla, mutta tällä planeetalla ei käsittääkseni montakaan automerkkiä ole joka olisi yhtä luotettavassa maineessa kuin Subaru. Liian suuri paikka epäonnistua hyvämaineiselta merkiltä, kun lanseerataan merkin historian ensimmäinen dieselmoottori, joka vielä tänä päivänä sattuu olemaan välttämättömyys myyntimenestykselle.

Ja tänään sopivasti tuli kunnon ensilumi ja kyllähän se tuli todettua jo tiedetty fakta omakohtaisestikin, että 4WD on kyllä silloin jotain se.

ja edit: noi Subaruthan on todella edullisia tekniikkaan ja varustetasoon ja kokoonsa nähden. Et maininnut mikä malli kiinnostaa mutta Legacyssa (vaikka on hieno ja hyvä auto) pitää muistaa että uusi malli on juuri tuloillaan. Jollekin se on hyvä asia, jotakin se saattaa häiritä.
 
No budjetti pyörisi just tuolla 30000-35000 euron tietämillä.Katselin esim. noita käytettyjä Audin quattroja, mutta kun kerran on uuden auton ostanut, niin ei sitä kyllä tekisi mieli käytettyyn vaihtaa. Pitää heti ensi viikolla lähteä testimään tuota pirssiä. Tiedostan kyllä sen, että netistä keskustelupalstoilta autoista on kyllä melkein tyhjä ruveta mielipiteitä lukemaan, kun näissä on aina niin paljon tunteita mukana. Luetpa sitten vaikka passatista,a4:sta,mazda6:sta tahi mistä tahansa mallista, niin aina toiset haukkuu ihan susipaskoiksi ja toiset kehuu niin, ettei sanat riitä. Kunhan nyt vaan arvelin kysellä, jotta minkälaisia kokemuksia siitä olisi. Aluksi meinasin, että vaihdan uuteen mazda 6 kiisseliin, mutta tuo nelikko houkuttelisi meikäläisen tarkoituksiin niin paljon, että on tuo Subaru alkanut kyllä mennä aika paljon edelle.
 
Jos lukisi kunnolla, olisi huomannut että mainitsitkin että Legacysta oli puhe :)

Tosiaan, ne tuuppaavat aika läjän kamaa siihen vakiovarusteluun jo ihan tuohon 30K hintaan jo, mikä on mielestäni hienolla moottorilla, jatkuvalla nelivedolla ja hyvällä perusvarustelulla varustetusta ison keskiluokan autosta melko edukas hinta.

Muutama lisähuomio Legacysta:

+ poikkeuksellisen matalan tuntuinen sekä yleisesti että istuma-asennoltaan (näin itse sen henkilöautossa plussana)
+ melko jämäkkä vakioalusta (itse olen henkilöautoissa aina sport-alustan perään)

- sedanissa takapenkki EI kaadu


Itselläkin v:sta 2000 ollut aina vaihto uuteen 2-3v välein, siitä uudesta on vaikea tottua pois, järkisyitä tai ei.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom