Strong as an Oak: an authoritative retrospective of Arnold Schwarzenegger's training

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Offtopic

Jaa, no mua ei netti jutut juuri liikuta:) Jengi vaan provoontuu, ja alkaa puhua offtopic paskaa. Mua harmittaa se, kun Pakkiksella kaikki menee kuin opetuslapset jonkun yhden jutun perässä ilman että kokeilee mitään omaa:( Sitten kun joku tekee jotain tuloksellista, on se paskaa kun sitä ei tehdä 2 jakosella tai 2x10 ohjelmalla.

Kukaan ei edes uskalla kokeilla Arskan ohjelmia, minä ainakin aion testata joskus, jos kasvu loppuu jostain syystä. Sitä ennen teen sillä ohjelmalla millä olen saanut tämänkin 12,5 senttiä ja karseet raskausarvet, ja ihmettelyä ihmisiltä irl kun kädet kasvaa niin nopee.

Yhdyn kyllä täysin antibodarin ajatuksiin. Ei mitään väliä jos .esim hauiksia treenaisi vaikka 100 sarjaa kun vain kehitystä tulee. Monesti teoria on eri kuin käytäntö, ja ihmiset on erilaisia oli kyseessä naturaali tai ammattibodari.

Toi Arskan käyttämä ilmaus tarkoittaa, että aloittelijan tulee totutella tuohon treenityyliin hitaasti (varovasti), ei sitä, että itse treenaamisen tulisi olla hidasta.

To work out slowly = treenata hitaasti.

To work into it slowly = totutella siihen hitaasti (= pikku hiljaa, varovaisesti)

Hyvä että korjasit.

Ei tosiaan kannata tuomita tuota Arskan treenityyliä. Ei ehkä toimi kaikille, mutta kyllä sillä ainakin Arnold on jotakin aikaiseksi saanut. Itse ainakin pidän edelleen Arnoldin vartaloa sellaisena, jonka itsellenikin haluaisin. Lihasta on, mutta ei liikaa, kuten joillakin tämän hetken huipuilla.

Arndoldin kirjassa (new encyclopedia of modern bodybuilding) on myös noi treeniohjelmat todella rankkoja, ihan nekin mitä se alottelijoille suosittelee. Esim. 3 jakoinen 2 kertaa läpi viikossa, jolloin lepo päiväksi jää vain sunnuntai. Voi kyllä toimiakin, jos en olisi kesätöissä niin kokeilisinkin :)

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom