Strikeforce: Fedor vs Henderson **Spoilers**

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moni ihmettelee miten Hendo pääsi noin helposti Fedorin selkään ja lyömään hänet kanveesiin niin sehän johtui kokonaan häkistä. Hendon selkä oli häkkiä vasten ja ponnisti siitä pystyyn ja Fedorin selkään.
Voi olla että häkki auttoi mutta ei se kokonaan häkistä johtunut. Hendohan kurotti siitä alta single legin kiinni (Fedorin oikean jalan) ja veti Fedorin eteenpäin, nousten samalla liikkeellä itse selkään.

Olen 100 % varma että Fedor ei "kuseta" sanoessaan olleensa omasta mielestään valmis jatkamaan, se varmasti tuntui siltä kun Fedor näin sanoo. Mutta ulkopuolelta katsoen keskeytys oli hyvä ratkaisu, terveys ja turvallisuus pitää kuitenkin olla ykkössijalla, sama se loppupeleissä on tuleeko jossakin matsissa voitto vai häviö.

Herb Dean (matsin tuomari) piipahtaa tänään MMA Hourissa puhumassa pysäytyksestä.

Toi on pakko kattoa/kuunnella. Herb on omasta mielestä ehdoton ykkönen tuomareista ja uskon vieläkin, että mies teki hyvän päätöksen keskeyttäessä ottelun.

Kyllähän se Herb oikein teki. Sehän näki että Fedor meni veteläksi naamalleen ja uusia iskuja oli tulossa takaraivoon niin meni väliin, ei se nyt voi peruuttaa päätöstään sekuntia myöhemmin enään ku Fedor pyörähtää ympäri.

Voi olla että häkki auttoi mutta ei se kokonaan häkistä johtunut. Hendohan kurotti siitä alta single legin kiinni (Fedorin oikean jalan) ja veti Fedorin eteenpäin, nousten samalla liikkeellä itse selkään.

Niin oli itsellä vähän huono sanavalinta, koska kyllähän Hendo tuolla alueella loistaa, mutta lähinnä tarkoitin että kehässä köysiä vasten ei olisi välttämättä onnistunut.

Vähän luulen, ettei Fedor ole treenannut pitkään aikaan kovin tosissaan. Tottakai kovaa, mutta tuskin samalla intensiteetillä mitä alkuaikoina. Huomaa jo siitäkin, että Fedja on "hieman" kutistunut vaikkapa RINGS ajoilta.

Niin se taitaa olla. Motivaatio ei varmaankaan ole enää entisellään. Vaikka kuinka treeneissä vääntää niin jos ei sydän ja kova motivaatio ole mukana niin jotain jää puuttumaan. Kehässä sitten tulee noutaja kun vastustajalla on tahto kovempi.

Kyllä on Fedorin viime matsit olleet aivan hirveätä katsottavaa, tuntuu että entisesta tyylistä ei ole mitään jäljellä. Aikansa kutakin, toivottavasti nyt lopettaisi niin jäisi vielä hyvät muistot.

Pakko se on sanoa, että nyt olisi aika sitten eläköityä Fedjalla.
Olen fanittanut Fedoria aivan sen takia kun mies paiskoi isompia ukkoja yli 10 vuotta varsin hyvin menestyen.
Nyt vaan on aika ajanut Fedja-sedän ohi ja muut ovat saaneet kiinni Fedorin taitotasoa.
31-4-1 ei kovin huono ole sitä tuskin kukaan kiistää.

Hendo oli parempi tuossa matsissa alussa sai vasurin vastapalloon osumaan ja just ennen loppua toisen kerran.
Lopetus oli oudoin mitä hetkeen nähnyt kun selän takaa paukautti tajunkankaalle. Ilmeisesti TRT-kuuri kannattaa. :)
Harmi ettei tullut vetoja laitettua olisi pitäneet hyvin tais kaikki haastajat voittaa pääkortilla.

Uudet nimet alkavat vallata lajia ja 5 vuoden päästä mietitään kuka oli Hendo tai Fedor.
Mieletön matsi muuta ei tule mieleen.

Tate vei hienosti kanssa vyön Coenenilta. :) <3

edit: Herb teki aivan oikein ratkaisun vaikka nopeasti päättikin matsin. Fedor ei siitä matsia olisi kääntänyt edukseen.
UFC:n puolella monesti ottelija katsoo tuomaria, että pitääkö jatkaa vai mätänkö vielä 20 iskua...

Kunhan tässä nyt vähän aika kuluu niin Fedor muistetaan siitä, että mies pysyi 10 vuotta voittamattomana vapaaottelussa ja seitsemän vuoden ajan Minotauron tuhoamisesta lähtien häntä pidettiin maailman parhaana ottelijana jonka ei uskottu olevan voitettavissa. Tulevaisuudessa muistellaan niitä Fedorin Priden vuosia eikä niinkään tätä Strikeforcen aikaa.

Surullista sinänsä, että Fedor tuhlasi nämä pari viimeistä hyvää vuotta treenaamalla samoilla vanhoilla tavoilla ja mukautumatta tarpeeksi vastustajiensa ottelutyyliin. Paljon voidaan myös syyttää M-1:stä, joka kusi naurettavilla vaatimuksillaan Fedorin UFC-sopparin. Fedorilta katosi Priden jälkeen se palo, mikä oli paljolti sen ansiota, että hän tuli taloudellisesti heikosta tilasta ja ottelemalla elätettiin perhe. Nyt kun rahasta ei ole puutetta niin se motivaatio on kadonnut. Tai ehkä reilu kymmenen vuotta judon, sambon ja vapaaottelun arvokisoissa on vaatinut fyysisen veronsa.

"I watched in amazement as Fedor was submitted by Fabricio Werdum. My heart sank not for Fedor but for the reality of perfection that is not attainable in the sport of MMA. All experienced fighters know you’re going to lose if you’re fighting world-class opponents, but Fedor was different."
- Pat Miletich

Fedor vielä matsin jälkeenkin sano, että olis ollu valmis jatkamaan matsia. Jaa-a, ei oo Fedorin tapasta kyllä "kusettaa" tälläsissa asioissa, vaikuttaa aina rehdiltä niin ehkä ei ollukkaan niin pihalla miltä näytti. Ehkä mies tietää itse miltä tuntu kun naama kolahti kanveesin, eikä internetin meganinjat.

Se on ihan sama miltä Fedorista siinä tilanteessa tuntui, oleellista on vain se tekikö tuomari oikean ratkaisun ja Fedorinkin pitäisi se nyt pystyä viimeistään tunnustamaan kun on nähnyt tilanteen jälkikäteen varmasti useamman kerran videolta. Sillä, että vielä jälkikäteen puhelee matsin olevan early stoppage siirtää tietoisesti osan vastuusta tappiosta tuomarille, vaikka kuinka selittelisi ettei halua tuomaria moittia.

Fedorilta olisi ollut kunnioitettavaa todeta, ettei ole oleellista miltä hänestä tilanne tuntui ja että luottaa täysin tuomarin arviointikykyyn ja ratkaisuun.

Se on ihan sama miltä Fedorista siinä tilanteessa tuntui, oleellista on vain se tekikö tuomari oikean ratkaisun ja Fedorinkin pitäisi se nyt pystyä viimeistään tunnustamaan kun on nähnyt tilanteen jälkikäteen varmasti useamman kerran videolta. Sillä, että vielä jälkikäteen puhelee matsin olevan early stoppage siirtää tietoisesti osan vastuusta tappiosta tuomarille, vaikka kuinka selittelisi ettei halua tuomaria moittia.

Fedorilta olisi ollut kunnioitettavaa todeta, ettei ole oleellista miltä hänestä tilanne tuntui ja että luottaa täysin tuomarin arviointikykyyn ja ratkaisuun.

No kai nyt ottelija saa todeta, että "hei pojat, mä olin omasta mielestäni ihan taistelukuntonen vielä, mutta hei ei se oo musta kiinni - enkä syytä tuomaria"
Tottakai tuomari päättää että enough is enough, mut hei oon nähny n. 65524 matsii jossa pudotuksen jälkeen annetaan ns. "mahis" selvitä hiukan pidempään. Fedor kuitenkin käänty ja sen silmät näytti hieman, kun 777-slotti mut ei mikää ihme tommosen pommin jälkeen, kuitenki IMO ois voinu antaa Keisarille vielä hetken mahiksen, edes odottanu pari sekkaa ku oli kääntyny. Mut hei Herb teki varmasti aivan oikein, sehän siinä tilanteessa ite oli, helppo se on huudella täältä näytön takaa oliko oikee ratkasu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan ku Fedor ois juonu puol litraa vodkaa ennen matsia(tai Hendon pommin jälkeen), kaukana siitä terävyydestä mihin ollaan totuttu. Mihin on kadonnu se kylmäpäinen ja hyvin väistelevä Fedor, hirveetä hätäilyä alusta alkaen.
!

Sanosin ennemminkin ettei Fedor ollut juonnut vodkaa, lisäksi syönnyt huonosti, ei ihme jos hermostuttaa ja vapisee...

No kai nyt ottelija saa todeta, että "hei pojat, mä olin omasta mielestäni ihan taistelukuntonen vielä, mutta hei ei se oo musta kiinni - enkä syytä tuomaria"
Tottakai tuomari päättää että enough is enough, mut hei oon nähny n. 65524 matsii jossa pudotuksen jälkeen annetaan ns. "mahis" selvitä hiukan pidempään. Fedor kuitenkin käänty ja sen silmät näytti hieman, kun 777-slotti mut ei mikää ihme tommosen pommin jälkeen, kuitenki IMO ois voinu antaa Keisarille vielä hetken mahiksen, edes odottanu pari sekkaa ku oli kääntyny. Mut hei Herb teki varmasti aivan oikein, sehän siinä tilanteessa ite oli, helppo se on huudella täältä näytön takaa oliko oikee ratkasu.

En ottanut varsinaisesti kantaa siihen oliko tuomarin päätös oikea, tarkoitin vain että olisi ollut Fedorilta kunniakkaampaa tuomaria kohtaan ym. jättää ottamatta kantaa siihen oliko tuo hänen mielestään early stoppage. Olisi vain jättänyt sen muiden arvioitavaksi. Se olisi ollut enemmän tuttua Fedorin tyylistä käytöstä.

Tuntuu, että Fedorillekin on uran kääntyminen selvään laskuun ollut jossain määrin rankka paikka ja se näkyy nykyään välillä lausunnoissa tuollaisina pieninä inhimillisinä tunteen purkauksina.

Niin kauan kuin kiinnostaa ihmisiä katsoa Fedorin ottavan ihan kybällä lukua ja siitä vielä ottelupalkkioina nykyisen kaltaisia summia irtoavan, niin näemme Fedorin vielä monta kertaa ottamassa turpaan lähitulevaisuudessa myös Jenkeissä. Legenda ja nimi kiinnostanee ihmisiä vielä kauan, kun ikää kuitenkaan ei ole kuin se syksyllä täyteen tuleva 35 vuotta. Surullista, mutta totta.

Niin kauan kuin kiinnostaa ihmisiä katsoa Fedorin ottavan ihan kybällä lukua ja siitä vielä ottelupalkkioina nykyisen kaltaisia summia irtoavan, niin näemme Fedorin vielä monta kertaa ottamassa turpaan lähitulevaisuudessa myös Jenkeissä. Legenda ja nimi kiinnostanee ihmisiä vielä kauan, kun ikää kuitenkaan ei ole kuin se syksyllä täyteen tuleva 35 vuotta. Surullista, mutta totta.

Zuffa ei ala maksamaan kolmen matsin tappioputkessa olevalle entiselle suuruudelle sellaisia summia joita mies kuittasi näistä SF matseista.

Uskon myös, että rahan perässä mies entouragensa kanssa jatkaa reissailuaan maailmalla. Jenkeissä tuskin miestä lähitulevaisuudessa nähdään. Turpaan ottamisen todennäköisyys taas riippuu ihan siitä millaisia vastustajia Fedjan eteen tuodaan, veikkaan että seuraavaksi vastaan laitetaan joku täysin ikäloppu lapanen, jotta varmistetaan että tappioputki saadaan poikki.

Onhan noita säkkejä piestävänä jos sellaista haluaa. Varmaan japanissa olisi siihen paremmat mahikset ja fanipohja. Toivottavasti Fedor ei lähde siihen...

Vaikka en mikään suuri Fedor-fanboy olekkaan, niin kyllä riepoo raskaalla tavalla miten tuo ura murskattiin surkealla manageroinnilla ja selkääntaputtelijoilla. Kaiken järjen mukaanhan iän puolesta pitäisi olla uran kannalta viimeisiä parhaita vuosia menossa, mutta mitä vielä. Aivan käsittämättömän amatöörimäistä huitomista. Kelkan kääntäminen tässä kohtaa taitaa olla jo aivan liian myöhäistä. Muut treenaa huippusalaille huippuja vastaan ja mitä tekee Fedor? Samboaa kotona velipojan kanssa.

Näkisin, että Fedor vielä parin matsin ajan rahastaa nimellä ja vanhoilla meriiteillä. Tosin se tapahtuu jossain Venäjä-Japani akselilla.

Lewd sanoi hyvin, mua riepoo myös. Heti Arlovskin jälkeen UFC:hen olisi ollut lajin ja legacyn kannalta paras vaihtoehto, mutta jotenkin tuntuu että koko manageritiimi on yhtä mafiaa koko ajan.

Tais jäädä Zuffa tappiolle tässä eventissä rahojen suhteen, tai en tiedä onko M-1 maksamassa viuluja myös..
CEO Scott Coker revealed the relevant information at the post-show press conference where he stated the Sears Centre housed approximately 8,300 fans for a live gate of $638,000. The figures, though far from terrible, only ranked third in terms of Strikeforce’s 2011 offerings and didn’t even crack the company’s all-time “Top 10” list.

Mä vähän luulen että Fedor ei vaan osaa otella häkissä. Kehä näyttäisi suosivan enemmän nopeita ottelijoita, jolloin liikkuvuus on suuremmassa roolissa kuin esim häkissä, joka taas suosii enemmän painityylistä ottelua. IMO Fedor ei muutenkaan ole kovin hyvä painija, vaikka omaakin hyvät alasviennit ja niiden torjunnan. Tai ainakin joskus omasi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom