Strikeforce 33: Diaz s Daley **SPOILERS**

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VTG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
gegardm.jpg

TXhZK.png

blobfish1565953c.jpg

Kyllä Mousasin voitto ryöstettiin lahjakkaasti... Alasvientejä arvostetaan aivan liikaa. Jos alasvienti ei johda mihinkään ei sitä tule mun mielestä saada pisteitä. Esim. yksi osunut lyönti on omissa arvosteluperusteilla korkeammalla kuin alasvienti toisen guardiin huilaamaan.
Onneksi suomessa sentään arvostelukriteereissä ensisijaisia on iskeminen ja lopetusyritykset. Toissijaisia taas alasviennit yms....

Itse arvostan enemmän alasvientejä. Tietenkin lyönnit joista tippuu on sitten asia erikseen.

Itse arvostan enemmän alasvientejä. Tietenkin lyönnit joista tippuu on sitten asia erikseen.

Alasviennit joista ei seuraa mitään niin ei voi arvostaa kovin korkealle. Sama kuin puhuttaisiin jabeista joita voi torjua naamalla. Nyt ei kuitenkaan puhuta mistään slämmeista. Kuinka korkealle arvostat tällaisen Liddel tyyppisen ottelijan jota ei pystytä pitämään matossa?
Maahanvientiä ja päällä makaamista arvostetaan tällä hetkellä aivan liikaa. Lay and pray ei lopu koskaan tällä tyylillä

Onko tässä nykyisessä alasvientipisteytyksessä taustalla nuo ensimmäiset UFC-tapahtumat missä Royce Gracie dominoi BJJ:llä ja käytännössä matsi oli jo ohi siinä vaiheessa kun kyseinen kaveri sai vietyä matsin maahan? Jostakin joskus luin tällaista juttua.

Alasvienti voisi tosiaan olla esim. jabin arvoinen. Position parantelut, lukotusyitykset ja turpaanveto voisi tuoda sitten sitä merkitystä pisteytyksen kannalta. Tuo Mousasi/Jardine oli täysin yksipuoleinen turpasauna ja tuo tuomio on naurettava.

Aluksi näytti, että Gegardille olis tarttunut painisalilta alasvientipuolustusta, mutta eipä se sitten loppuun asti viittinyt viittinyt sitä tehdä. Pari ekaa viitti puolustaa, mutta sitten näytti et totes "fuck this shit" ja päätti antaa Viikingin viedä. Olis ihan suotavaa, että noista keilatuomareista päästäis eroon pikkuhiljaa. Ei riitä, että vastustaja paukuttaa naamaan 100-0, mutta kun saat yhden kaadon, nii sehän piisaa erävoittoon.

Minusta Cecil veti tänään hyvin. Siitä ei sen enempää.

Mousasi - Jardine: Hyvin lyhyellä varoitusajalla sai 3. erää vedettyä. Hyvä suoritus, vaikka varmasti painon pudotuksen kans tullu kiire. Jne. Ehkä pienoinen ryöstö mutta ei mikään vuosisadan sentään. Kuten aina DW on sanonu, että elä jätä matsia tuomareiden käsiin.

Diaz on rautaa. Pelotti kyl pari kertaa että nytkö se tipahti mutta ei. Hieno matsi. On se vaan kova.

Upea eventti ja hyvää tykitystä kaikin puolin. Strikeforce vetää kyllä UFCin rinnalle ellei jopa ohi viihdearvollaan.

Alasviennit tosin merkkaavat aika paljon, mutta noi Jardinen alasviennit.. ei jösses! Sokea kanakin näki että vei alas sen takia että oli juuri saanut pommia nassuun tai alko piiputtaa saatanasti. Sitte ku sai vietyä tonttiin, pisti pään Moussen mahan päälle ja näytti siltä et ois ottanu tirsat siinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehkä pienoinen ryöstö mutta ei mikään vuosisadan sentään.
Joo, Mousasi veti vain 15 kertaa enemmän lyöntejä päähän kuin Jardine (122 vs. 8). Hyvin pieni, lähes huomaamaton ero ottelutilastossa.

Aika jännä että ekan erän voitti 10-8 ottelija joka otti päähän 39 koppia ja osui itse vastustajan päähän 2 kertaa (joista toinen oli vielä jabi)...

No se 1 piste lähti Mousasilta sen upkickin takia. 10-9 oli kyllä kanssa ryöstö. Kaipailisin UFC:hen Priden tyylistä tuomarointia.

- Olen aivan samaa mieltä.. Lisäsin vain, että jopa tuon pistesysteemin puitteissa pisteytys oli epäoikeudenmukainen.. Varsinkin tuo alasvientien pisteyttäminen on naurettavaa.. siis jos ne eivät johda mihinkään, vaan toinen pomppaa heti ulos; ja tuntuu, että monet saavat enemmän jopa aikaan alhaalta esim. lukotusyrityksen ja lyöminen (joskin yleensä aika tehotonta)..

Itse lähtisin siitä, että alasvientejä voi ja tulee pisteyttää, sillä saadaanhan silloin jotain merkittävää aikaiseksi, mutta samaan hengenvetoon näkisin, että jos vastustaja pystyy counteroimaan joko vääntämällä itsensä parempaan positioon tai nousemalla ylös, tulee se pisteyttää samalla tavalla. Tällöin molemmista tekniikoista irtoaa pisteitä, mutta pelkkä alasvienti ei riitä, vaan matossa täytyy myös tehdä jotain.

Jardine ei saannut mitään aikaan alasvientien jälkeen. Alasvientejä vaan arvostetaan ihan liikaa,mutta onhan se ihan helppoa tulla toisen alta pois ja viedä matsi takaisin pystyyn,joten siitä ei tarvitse pisteitä antaa.Ja alasvientihän nykyään riittää voittamaan erän vaikka ei saisi aikaan yhtään mitään sen jälkeen. 29-27 tämä ottelu mun kirjoissa Mousasille.

Paul Daley....jep hyvä game plan ja silleen. Ei muuta kun snägärille huitomaan.

Perkeleen Diaz.. Ai että kun vituttaa.. Aokilta hieno voitto ja Sardiinille lahja tasuri. Mutta viihdyttävä eventti oli.

Itse lähtisin siitä, että alasvientejä voi ja tulee pisteyttää, sillä saadaanhan silloin jotain merkittävää aikaiseksi, mutta samaan hengenvetoon näkisin, että jos vastustaja pystyy counteroimaan joko vääntämällä itsensä parempaan positioon tai nousemalla ylös, tulee se pisteyttää samalla tavalla. Tällöin molemmista tekniikoista irtoaa pisteitä, mutta pelkkä alasvienti ei riitä, vaan matossa täytyy myös tehdä jotain.

- Olen samaa mieltä tosta pisteyttämisestä, mutta tarkoitin sitä, että jos maahanviennillä ei oikeastaan saavuteta mitään, sen vaikutus tulisi olla aika mitätön; esim. 4 alasvientiä ei vastaa lähemmäks 40 lyöntiä päähän.

Suositut

Back
Ylös Bottom