Itselläni stressi alkoi edellisestä työpaikasta, johtuen työnanatajastani. Olin yksityisessä firmassa duunissa. Tunnollisena työntekijänä tein paljon asioita firman hyväksi joita minun ei olisi tarvinnut tehdä. Otin kauheat paineet itselleni, että minun saatava työpaivän aikana tehtyä aina jotain ylimääräistä, jotta olisin hyvä, vaikka sitä ei koskaan kukaan huomanut tai maininnut, että olin tehnyt paljon oma-aloitteisesti asioita jotka eivät minulle kuuluneet. Ainut mitä palautetta työnantajalta sain oli tekstiviestillä kirjoitettu vittumaisin sanoin negatiivinen palaute jostain todella mitättömästä asiasta.Otin tämän kaiken aina itseeni,en puhunut kellekään. Joka kerta vain pahoitin mieleni. Tästä tuli lisää vielä paineita yrittää olla parempi ja parempi. aloin mennä töihin puolituntia ennen työajan alkua. :(
Firmassa kaikki työntekijät naisia. Kauhea kilpailu myös työntekijöiden kesken, että kuka on paras,ahkerin ym työntekijä. Työnantaja maksoi palkat oman pään mukaan. Toisille enemmän ja toisille vähemmän. Itse sain kolutukseni mukaista palkkaa ihan taulukon mukaan, mutta eräs työkaverinikin, kun tuli pari vuotta jälkeeni duuniin sai samaa palkkaa, vaikka ei ollut mitään koulutusta. Tuo myös pisti vähän harmittamaan, kun tiesi itse nähneen vaivaa ja tehnyt työtä jotta sai opinnot hyvin arvosanoin suoritettua..huomasin siitä pomon arvostuksen ammatiryhmääni kohtaan. Palkasta ei ikinä tullut kaikkea mitää olisi pitänyt.Aina hän unohti jotkut lisät maksaa. joka kuukausi piti sille ilmoittaa, että taas on unohtanut. Sitten rupesin itse laskemaan hänelle tuntini. Josta minulle tuli harmia, kun jos unohdin jotain, niin eihän pomoni sitä korjannut.Maksoi vain sen mitä ilmoitin, jos sitäkään.Vuosilomapäiviäkinhän yritti pimittää. Tietysti henkilökuntaa hän piti alle minimi määrän talossa..
Lopulta olin niin masentunut, että en enää mennyt töihin itkin vain ja makasin sängyssä. :itku:
soitin siskolleni joka on aina ollut minulle rakas..hän ei ymmärrätänyt.Ajatteli, että haluan vain vapaata töistä.Vanhempani eivät ymmärtäneet minua, ennen kuin löin niille saiarslomatodituksen käteen, jossa diagnoosi työuupumus.
Hain itse apua.Ja onnekseni sain. Olin 2 kuukautta pois töistä, jonka jälkeen jäin kesälomalle ja kesäloman jälkeen vaihdoin duunia. Kävin 2 kuukauden saikun välissä
töissä,taisin olla viikon. se oli yhtä helvettiä.Olin vain siksi, että en menettäisi tuloaja. Sain siis täyttä palkkaa koko ajan. Sairaslomalla olo ei kauheasti helpottunut kun olin yksin. mieheni oli armeijassa. Vasta mieheni tultua armeijasta ja minun päästyä uteen työpaikkaan sain taas elämäni normaalille raiteille.
Jaksoin vanhaa työtä 3 vuotta,jonka lisäksi opiskelin ja treenasin.
Kiitoksia kun sain purkaa taas tätää juttua!!
Kävin psykiatrilla juttelemassa vielä pitkään saatuani uuden duunin. Minusta pidettiin huolta tosi hyvin kun sain apua. Suosittelen teille muillekin avun hakemista ihan omasta terveyskeskuksesta,minä en ainakaan uskaltanut työpaikan lääkärille mennä juttelemaan.Kyllä näistä pääsee ylitse!Tosi kiva kun täältäkin saa tukea.
Tällähetkellä dietti ja kisakuntoon pääseminen stressaa.Välillä tuntuu, että tarvitsisi turvautua rauhoittaviin.
Onneksi mulla on todella ihana ja rakastava ja kaiken tukensa antava avomies,joka ei ole mun vaikeimpina hetkinäkään mua hylännyt vaan uskonut mun pääsevän ylitse ongelmistani! kiitos myös hänelle.
(Työpaikkani oli yksityinen dementiahoitokoti, Josefiinakoti oy. Työ itsestäänkin raskasta) :urjo: