Hei!Tahtoisin kuulla millaisia stressinhallinta keinoja osaisitte antaa. Olen todella herkkä stressaamaan ja vaatimaan itseltä oaljon tietyissä tilanteissa, ja se on aina iso miinus kehittymisen kannalta. Teen aktiivisesti meditointia ennen nukkumaanmenoa, syön säännöllisesti ja jopa ylläpidän optimistista ajattelumalliani, jonka omauksuin elämätapamuutoksen jälkeen. Haluaisin vain kuulla millä muulla voisin minimoida ja oppia elämään stressitekijöiden ja pelkoajatusten kanssa. Tiedostan unella olevan suuren merkityksen asiaan, mutta välillä unet voivat jäädä 6-7 tuntisiksi treenien tai aterioiden ajoittamisen takia. Treenipäivinä pyrin syömään annetut ateriat 3-4h välein (aamupala, lounas, välipala, pre-workout puuro ja iltapala). Lepopäivinä etenkin vklp en käytä herätyskelloa, jotta voisin esimerkiksi nukkua pidempään. Tällöin syön ihan samat makrot ja kalorit mutta aterioita on se 3kpl (aamupala, lounas ja iltapala). Iltapalalla suurin osa ruuista, koska illalla iso ateria tuntuu hyvälle.
Tiedostan virheeni ja stressitekijät taustani ja muiden ulkoisten tekijöiden takia, mutta muutos tuntuu vaikealta, kun ei oikein muuta ole keksinyt, millä vähentää turhaa ylianalysointia.
Paino kyllä noussut ja lihasta on kertynyt, mutta kun kondis vähänkin pehmentyy, tiedostan kortisolin iskevän kynsin ka hampain mieleeni.
Olen tosiaan aloittelija, ja vielä opettelen! Kiitos, kun jaksatte vastailla ja neuvoa!
Tiedostan virheeni ja stressitekijät taustani ja muiden ulkoisten tekijöiden takia, mutta muutos tuntuu vaikealta, kun ei oikein muuta ole keksinyt, millä vähentää turhaa ylianalysointia.
Paino kyllä noussut ja lihasta on kertynyt, mutta kun kondis vähänkin pehmentyy, tiedostan kortisolin iskevän kynsin ka hampain mieleeni.
Olen tosiaan aloittelija, ja vielä opettelen! Kiitos, kun jaksatte vastailla ja neuvoa!