Stressataanko syömisistä liikaa?

Yleensä nää himo hifistelijät kehittyy huonoiten... ehkä ne syö kaikista puhtaimmista puhtainta bodysafkaa, mut yleensä ne ei syö sit tarpeeks.. tai niillä kusee kaikki muu. Itse vedän aika pelkistettyä linjaa... puuroa rahkaa.. ja jos voin valita niin valitsen mielummin riisin kuin perunan, ja kanan kuin makkaran vaikka se ei välttämättä olisikaan parempaa... kerran viikossa saatan ehkä käydä mäkissä, muuten kyllä jätän kaiken ylimääräsen pois :)

On olemassa ainakin kahdenlaisia hifistelijöitä. Ne joille se hifistely tuo tulosta ja niitä joille se ei tuo.;) Eli asioita voi tehdä tarkasti, mutta myös järkevästi. Tosin osa unohtaa siinä hifistelyssä ne perusasiat joten back to basics.

Tuli mieleen kyllä jotain vanhoi työkavereita tilapäisistä töistä, niin tuli puheeksi joskus siinä sivussa, että salilla käydään näköjään. Siinä kaveri rupes saarnaa jostain, että älä sitä raejuustoa sitten vaa liikaa syö ja älä sitä proteiini nyt liikaa ainakaa. Tulee kaikki vattaa vaa ku syö paljon sitä.

Alko selittää jostain hifiohjelmastansa jotain elämäntarinaa myöskin. Kuuntelin vähän aikaa ja totesin, että just just. Oli kuulemma löytäny jonkun uuden treeniohjelman jolla tulee kehitystä ja paljon. No arvata saattaa, että taas ei perusasiat ollutkaan yllättäen kunnossa, kun oli luihu ku luudanvarsi. Annoin sitten olla enkä jaksanut alkaa saarnaa takasin päin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kanssa stressasin syömistä iha prkls silloin kuin aloitin bodauksen. Minua harmitti koko päivän, jos söin jokun yhen sukulakun tai jos en syönyt tiettyä määrää.
Nyt tällä hetkellä syön lähes samalla tavalla kuin ennen bodausta, tietenkin nyt ruokavalioon on tullu rahkat raejuustot enemmän huomioon ja en enää muista käsitystä "viikonlopun karkkiraha"

Tuli aiemmin katottua aika tarkkaan mitä syö ja pidin ruokapäiväkirjaa plussallakin. Mitään tulosta en ole saanut aikaan. Sitten tuli pidempi treenitauko (8kk) ja nyt kun aloitin uudestaan niin kattelen enää ehkä n.50-100kcal tarkkuudella päivittäin paljon kaloreita tulee ja sen verran että proteiinia tulee suunnilleen tarvittava määrä n.2kg/kilo. Muuten en paljonkaan enää vahdi mitä syön, pääasia että tulee tarpeeksi. Läskiä tulee, mutta en jaksa enää välittää jos sais tuloksiakin.

kattelen enää ehkä n.50-100kcal tarkkuudella päivittäin paljon kaloreita tulee..

Eikö tuo nyt ole jo aika tarkkaan laskettu jos 50 kalorin tarkkuudella?

En edes ymmärrä miten kaloreita voi laskea kovinkaan tarkasti. Kun syön duunissa lounaan ni miten voin tietää paljon siinä oli kaloreita? :) 300? 600? 800? Joka päivä eri ruoka. Yks safka ja johan on taas laskut sekasin.. Ton takia en vaivaudu laskemaan yhtään mitään.

Eikö tuo nyt ole jo aika tarkkaan laskettu jos 50 kalorin tarkkuudella?

En edes ymmärrä miten kaloreita voi laskea kovinkaan tarkasti. Kun syön duunissa lounaan ni miten voin tietää paljon siinä oli kaloreita? :) 300? 600? 800? Joka päivä eri ruoka. Yks safka ja johan on taas laskut sekasin.. Ton takia en vaivaudu laskemaan yhtään mitään.

eihän sitä voikaan kovin tarkkaan laskea, mutta mulla kun on sapuskat duunissa yleensä aina omasta takaa niin paremmin tietää mitä ne sisältää. 50-100kcal tarkkuudella meinasin vaan että kattoo tyyliin "desi riisiä ehkä noin 300, kananrinta 300, pala leipää ja levitettä, no about 100 = 700kcal". No se siitä.

Mä oon kanssa sillä linjoilla, että aluks pitää huolen perusasioista.
Treeni, lepo ja riittävä ravinto. Sitten kun on homma rutinoitunu, niin voi alkaa enemmän laskemaan kaloreita. Ei sitä stressiä kannata ottaa. Kiristely on tietty eri juttu.

Aluks yritin hifistellä liikaa ja asematunnelin kauppa kusetti mua lahjakkaasti, onneks en menettänyt ku muutaman kympin. Perusasiat kusi. Nyt monipuolista hyvää ruokaa ja paljon proteiinia. Lisäravinteina heraa, maltoa ja kaseiinia. Tulevaisuudessa ehkä voi sitten hifistellä, mm kreatiinin muodossa :D

Aluks yritin hifistellä liikaa ja asematunnelin kauppa kusetti mua lahjakkaasti, onneks en menettänyt ku muutaman kympin. Perusasiat kusi. Nyt monipuolista hyvää ruokaa ja paljon proteiinia. Lisäravinteina heraa, maltoa ja kaseiinia. Tulevaisuudessa ehkä voi sitten hifistellä, mm kreatiinin muodossa :D

Mun hifistely on menny ihan toiseen suuntaan :D Ennen käytin prodea, maltoa, glutaa, vitamaxia jne... nykyään enää kreatiinia ja c-vitamiinia.

Suositut

Back
Ylös Bottom