Stressataanko syömisistä liikaa?

Itse en nyt ruokailustani jaksa stressata niin hirviästi vaikka aika tarkka olenkin mutta jos lipsahan niin lipsahan... Aterioina syön aika perusruokia, kyljyksii jne.. Välipaloina sit vedän jtn tonnikalaa, raejuustoo jne... Pidän huolen et saan tarvittavan määrän vitamiinei, protskua jne, mutta stressaamaan asiasta en kyllä ala missään nimessä;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite katon melko tarkkaa nyt kalorilaskurin kans ku pitää diettailla täs että paljo tulee mitäki mutta ei stressaa yhtää :P Mielenkiintosta hommaa.

Tunnustan stressaavani ihan liikaa. Välillä mulla tuntuu olevan ortorektikon oireita ja joskus taas millään ei ole väliä... Kunpa joskus löytäisi sen tasapainon. Olen itse itseni pahin arvostelija. :(

Ei oo viel tarvinnu oikeesti laskee kaloreita kun on tota läskii niin maan perusteellisen paljo, että kun siisti vaan pahimmat mössöt pois ja lisäs liikunnan päälle ni alko paino tippuu. -23kg nyt ja suurinpiirtein samalla ruokavaliolla edellee ajetaa. Olo on kuin lottovoittajalla. :D Mutta eiköhän se siitä vielä työksi muutu muutaman kilon jälkeen.

Se on helppo olla stressaamatta, jos kotoa opittu ruokailumalli on lähellä sitä miten aikuisena haluaa syödä ja mihin muksunsa opettaa. Hifistelyn tarpeessa (kun ei ole mitään kilpailutavotteita) on helppo säätää tuttujen ruoka-aineitten määriä ja koko sakki pystyy silti syömään samaa.

taitaa olla suurempi pullonkaula wannabe-podareille esimerkiks alkoholi yms paheet kuin yöproteiinin laatu ja ottaako sitä vai ei.

Tärkeintä mielestäni on pistää perusasiat kuntoon. 1-2 lämmintä kunnon ateriaa(ite tekemää, ei mitään saarioista yms mikromössöä päivittäin) ja ei turhia välipaloja. Välillä saa ja pitääkin olla nälkä. Lisäksi vaihtaa syömiään ruokamääriä ja koostumuksia tarpeeksi usein että elimistö ei totu liikaa vallitsevaan olotilaan

taitaa olla suurempi pullonkaula wannabe-podareille esimerkiks alkoholi yms paheet kuin yöproteiinin laatu ja ottaako sitä vai ei.

Tärkeintä mielestäni on pistää perusasiat kuntoon. 1-2 lämmintä kunnon ateriaa(ite tekemää, ei mitään saarioista yms mikromössöä päivittäin) ja ei turhia välipaloja. Välillä saa ja pitääkin olla nälkä. Lisäksi vaihtaa syömiään ruokamääriä ja koostumuksia tarpeeksi usein että elimistö ei totu liikaa vallitsevaan olotilaan

Muuten komppaan täysin, mutta miksi ruuan koostumusta pitäisi vaihtaa, jos on todennut jonkin ruuan erityisen hyväksi ja se sattuu maistumaan ?

Alotin helmikuun 1. päivä dieetin ja kalorilaskuria käytän. Alituisesti pitää pitää mielessä sopivia ruoka-aineita, ruokaajat sun muut perustiedot, jotta dietti on menestyksekäs. Välillä tuntuu hieman stressaavalta, mutta uskon muutaman viikon rutiinin jälkeen homman helpottuvan ja muuttuvan pikemminkin automaatioksi.

Vaikeinta tässä oli tehdä muutos kotiruoan ja sieltä periytyvien tottumusten suhtee. Nyt ollaan jo voitun puolella ja uskon kaiken helpottuvan tästä pisteestä eteenpäin entisestään.

Muuten komppaan täysin, mutta miksi ruuan koostumusta pitäisi vaihtaa, jos on todennut jonkin ruuan erityisen hyväksi ja se sattuu maistumaan ?

tarkoitin että vaihtelee esim proteiinin määrää. sen ei pitäis ruoan makuun vaikuttaa

1-2 lämmintä kunnon ateriaa(ite tekemää, ei mitään saarioista yms mikromössöä päivittäin) ja ei turhia välipaloja. Välillä saa ja pitääkin olla nälkä.

höh? musta kaikki jauhaa aina sitä settiä että jatkuvasti pitää mättää muonaa naamariin. tyyliin 5-7 ateriaa päivässä? onko tästäkin aiheesta noin poikkeavia mielipiteitä?

höh? musta kaikki jauhaa aina sitä settiä että jatkuvasti pitää mättää muonaa naamariin. tyyliin 5-7 ateriaa päivässä? onko tästäkin aiheesta noin poikkeavia mielipiteitä?

Tossahan mainittiinkin 1-2 LÄMMINTÄ ateriaa! Kyllä 5-7 kertaa päivässä pitää syödä mutta ei niiden kaikkien tarvitse lämpimiä aterioita olla..

Aika helposti tulee tarvittava määrä ruokailuja päivälle...Jotenkin tottunut vuosien saatossa,joten eipä tule enää edes ajateltu asiaa.Eli sapuska/päivärytmi on:
AAMUPALA
työ
RUOKATUNTI,LOUNAS
työ
KOTI,VÄLIPALA
treeni
PALAUTUMISJUOMA
SAPUSKAA N.1H TREENISTÄ
huilia
ILTAPALA
YÖPROTSKUT

Eli aika helposti saa sen 5-6 sapuskaa päivälle:)
Poikkeuksena ulkomaanmatkat ym.reissut...Protskupatukoita reppu täys:)
Ei viitsi kokoajan hokea muille et mennää syömää:)

jaa... eli ne 3-5 muuta ateriaa ei sitten lasketa "turhiks välipaloiks" vaan niitä voi ihan rauhassa mättää?

Kyllä voi ihan rauhassa mättää.Kunhan vaan ne välipalat on hyviä esim.rahkaa,tonnikalaa,ruisleipää+kalkkunaleike,raejuustoa.. Eikä mitään saarioisten pitsoja ja sellasia.. Vaaleeta leipää kannattaa myös välttää..

kun oikein mennään syvälle ravintoasioihin, niin monelta puuttuu jotain heidän " täydellisestä ruokavaliosta, johon kuuluu hydroloisoitu hera ja plaa plaa ". Perusasioiden hiominen melkeimpä täydellisyyteen tuottaa mielestäni parempaa tulosta kuin palautusjuoman ja aamupalan hiilarimäärän miettiminen. toki nuokin kuuluu siihen, mutta vasta silloin kun on perusruokavaliossa kaikki salaatit, hedelmät,proteiinie jne kunnossa. Yksi tuttavani treenas aivan sekopäisesti ( sai kyllä maksaakin siitä yhtenä päivänä ) ja söi perusruokaa aivan saatanasti, ei mitään palkkareita jne. niin voi jumalauta sitä kuntoa minkä se oli hankkinu. Eikä ollu horkkaa käyttäny, siitä olen varma. Tosin se voi johtua hyvinkin geeneistä, mutta silti, yksi todistus siitä, kuinka se massankasvatus ei TODELLAKAAN ole kiinni vain palautusjuomasta ja 3g/painokilo proteiinia.

Ihan turhaa on alkaa leikkiin ton ruoan kanssa kun on maailmassa nälkää näkeviä ihmisiä ja sitten mietitään täällä että mitäköhän pitäis nyt ja nyt ja nyt syödä. Syökää mitä tykkäätte mutta kaikki kohtuudella ja olkaa kiitollisia mitä saatte ....keskiyön avautuminen :david:

Tottakai stressataan. Se on ihan mihin pyrkii ja mitä haetaan. Jos pyritään esim. kilpailuun, niin ei ihme, että asiat lasketaan tarkasti, jotta saadaan paras lopputulos ja se ei ole pois kehityksestä tai halutusta lopputuloksesta.

Kun taas esim. Pertti Perusbodari saattaa syödä suunnilleen "oikein" muttei kuitenkaan niin oikein, että jaksaisi ressata ja kuitenkin niin, että ruoka ei tuo parasta mahdollista kehitystä, mitä olisi ehkä mahdollisuus saavuttaa tarkalleen noudattamalla.

Yleensä nää himo hifistelijät kehittyy huonoiten... ehkä ne syö kaikista puhtaimmista puhtainta bodysafkaa, mut yleensä ne ei syö sit tarpeeks.. tai niillä kusee kaikki muu. Itse vedän aika pelkistettyä linjaa... puuroa rahkaa.. ja jos voin valita niin valitsen mielummin riisin kuin perunan, ja kanan kuin makkaran vaikka se ei välttämättä olisikaan parempaa... kerran viikossa saatan ehkä käydä mäkissä, muuten kyllä jätän kaiken ylimääräsen pois :)

Itse en stressaa muusta kuin riittävästä proteiininsaannista ruoan suhteen. Ja sekin käy jo työstä...

Sama juttu, ja vielä ruokailun ajoittamiset. Tietyin väliajoin tarpeeksi proteiinia ja sitten X määrä hiilaria ja X määrä rasvaa. Tietenkin noiden hiilareiden ja rasvojen määrät ovat jokatapauksessa "isoja".

varmaan moni stressaa liikaa,jos täältä luettuja juttuja uskoo.itse en stressaa,mä olen niin laiska että en jaksa stressata,keskityn siihen että syön proteiinipitoista ruokaa,mutta muuten syön oikeastaan mitä haluan (tai mitä lompakko antaa myöten) ja syön kun on nälkä.dietti on sitten asia erikseen,sillon lasketaan kaikki,mutta se on eri asia.

Suositut

Back
Ylös Bottom