Starttiapua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jobi-92
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa kaikille pakkotoistoa käyttäville jäsenille ja ulkopuolisille.
Kattelin tossa parisen päivää sitten näitä sivustoja mielenkiinnosta kunnonkohotusta kohtaan, ja ajattelin että olisi varmaan minunkin syytä aloittaa sen tekeminen...

Elikkäs olen 15-vuotias, ammattikoulua käyvä "nuorimies" taikka poika, miten kukakin haluaa sen ilmaista. Noin 7-vuotiaana kuntoni romahti kun jouduin pyörätuoliin ½ vuodeksi, ja sen jälkeen vuoden kävelemään keppien kanssa. Silloinen kokemus toi minulle karkin, limsan ja muiden napostelujen syönnin, koska olin masentunut koska en saanut tehdä mitä muut minun ikäiseni tekivät. :(

Minulla alkaa olla jo suurta ylipainoa, josta haluaisin mielelläni päästä eroon ennen armeijaan menoa. Elikkäs aikaa on parisen vuotta ainakin.
Nykyinen painoni on noin 115kg (aika järkyttävää.)
Minun tavoitteeni olisi saada se alle 100kg ainakin.. Alemmas jos mahdollista.

Ostin kuntosali-kortin paikalliselle kuntosalille jossa tavoitteeni olisi käydä ainakin 3 kertaa viikossa, noin tunnin ajan.

Toivomukseni minun topic:in lukioille, ja kokemuksen omaaville olisi että, vinkkejä miten voisin / saisin:
-syödä terveellisesti
-liikkua kohtuudella
-mahdollisesti muuttaa läskin lihakseksi?

Jos teillä on kokemusta, olisi todella miellyttävää kuulla ne, ja oppia niistä.

Kiitoksia lukijoille - ja toivottavasti tästä syntyy jotain hyvää :hyvä:

Jobi kiittää.

Pystyt varmaan nykyään käyttämään jalkojas normaalisti?

Tuolla aloittelijoiden osiolla on tärkeeks merkityissä threadeissa paljon hyödyllistä tietoo ravinnosta ja harjoittelusta. Lue niitä, ajatuksella.

Läskiä ei voi muuttaa lihakseksi. Läskiä voi polttaa, jonka jälkeen tilalle voi kasvattaa lihasta. Läskinä tiputetun painon tilalle siis.

Terves Ojr...

Lueskelin niitä juu.
Mietiskelin et jos jollain olisi kokemusta josta vois kertoa tai muut sellast.
Kiitoksia nopeasta palautteesta - Ja pystyn normaalisti jalkoja käyttää kyll.

Jobi.

Heippa kaikille pakkotoistoa käyttäville jäsenille ja ulkopuolisille.
Kattelin tossa parisen päivää sitten näitä sivustoja mielenkiinnosta kunnonkohotusta kohtaan, ja ajattelin että olisi varmaan minunkin syytä aloittaa sen tekeminen...

Elikkäs olen 15-vuotias, ammattikoulua käyvä "nuorimies" taikka poika, miten kukakin haluaa sen ilmaista. Noin 7-vuotiaana kuntoni romahti kun jouduin pyörätuoliin ½ vuodeksi, ja sen jälkeen vuoden kävelemään keppien kanssa. Silloinen kokemus toi minulle karkin, limsan ja muiden napostelujen syönnin, koska olin masentunut koska en saanut tehdä mitä muut minun ikäiseni tekivät. :(

Minulla alkaa olla jo suurta ylipainoa, josta haluaisin mielelläni päästä eroon ennen armeijaan menoa. Elikkäs aikaa on parisen vuotta ainakin.
Nykyinen painoni on noin 115kg (aika järkyttävää.)
Minun tavoitteeni olisi saada se alle 100kg ainakin.. Alemmas jos mahdollista.

Ostin kuntosali-kortin paikalliselle kuntosalille jossa tavoitteeni olisi käydä ainakin 3 kertaa viikossa, noin tunnin ajan.

Toivomukseni minun topic:in lukioille, ja kokemuksen omaaville olisi että, vinkkejä miten voisin / saisin:
-syödä terveellisesti
-liikkua kohtuudella
-mahdollisesti muuttaa läskin lihakseksi?

Jos teillä on kokemusta, olisi todella miellyttävää kuulla ne, ja oppia niistä.

Kiitoksia lukijoille - ja toivottavasti tästä syntyy jotain hyvää :hyvä:

Jobi kiittää.

Syöt useita pieniä aterioita päivässä. Limsat ja rasvaiset herkut pois, proteiinipitoista ruokaa tilalle. Aerobista liikuntaa 2-3 kertaa viikkoon noin tunnin verran, niin että paita on märkänä hiestä treenin jälkeen. Aamulla tyhjällä mahalla treenaaminen on tehokas keino kiinteytyä. Punttia kannattaa tehä pari kolme kertaa viikossa alkuun, oikeat liikeradat harjoitellen ja oikeat treenipainot löytäen, toistomäärätki kannattaa ensimmäisinä kuukausina pitää siellä 10-15/sarja :thumbs:

Ruokavalio kuntoon ensiksi. Normaalisti en suosittelisi kovin nuorelle jannulle diettiä, mutta tässä kyllä teen poikkeuksen, sillä noissa painoissa pyöriminen noin nuorena ei kovin terveellistä ole. Kunnon dietti eli vähähiilarinen ruokavalio kehiin. Alat laskemaan päivittäiset kalorit. Siitä on hyvä lähteä.

Toiseksi alat harrastamaan aerobista liikuntaa. Juokseminen ei varmaan tule kysymykseen, mutta pitkät kävelylenkit olisivat hyvästä. Fillarointi on kanssa hyvä. Sinuna hankkisin vaikka kuntopyörän kotiin. Voi olla jonkun mielestä vähän extremeä, mutta se auttaisi hurjasti jos voisit aamuisin ennen kouluun menoa polkea puolisenkin tuntia.

Salitreeni on hyvästä. Siellä kasvatat ja voimistat lihaksiasi, mutta käsitys että rasva muuttuisi lihakseksi on väärä. Kyseessä on kaksi erillistä prosessia. Kannattaa aluksi treenata kroppa vaikka kerran viikossa läpi.

Yritä saada kaveri mukaan ne ekat kerran helpottii huimasti

Kiitokset kaikille lukijoille ja kommentoijille erityisesti.
Kuntopyörä olisi mahtava saada - mutta rahakysymys siinä on.. Köyhällä opiskelijalla ei oikein varaa ostella mitä sattuu, eikä vanhemmillakaan hirveästi ylimääräistä ole tällä hetkellä.

Tuosta vähähiilarisesta vielä, mitä suosittelisitte:
-Aamupalaksi?
-Välipalaksi?
-Iltapalaksi?

Lounas on koulussa aina ravintopitoinen, illallinen on suomalaista perusruokaa yleensä.

-Jobi-

Kiitokset kaikille lukijoille ja kommentoijille erityisesti.
Kuntopyörä olisi mahtava saada - mutta rahakysymys siinä on.. Köyhällä opiskelijalla ei oikein varaa ostella mitä sattuu, eikä vanhemmillakaan hirveästi ylimääräistä ole tällä hetkellä.

Tuosta vähähiilarisesta vielä, mitä suosittelisitte:
-Aamupalaksi?
-Välipalaksi?
-Iltapalaksi?

Lounas on koulussa aina ravintopitoinen, illallinen on suomalaista perusruokaa yleensä.

-Jobi-

Maitorahka (ehrmann tai milbona), raejuusto, tonnikala, kana, jauheliha ja pakastekaloista vaikkapa seiti on ravintoarvoiltaan loistavaa, eikä juurikaan rasita lompakkoa. Pyri syömään tasaisin väliajoin noin 3 tunnin välein, vähän kerrallaan. Ja tosiaan niinku joku aiemmin jo sanoi, laske syömäsi kalorit. Kaikki vain puntarille ja sen jälkeen paperille ylös. Alussa voi tuntua työläältä, mutta ajan kanssa sujuu automaattisesti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom