Stanan reisiläski

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ponge sanoi:
Ei pidä paikkansa. Jos itse söisin 2500 niin paisuisin, kuin pullataikina. 3 kertaa viikossa salia ja hiittiä + kävelyä. Kalorit n.1500-2000 ketolla. Toi ainakin mulle tuntuu olevan sopiva määrä. <-- tuo kuulostaa pieneltä määrältä miusta, ite syön 3000 vähintään

Toi kalorien tarve on kyllä tosi yksilöllinen. Pitää vain koittaa, mutta 20 kg dietannena voin sanoa et pelkällä aerobisella 1000-1500 oli hyvä. Salin ja hiitin kanssa 1500-2000 näyttäs olevan ok. Veljellä on esim. ihan eri kulutus. Se voi syödä, vaikka hevosen joka päivä eikä liho ollenkaan. :curs:

Luin Kutrin sivuja ja löysin tallaisen kohdan:
Japanilaiset tutkijat ovat saaneet selville, että:

vähäkalorinen dieetti tuhoaa ennen kaikkea sisäelinten ympärillä olevaa rasvaa
liikunta tuhoaa ihon alla olevaa rasvaa
Tämä ilmiö selittää sen, että joskus, vaikka kuinka on dieetillä ja onnistuu saamaan painoa alas, ei näytä juurikaan laihemmalta -- varsinkaan reisistä ja pyllystä.

Toisen tutkimuksen mukaan rasva ei pala tasaisesti ympäri vartaloa, vaikka kuinka keskittyisi treenaamaan tiettyjä alueita, vaan lähtee naisilla ensin käsivarsista, sitten vartalosta ja lopulta reisistä ja pyllystä. Miehet vastaavasti polttavat eniten rasvaa keskivartalosta, vasta sitten käsivarsista ja lopuksi reisistä. Näin ollen jos riesanasi on nimenomaan reisissä ja pyllyssä oleva rasva, valmistaudu tappelemaan pitkään ja hartaasti sitä vastaan. Oikean ruokavalion ja liikunnan lisäksi tarvitset siis roimasti sisua. Onnea matkaan!

Mitäs mieltä olette? Samoillla sivuilla sanottiin että jos noin kolmen tunnin välein alkaa nälän tunne alkaa niin elimistö ei ole mennyt vielä säästöliekille. Nälkähän mulle tulee viimeistään kolmentunnin välein. Jees jos toi on totta niin ei mun kroppa oo säästöliekillä. :kippis1: Nyt lisään hiukan kalorimäärää ja koitan saada lisää lihasta joka taas lisää kulutustani joka taas nopeuttaa tavoitettani :evil:

No siis miettikääpä, että jos reenaat pelkkiä yläkropan osia ja jätät jalat huomioitta niin sinne jalkoihin ne ylimääräset läskit menee jos niitä edes on minnekkään mennäkseen! Ja jos sitten vain jalkoja treenaa niin helpoiten ne läskit sinne esim. vatsan kohdalle jääpi jos on siis ylimääräistä tulossa!..

Sen tiedän että tuo totta on, mutta sen tiedän että geenitkin on totta!
Ja ne läskit ei lähde jaloista välttämäti viimeisenä jos niitä käytetään enemmän kuin esim. vatsaa! Eli läskit menee sinne (JOS ON YLIMÄÄRÄISTÄ TIEDOSSA SIIS) mitä kohtaa kropassa vähiten käytetään ja ne kohdat on yleensä jalat tai vatsa!

EDIT: Tietenkin tarkoitan tolla nyt salitreeniä, enkä esim. juoksua, sillä juoksussa vatsakin saa treeniä! :thumbs: :piis:

Jaymzi sanoi:
:thumbs: :piis:

Pässi. Vaikka pistät kuusi hymiötä viestin loppuun niin se ei sitä miksikään muuta että paskanjauhanta voisi päättyä. Joku pian ottaa tosissaan, kun ei se ole kaikille muutenkaan selvää että paikallinen rasvanpoltto on mahdottomuus.

Jaymzi sanoi:
Eli läskit menee sinne (JOS ON YLIMÄÄRÄISTÄ TIEDOSSA SIIS) mitä kohtaa kropassa vähiten käytetään ja ne kohdat on yleensä jalat tai vatsa!

EDIT: Tietenkin tarkoitan tolla nyt salitreeniä, enkä esim. juoksua, sillä juoksussa vatsakin saa treeniä! :thumbs: :piis:

Joo, mun mielestä kans kannattais lopettaa tollanen lööperin puhuminen, ettei pian joku ala siihen uskomaan.. Geeneistähän se riippuu mihin se rasva helpoiten varastoituu, eli vatsan seutuville ja reisiin sitä voi helposti tulla enemmän, kuin esimerkiksi käsiin ja selkään, mutta polttaa sitä ei pysty paikallisesti.

Jaymzi sanoi:
No siis miettikääpä, että jos reenaat pelkkiä yläkropan osia ja jätät jalat huomioitta niin sinne jalkoihin ne ylimääräset läskit menee jos niitä edes on minnekkään mennäkseen! Ja jos sitten vain jalkoja treenaa niin helpoiten ne läskit sinne esim. vatsan kohdalle jääpi jos on siis ylimääräistä tulossa!..

Sen tiedän että tuo totta on, mutta sen tiedän että geenitkin on totta!
Ja ne läskit ei lähde jaloista välttämäti viimeisenä jos niitä käytetään enemmän kuin esim. vatsaa! Eli läskit menee sinne (JOS ON YLIMÄÄRÄISTÄ TIEDOSSA SIIS) mitä kohtaa kropassa vähiten käytetään ja ne kohdat on yleensä jalat tai vatsa!

Rasva kertyy sinne missä on rasvasoluja, siihen missä rasvasoluja on sinä et pysty vaikuttamaan. Miehillä yleensä vatsaan (omenalihavuus) ja naisilla takamukseen ja reisiin (päärynälihavuus). Kroppa ei sitä ymmärrä mitä aluetta treenaat tai olet treenaamatta. Jos kalorit on plussalla niin sitten rasvasoluihin lykitään vararavintoa. Jos taas miinuksella niin rasvasoluista otetaan energiaa. Ei kroppa ole niin fiksu/tyhmä, että se sitä rasvaa ottaa treenattavan lihaksen vierestä (rasvaa nyt suoraan ei edes voi käyttää energiaksi). Jippiillä noi sun jutut voi mennä läpi, täällä ei.

Aiemmin jo sanoin, että todista väitteesi. Tätä asiaa on täällä puitu enenkin, joten vaikkapa hakusanoilla "rasvanpoltto +paikallinen" löydät varmaan pakkotoiston ulkopuolisia linkkejä jos nämä jutut arvelluttaa. Google auttaa aina.

Muuten voit lopettaa tuon sonnan jauhamisen. Minä päätän oman keskuteluni tähän.

Jakob sanoi:
Rasvaa ei voi polttaa paikallisesti.

Miten mulla on sellainen kuva, että kuitenkin tekemällä mahdollisimman pitkiä sarjoja (kestävyystreeniä) lihas polttaa ympäriltään rasvaa => lihakset kiinteytyvät. Oonko mä ihan pihalla?

Jaymzi

Tuon teoriasi mukaan läskin pitäisi palaa sieltä mitä kohtaa rasitetaan paljon ja kerääntyä sinne mitä ei juurikaan treenata.

Kerroppa nyt selkeästi, että miksi kaikki rasva ei kerry esimerkiksi sormiin, varpaisiin, niskaani, päänahan alle tai vaikka peniksen varteen? Oletko joskus oikeasti tavannut sellaista ihmistä, joka on huomattavan paksu jaloista ja laiha ylävartalosta tai toisinpäin?

Väittäisin kuitenkin, että rasva varastoidaan soluihin, jotka ovat nimenomaan erikoistuneen rasvan varastoimiseen, eli valkoisiin ja ruskeisiin rasvasoluihin.

Sumeria sanoi:
Miten mulla on sellainen kuva, että kuitenkin tekemällä mahdollisimman pitkiä sarjoja (kestävyystreeniä) lihas polttaa ympäriltään rasvaa => lihakset kiinteytyvät. Oonko mä ihan pihalla?
No et täysin. Kun treenataan pitkillä sarjoilla, treeni on enemmän aerobis painotteista, ja näin keho polttaa sitä rasvaa koko kropasta, eikä siis vain (tiettyjen) lihaksien päältä. Kiintetymin on siis lihasten kasvatusta ja rasvan polttamista yhtä aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos salitreeni yksinään polttaisi rasvaa, olisin 2% rasvoissa vuoden ympäri..

Jaymzi, kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin puhuu sitä totena.

Siis ihan :piis: kuitenkin!

Ensinnäkin salitreenillä pääsee parhaiten läskeistä eroon, no EN!
Toisekseen olen nähnyt montakin ihmistä jotka käy tekemässä pelkkää yläkroppaa salilla ja (syö hirveän määrän ylimääräisiä kaloreita) ja vatsanseutu niillä on timmissä, mutta yleensä perseessä melko paljon läskiä!
Ja toisin päin, olen nähnyt níitä jotka treenaa (vain) jalkoja niin kyllä niillä ne läskit siis yläkroppaan eli vatsanseudulle yleensä sitten meneepi!

En maha sillen mitään jos jollakin ei ole kyrvälle käyttöä, mutta kyllä kait ne sinnekkin voi läskit jäädä, mutta sormia käytetään kuitenkin sen varran paljon että...

Ja tämähän oli siis minun näkemykseni ja jollakin tavalla sellainen jonka olen itse nähnyt ja minulle on kerrottu!

Mulle ihan sama miten asia on ja anteeksi jos olen paskaa jauhanut, mutta koittakaahan olla ihan rauhassa!

Lopetan tämän tähän! :kippis1:

Jaymzi sanoi:
Eli jos treenaa pelkkää yläosaa niin kyllä ne rasvat sinne alas menisi jos on mennäkseen! Ja jaloista niitä saa pois juoksemalla, uimalla jne.!
Ja asiasta olen aikalailla varma, ja voihan ne geenijututkin olla osin totta mutta kyllä ne sieltä läskit lähtee mitä käytetään enemmän ja tulee sinne mitä ei käytkuitenkinetä!
Mutta :piis: !

Tästä on olemassa ihan faktaa... Kuntopyörä koe, kolme ryhmää. 1 ei tehnyt mitään, 2 polki normaalisti, 3 polki ainoastaan yhdellä jalalla eli eivät kuormittaneet toista jalkaa ollenkaan. Tässä tutkittiin ja verrattiin nimenomaan "täsmälaihdutusta".

1 ja 2 tulokset lienevät itsestään selvyyksiä. Ryhmä 3:n polkevan reiden selluliittimäärä kylläkin pieneni, mutta se pieneni myös toisesta jalasta yhtä paljon. Eli rasva palaa koko kehon alueelta, täsmälaihduttaminen on mahdattomuus.

Jakob sanoi:
Mites tämä oikein tapahtuu :lol2:.
Niinpä. Käyppäs kysymässä niiltä personal trainereilta, jotka joka paikassa jauhaavat siitä miten kuntosalilla "kiinteydytään".

Jaymzi sanoi:
Siis ihan :piis: kuitenkin!

Ensinnäkin salitreenillä pääsee parhaiten läskeistä eroon, no EN!
Toisekseen olen nähnyt montakin ihmistä jotka käy tekemässä pelkkää yläkroppaa salilla ja (syö hirveän määrän ylimääräisiä kaloreita) ja vatsanseutu niillä on timmissä, mutta yleensä perseessä melko paljon läskiä!
Ja toisin päin, olen nähnyt níitä jotka treenaa (vain) jalkoja niin kyllä niillä ne läskit siis yläkroppaan eli vatsanseudulle yleensä sitten meneepi!

Oiskohan kysymys kuitenkin siitä, että näissä treenatuissa paikoissa se lihas kasvaa ja se sama rasvamäärä ei vaikuta ihan niin paljon kun esim. jaloissa joita EI ole reenattu ja joissa lihakset EIVÄT ole niin kehittyneet, eli ei edelleenkään se rasva kerry sen enempää treenaamattomille alueille.

Oiskohan kysymys kuitenkin siitä, että näissä treenatuissa paikoissa se lihas kasvaa ja se sama rasvamäärä ei vaikuta ihan niin paljon kun esim. jaloissa joita EI ole reenattu ja joissa lihakset EIVÄT ole niin kehittyneet, eli ei edelleenkään se rasva kerry sen enempää treenaamattomille alueille.

Tätä suunnilleen tarkotin, mutta taisi mennä pikkasen yli!?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom