Stadin kahvilat, listaus. Le´sufee! + pakkiksen virallinen kahvikeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Meitsiltä loppui Kona, päräyttelen vielä tänään stokalle katsomaan mitäs olisi tarjolla. Aimo vihjasi, että siellä oli ollut pari kk sitten Starbucksin kahvia, pitää zekkaa mahtaako olla enää. Jos ei, niin sitten pussi Javaa ja Konaa messiin ja ehkä liraus Blue mountainia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ollut kymmenen vuotta tama:
0820.jpg

Itse en ole alkanut kahvia jauhamaan. Sen sijaa olen kaynyt lapi lahes kaikki helposti tai vaikeasti loytyvat espressobrandit erilaisista Kimboista Lavazzan versiohin, tuoreesta Danesista Illyyn. Talla hetkella juon kotona Illya, tai sitten keitan kunnon kreikkalaiset sumpit.

Helkan Baari, Runeberginkatu.

Istuskelen parhaillaan Helkan terassilla, terassi oivallisella paikalla vilkkaan risteyksen vieressä. Kahvi tulee koneesta, joka jauhaa pavut ennen tiputusta. Kahvi on ihan ok makuista, ehkä hieman erikoinen vivahde, mitä lie kahvia on. Mukaan tulee lasi vettä ja hinta erikoisesti vain euron. Ei paha. Mukava sisustus sisällä, hotellimiljöö, koska mesta on hotelli. Wlan löytyy ja kantaa ulos asti.

Liitteet

• photo-8.jpg
    photo-8.jpg
    87,1 KB · Katsottu: 355
Missäs keskustan kahvilassa olisi tähän aikaan suht hiljaista ja sais wlanin käyttöön?

Indian Prankkari, Kaarlenkadulla(?) karhupuiston kupeessa.

Entinen Prankkari, mutta intialaisinvaasio pisti nimen uusiksi. Mestan mukava ilmapiiri ei ole silti muuttunut miksikään. Kaffe taisi olla 1.50 eikä se ole erikoisen hyvää ja kuppi on vitun pieni, mutta Prankkarissa saa vetää röökiä ja siksi olin siellä harva se päivä kun vielä Kalliossa asuin. Myös safkaa ja sämpylöitä ja jonkin sortin pullia ne tarjoilee.

Kallion mestoista poiketen mukavan rauhallinen, siisti ja kotoisa paikka. Nykyään tulee vaan harvoin käytyä kun asuu Kampissa.

Itsekin olen nyt tykästynyt parempiin kahveihin, kun taksia ajaessa olen kyllästynyt noihin huoltsikoiden litkuihin. Monesti päivisin ajaessa tulee noudettua jostakin keskustan Robert'sista latte mukaan ja nautiskeltua sitä autossa. :kuola: Työajalla kun ei kehtaa jäädä kahvilaan istuskelemaan.

Ajan kuitenkin huomattavasti enemmän öitä ja vituttaa, kun mistään ei saa kunnollista kahvia. Kahviautomaattien erikoiskahveja on turha edes kokeilla, koska ne ovat poikkeuksetta sellaista kuraa, että juomatta jää, ja siksi on tyydyttävä vähemmän surkeaan pannukahviin.

Kahvinkeittimien huollosta oli jossain täällä muistaakseni juttua joskus. Mitäs pitikään tehdä kun kahvinkeitin alkaa ihan kunnolla hörähdellä, ts. röyhtäillä ts. hönkyilee ilmoja pihoille siinä vaiheessa kun kahvit on kannuun valuneet? Tai mistä tuo kertoo, oliko jotakin siinä vaiheessa hätänä? Meillä siis käytössä tuollainen vanha kunnon valkoinen brAun :D kyllähän nämä vinkeän väriset (ja hintaiset) myllyttimet kelpais mutta ei tässä vaiheessa löydy sellaista rahareikää kyllä mitenkään. Muutenkin saapi herätellä taas tätä kahvikeskustelua, mukavia juttuja lueskella aamupäiväsufeen kanssa.

Kahvinkeittimien huollosta oli jossain täällä muistaakseni juttua joskus. Mitäs pitikään tehdä kun kahvinkeitin alkaa ihan kunnolla hörähdellä, ts. röyhtäillä ts. hönkyilee ilmoja pihoille siinä vaiheessa kun kahvit on kannuun valuneet? Tai mistä tuo kertoo, oliko jotakin siinä vaiheessa hätänä? Meillä siis käytössä tuollainen vanha kunnon valkoinen brAun :D.

Musta tuntuu, et toi on joku Braun-keittimien ominaisuus. Oma keitin ainakin tekee tuollaista, vaikka kalkinpoistot on tehty ihan ajallaan. Ja toi ei ainakaan ole liian kovassa käytössä, kun kaksi kertaa viikossa max sillä keitän kahvia. :)

No ajattelinkin tuossa että ei siitä pitkä aika ole kun etikat pistin valumaan. Vaan onpa keittimellä jonkun verran ikääkin, että voi olla siitä kiinni. Ellei se sitten tosiaan ole joku Braunia kovasti myyvä tavaramerkki, hörähtelevä kahvinkeitin.

Onko muuten muita tapoja poistaa tuota kalkkia, kun etikka?

Tämmönen kysymys, että kun satuin tuossa viikolla saamaan tipiksi tollasen käyttämättömäm OBH Nordican Chilli pressokeittimen (hinta kaupasta ostettuna se vajaa 150€, eli ihan kiva tippi), niin että onkos tuommosesta mihinkään? En ole vielä kerennyt testaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom