Staattinen IP katkoo yhteyttä

Mikähän mättää tässä. Laitan koneelle ite ip:n, netti skulaa puol tuntia ja pätkäsee. Käynnistän modeemin uudelleen, x-määrä aikaa ja poikki. Dynaamisella ip:llä netti skulaa oikein hyvin.

Auttakee minua, oi tietotekniikan sahibit. Auttakee. :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no käytä dynaamista osoitetta? vika voi olla missä tahansa. modeemin malli ja merkki, lan vai wlan, verkkosovittimen merkki ja malli...

laitat dns-asetuksiin leasetimeksi niin paljon kuin mahdollista niin taitaa ainakin kuukauden pysyä sama ip ja jos ei ole useampia eri koneiden kiinnityksiä ja irrotuksia päivässä verkossa niin hyvin tod näk uusimisen jälkeen on taas se ihan sama ip käytössä.

Onko sulla sen nettifirman puolelta ostettuna kiinteä IP?

Mulla on Saunalahden siltaava ADSL ja dynaaminen IP. Viimeksi kun olin Ruotsissa työmatkalla parin viikon ajan ja sammutin modeemin niin IP numero ei siltikään vaihtunut. Sinänsä outoa.

Jos ei muuten pelaa, niin laita dhcp antamaan aina samaa ip:tä verkkokortillesi. Varmaan löytyy joku kohta dhcp-asetuksista, johon voit lykätä verkkokortin mac-osoitteen.

Jos ei muuten pelaa, niin laita dhcp antamaan aina samaa ip:tä verkkokortillesi. Varmaan löytyy joku kohta dhcp-asetuksista, johon voit lykätä verkkokortin mac-osoitteen.

"Laita oikeat numerot lottoriviin niin loppuelämä helpottuu hieman"

:hyper:

Jos mä osaisin ihan suoralta kädeltä tollasia niin en varmaan kyselis netin pätkimiseen neuvoja :)

Staattista ip:tä lähinnä tarttisin utorrentin kanssa. Mukavempaa antaa porttia niin ei tartte vaihella motukan asetuksista sitä ip-osotetta. Ei mulla tosin ole hajuakaan miten kauan se pitää sen saman ip:n, eli millä intervallilla se uusii sitä.

Onko sulla sen nettifirman puolelta ostettuna kiinteä IP?

Ei ole.

Tarkotatko kiinteällä ip-osoitteella ISP:n sinulle antaman julkisen osoitteen vai käytätkö NATin kanssa privaattiosoitetta?

edellinen taisi vastata tuohon. (i think...)

Mikä modeemi? Pistähän tietoja niin kaivetaan oikeat asetukset esiin.

Edit: Et kylläkään tarvitse utorrenttia varten staattista ip:tä, vaan modeemista reitityksen pois päältä.

Thomson TCW-710

Edit: Reititys pois päältä...laittakaa käyttöoppaat samalla kun heitätte noita vinkkejä :)

nettis pätkäsee koska et maksa staattisesta ip:stä. piste.

nyt manuaalia kauniiseen käteen ja opiskelemaan ja kokeilemaan.jos kysyt että "miten siitä saa pakin päälle" etkä anna mitään lisätietoja niin ilman telepaatikon kykyjä vaikea vastata.

nettis pätkäsee koska et maksa staattisesta ip:stä. piste.

nyt manuaalia kauniiseen käteen ja opiskelemaan ja kokeilemaan.jos kysyt että "miten siitä saa pakin päälle" etkä anna mitään lisätietoja niin ilman telepaatikon kykyjä vaikea vastata.

Pahoittelen teknistä epätietämystäni. Sitä vartenhan täältä voi kysyä jos ei muualta apua löydä. Ja ihan kysymällä niitä lisätietoja saa, ei tartte heti ruveta hiomaan omaa itsetuntoaan :rolleyes:

Ei kai tässä palveluntarjoajalta yritetty staattista ip:tä ottakkaan, vaikka sanottiin että reititys oli pois päältä? Etkö kuitenkin yritä sisäverkon ip:tä(esim. 192.168....) muuttaa staattiseksi vai käsitinkö väärin?

Kyllä nimenomaan. Mun käsityksen mukaan mä yritän nyt muuttaa sitä KONEEN ja MODEEMIN välistä osotetta staattiseksi, olenko aivan hakoteillä? :)

Haluatko käyttää modeemin palomuuria ja/tai nattia, vai käykö, että se toimii siltaavassa tilassa, jolloin palveluntarjoajan antama ip tulee suoraan koneen käyttöön? Tämä tietysti heikentää tietoturvaa, mutta jos koneella softapalomuuri kunnossa, niin eipä tuolla niin väliä.

Tossa on ohjeet, jolla saat tarvittavat portit auki utorrentille ja saat pidettyä natin käytössä:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/TCW710/Utorrent.htm

Jeh. Tota on tehty muutaman kerran ja muistan jo kyllä ulkoa miten tuo menee mutta toihan käsitykseni mukaan nimenomaan neuvoo miten tehään staattinen ip? Ja juuri tuon jälkeen homma alkaa menemään päin ulostusaukkoa.

Nyt kyllä tosin ei ole ip vaihtunu ainakaan eilisen jälkeen eli toiminu on. Olen siis laittanu motukan asetuksista sen port forwardingin tälle tämänhetkiselle iplle. Katellaan miten käy ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom