SST-treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En haulla löytänyt, eli SST-treenistä kaikki info & käytännön vinkit kiinnostaisi.

Toki tiedän esim 4x5 (toistoa) painolla jolla suorassa sarjassa menisi n. 10 toistoa, ja näitä kiertoja 2kpl, noin 10-15sek rest/pausella.

Mutta miten muuten SST:tä sovelletaan? Mihin lihasryhmiin SST sopii parhaiten/huonoiten? Kannattaako koko treeni, vai vain sen osa, vetää SST:llä? Entäs kuinka pitkään tätä putkeen (esim viikoissa)?
Mitä muuta pitää tietää ja osata ottaa huomioon?
Onko SST toiminut teillä hyvin? Suositteletko sitä edistyneelle salillakäyjälle? Treenivuosia on siis takana n. 15 eli ihan vasta-alkajia ei olla enää.

Itse oon soveltanut tehdessä hauiskääntöjä tangolla.

Tyyliin:
-Suora sarja 8-12
-45sek lepo
-AMRAP sarja
-30 Sek lepo
-AMRAP sarja
-15sek lepo
-AMRAP sarja

Tässä välissä 2min lepo ja sitten sama setti, mutta tälläkertaa lepoajat alhaalta ylöspäin 15,30 ja 45 Sek.

Paino pysyy samana kokoajan.

Samalla kaavalla tuota voisi varmasti soveltaa vaikka ojentajille taljassa melko helposti.

Kannattaa väijyä Tubesta Jonni Shreven kanava, siellä paljon juttua SST- treeneistä.

En haulla löytänyt, eli SST-treenistä kaikki info & käytännön vinkit kiinnostaisi.

Toki tiedän esim 4x5 (toistoa) painolla jolla suorassa sarjassa menisi n. 10 toistoa, ja näitä kiertoja 2kpl, noin 10-15sek rest/pausella.

Mutta miten muuten SST:tä sovelletaan? Mihin lihasryhmiin SST sopii parhaiten/huonoiten? Kannattaako koko treeni, vai vain sen osa, vetää SST:llä? Entäs kuinka pitkään tätä putkeen (esim viikoissa)?
Mitä muuta pitää tietää ja osata ottaa huomioon?
Onko SST toiminut teillä hyvin? Suositteletko sitä edistyneelle salillakäyjälle? Treenivuosia on siis takana n. 15 eli ihan vasta-alkajia ei olla enää.
Ei treenin tartte olla kokonaan SST-tyylillä tehtyä, ja siinäkin on vain kiva nimi rest-pauselle. Noita ei kannata ottaa liian vakavasti, vaan treenissä voi sekoittaa ihan hyvin suoria sarjoja ja rest-pause sarjoja likutuilla sekuneilla. SST toki painottuu, kuten sanoit, ATP:n rajuun käyttöön, jossa tehdään lyhyessä ajassa esim 20 toistoa restien avulla painolla jolla saisi normaalisti suorassa 10 toistoa. Mutta ei se tarkoita, että sarja menisi hukkaan jos koko treeni samaa ole. Antti Halmo toteutti tota systemaattisesti varsin hyvällä tuloksella, mutta ite huomasin, että se on joissain liikkeeessä aika kuluttavaa, esim kulmasoutu tai maastaveto.

Selälle rest-pause on aika helvetin hyvä systeemi.

Itse oon soveltanut tehdessä hauiskääntöjä tangolla.

Tyyliin:
-Suora sarja 8-12
-45sek lepo
-AMRAP sarja
-30 Sek lepo
-AMRAP sarja
-15sek lepo
-AMRAP sarja

Tässä välissä 2min lepo ja sitten sama setti, mutta tälläkertaa lepoajat alhaalta ylöspäin 15,30 ja 45 Sek.

Paino pysyy samana kokoajan.

Samalla kaavalla tuota voisi varmasti soveltaa vaikka ojentajille taljassa melko helposti.

Kannattaa väijyä Tubesta Jonni Shreven kanava, siellä paljon juttua SST- treeneistä.
Kiitos vinkistä, tarttee ottaa toi tubekanava seurantaan!

Ei treenin tartte olla kokonaan SST-tyylillä tehtyä, ja siinäkin on vain kiva nimi rest-pauselle. Noita ei kannata ottaa liian vakavasti, vaan treenissä voi sekoittaa ihan hyvin suoria sarjoja ja rest-pause sarjoja likutuilla sekuneilla. SST toki painottuu, kuten sanoit, ATP:n rajuun käyttöön, jossa tehdään lyhyessä ajassa esim 20 toistoa restien avulla painolla jolla saisi normaalisti suorassa 10 toistoa. Mutta ei se tarkoita, että sarja menisi hukkaan jos koko treeni samaa ole. Antti Halmo toteutti tota systemaattisesti varsin hyvällä tuloksella, mutta ite huomasin, että se on joissain liikkeeessä aika kuluttavaa, esim kulmasoutu tai maastaveto.

Selälle rest-pause on aika helvetin hyvä systeemi.
Joo juuri näin olen itsekin ymmärtänyt. Ja tosiaan restejä on tullut tehtyä paljon vuosien varrella, mutta sarjat aina loppuun asti (ei näitä 5+5+5+5). Kuten sanoit esim selälle restit toimii tosi hyvin, samoin itselläni rinnan kanssa.

Minkä muiden lihasryhmien tai liikkeiden kanssa erityisesti suosittelisit restejä tai SST:tä? Esim kädet/rinta/deltsit ?

Ja tosiaan ainahan näitä vanhoja menetelmiä tuotteistetaan ja nimetään uudestaan, jotta niitä saa "myytyä" uutena. Business as usual sinänsä.

Minkä muiden lihasryhmien tai liikkeiden kanssa erityisesti suosittelisit restejä tai SST:tä? Esim kädet/rinta/deltsit ?
Olkapäille se on varsin toimivaa, mutta siinä pitää osata nostaa oikein, koska tehdään ylikuormalla se toistomäärä. Kokemattomalla karkaa äkkiä liike trapseille. Siksi isot lihastyhmät on asteen parempia tuohon. En mä kuitenkaan alkais grindaamaan vapaata kyykkyä sst-tyylillä, vaan jaloille on melko pakko käyttää sitä tuetuissa liikkeissä kuten hack, prässi jne.

Mitä ite olen nyt erilaisia systeemejä koittanut vuosia ja vuosia, niin kyllä semmoinen perus pyramidi vaan on niin saatanan toimiva ja yksinkertainen.

perus pyramidi vaan on niin saatanan toimiva ja yksinkertainen.
Avaatko tuota pyramidia vielä hieman. Painot toki kasvaa koko ajan treenissä, ja varmaan viimeinen sarja tullaan hieman jo taaksepäin painoissa (ns. superpuhtaasti)? Mites toistot? Toki vaihtelua toistoalueissa pitää olla, mutta miten yleisimmin sinulla menee?

Avaatko tuota pyramidia vielä hieman. Painot toki kasvaa koko ajan treenissä, ja varmaan viimeinen sarja tullaan hieman jo taaksepäin painoissa (ns. superpuhtaasti)? Mites toistot? Toki vaihtelua toistoalueissa pitää olla, mutta miten yleisimmin sinulla menee?
Riippuu lihasryhmästä, esim käsille mä teen supersarjoja, joissa 3 liikeparia. 4 kierrosta ekaa superia, 3 toista ja 2 kolmatta.

Jos on jäsen (2,99e/kk) tubessa, niin näkee nämä pyramiditreenit.

View: https://youtu.be/wz55ZvL3PDs

View: https://youtu.be/iirXfbbz3a8

View: https://youtu.be/IOme8Dx1qVI

Screenshot 2022-02-15 at 15.30.22.jpg
Screenshot 2022-02-15 at 15.31.10.jpg
Screenshot 2022-02-15 at 15.33.04.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom