Sports Tracker!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu

J.Jake

Erikoismies
VIP
Kaupunki
Helsinki
Löytyykö täältä sports trackerin käyttäjiä? Eli ainakin Nokian puhelimiin saatavasta treenitallennus jutusta.

Itse vähän jo innostuin tosta kun aerobiseen harjoitteluun tuntuu tulevan eniten puhtia kaikesta mahdollisesta datasta! Nyt en ole enää ihan varma.
Antaa tasaisella kävelytielläkin 5m korkeuseroja ja samoin lenkkeillessä/pyöräillessä melkoisia heittoja nopeuteen.

Onko tietoa miten eroaa esim Suunnon GPS podin antamista tiedoista? GPS ilmeisesti tarkempi kun voi käyttää nettiä jotenkin apuna?

Entäpä mitä pitää syötää yleisten asetusten kohtaan " Korkeusmuutos" ?
Oletuksena siinä on 0m mutta luku on ihan vapaasti muutettavissa. Mistään ei oikein löydy selitystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilmeisesti tuolla korkeusmuutos asetuksella korjataan gps:n heitto >> http://betalabs.nokia.com/node/1265
The value entered should be the observed deviation from your known elevation. Say you know your house is at 50m and SportsTracker shows you're at 30m, you'd put in a value of +20m.

Mitä puhelinta käytät ? Jos on avustettu gps puhelimessa niin vaatii internet/data yhteyden jotta gps toimii hyvin.

Sports Trackeriä tulee itse käytettyä ja antaa kyllä todella paljon lisää motivaatiota.. Bluetooth sykevyö on myös kätevä.

On tullut käytettyä jo useampi vuosi, mutta nyt lähti moinen kilke luurista. Syynä se, että softa on kaatunut useamman kerran treenin päätteeksi, hävittäen datat. Tätä on tapahtunut sekä noksun s60- että uusimmilla Android -alustoilla.
Runkeeperia testaillut myös, mutta siinä dataa ei saa tarpeeksi pieniksi palasiksi. Asensin eilen Endomondon ja katsotaanpa seuraavan treenin jälkeen miltä se vaikuttaa...

Kiitti Hasselhoff, kokeilen muuttaa tota. Puhelin on C7 ja kyllä se nettiyhdeyden ainakin avaa ton kanssa että taitaa sitä käyttää.
Luin sieltä sportsTrackerin FAQista että gps.sä on kuitenkin heittoja. Ja yksi kaveri tiesi kertoa että hakisi korkeuserot netin kautta kartasta, tiedä sitten.

Olen miettiny sitä sykevyön hankintaa, kuitenkin "vain" 70€

Toisaalta Suunnon gps pakettia saa nykyään jo melko edullisesti.

Pitää kokeilla tätä pian, latasin viikonloppuna. Alustana Android.

Aiemmin ollut käytössä Runkeeper, joka on toiminut hienosti.

Sports Trackeriin ei aiemmin näkynyt olevan audio cues'ei, mut nyt ainakin lukee että olisi voice feedback. On meinaan käteviä jos juoksee tiettyä lenkkiä, niin kuulee kesken juoksun keskinopeuden tai vaikka matkan.

Itekkin olen käytellyt hieman sports trackeria pyöräillessä mutta muutamia ihmeellisyyksiä siinä on. Kesken lenkin kun laittaa paussin päälle, käy esim kaupassa, niin siitä huolimatta tuon paussin aikana aika lasketaan keskinopeuteen ja käytettyyn aikaan mukaan.

Lisäksi kun laiska olen, haluaisin että ohjelman käynnistäessä mittaus alkaa automaattisesti kun lähdetään liikkeelle (esim. 1 s ollut yli 5 km/h nopeutta) ja samoin sammuisi automaattisesti. En tiedä olisiko sitten jossain asetusten takana mahdollisuus tuollaisia säätää... Mutta tosiaan laiska käyttää pyörän mittaria kun siinä juuri kaikki nuo toimii automatic...

Mulla kyllä noi tauot pelittää ihan ok. Voi olla ettei toi automaatti juttu onnistu. FAQin mukaan gps vaihtaa sateliitteja tai jotain ja näin ollen näyttää vauhtia vaikka pysyisit paikallasi. Niinkuin se tekee, just kokeilin 0-2,4km/h
sohvalla maaten!

Tohon korkeusjuttuun vielä sen verran että ei ole muuten ihan helppo homma löytää tietoa esim. oman kämpän korkeus merenpinnasta. Eli en löytänyt. Sitä NASAn ohjelmaa en halunnut downloadaa.

Onko kenelläkään hajua kuinka hyvin toi Bluetooth yhteys toimii? Pitääkö juosta ilman paitaa ja puhelin rinnanpäällä vai toimiiko oikeasti hyvin?

Onko kenelläkään hajua kuinka hyvin toi Bluetooth yhteys toimii? Pitääkö juosta ilman paitaa ja puhelin rinnanpäällä vai toimiiko oikeasti hyvin?

Noin 50 treeniä on tullut tallennettua trackeriin.. puhelimena C6 Noksu. Treeni määrään nähden yhteys toimii hyvin. Muutaman kerran bluetooth on mennyt poikki, esim jos patteri on vähissä.
Hiihtäessä ja pyöräillessä pidän aina puhelinta vyölaukussa takapuolella ja toimii hyvin.. tosin akku menee aika vauhdilla kylmässä.

Ensimmäinen kerta takana Sports Trackerilla, Androidilla. Kesken lenkin yritin tarkistaa jotain niin Sports Tracker ainakin näennäisesti jäi taustalle mutta uudestaan avatessa mun sen hetkinen treeni vaan katosi... eli meni takaisin etusivulle.

Pah, muuten vaikutti jo niin hyvältä. Pitää odotella jos tulee joitain fiksejä.

Olen käyttänyt Sports Trackeria alusta asti, eli siitä lähtien kun sovellus tuli Noksun sisäiseen alpha-testiin. Treenejä näköjään 477; 317 tuntia; 4337 km. Käyttö on ollut 100% Symbian luureissa, viimeisimpänä N8:ssa. Symbian^3 versio on varsin stabiili, oisko vuoden aikana pari kertaa kaatunut kesken.

Itse käyttänyt kanssa aika paljon ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Ainoa mitä kaipaisi, niin säädettävää väliaika-hälytystä, voisi tehdä intervallia tehokkaammin..

Ensimmäinen kerta takana Sports Trackerilla, Androidilla. Kesken lenkin yritin tarkistaa jotain niin Sports Tracker ainakin näennäisesti jäi taustalle mutta uudestaan avatessa mun sen hetkinen treeni vaan katosi... eli meni takaisin etusivulle.

Pah, muuten vaikutti jo niin hyvältä. Pitää odotella jos tulee joitain fiksejä.
Androidille hyvä sovellus on SportyPal. Olen tämän kesän ajan käyttänyt sitä ja todennut toimivaksi. Ainakin omassa puhelimessani olen pystynyt käyttämään sitä taustalla onnistuneesti.

Androidille hyvä sovellus on SportyPal. Olen tämän kesän ajan käyttänyt sitä ja todennut toimivaksi. Ainakin omassa puhelimessani olen pystynyt käyttämään sitä taustalla onnistuneesti.
Mulla on ollut Runkeeper jo kauan ja se toimii loistavasti.

Halusin vain kokeilla Sports Trackeria kun siitä on niin paljon kuullut, mutta ainakin vielä mun kohdalla tuo Android versio ei ihan toiminut.

Mulla toimii android-versio täysin ongelmitta. On tullut puheluita kesken lenkin, olen siirtynyt kotinapin kautta valikoihin ja käyttäny spotifyta, ei ongelmia.

Mulla toimii android-versio täysin ongelmitta. On tullut puheluita kesken lenkin, olen siirtynyt kotinapin kautta valikoihin ja käyttäny spotifyta, ei ongelmia.
Juu, tuossa selvisikin että uusimmassa custom rom asennuksessani oli häikkää.

Nyt on kunnolla toimiva alla ja kokeillaan uudestaan. :)

Mulla on ollut käytössä. Epäilen (tiedän), että toi valehtelee kilsoissa jonkin verran. Näyttää välillä 30km/h kilometrivauhtia ja oletan että se laskee ton kuljetun matkan ja ajan perusteella.

Mulla on ollut käytössä. Epäilen (tiedän), että toi valehtelee kilsoissa jonkin verran. Näyttää välillä 30km/h kilometrivauhtia ja oletan että se laskee ton kuljetun matkan ja ajan perusteella.

Ei se mulla mielestäni ole valehdellut muussa kuin korkeuseroissa. Juoksuvauhdeissa näkyy kanssa piikkejä molempiin suuntiin. Vauhti ongelman uskoisin johtuvan, ja ST FAQissa sanottiin, GPSn sateliitin
vaihdosta. Tarkkuus on kuitenkin kymmeniä metrejä. Pitää vaihtaa sitä keskinopeuden perustetta niin josko ne piikit häviäisi.

Kilometrit on muuten menny just tasan ainakin kahdella eri kuntoradalla joissa on matka ilmoitettu.

Kohta 80 treeniä takana sports trackerin kanssa ja on pelannut ihan hyvin nokialaisen kanssa. Muutaman kerran oon huomannut, että onkin alkanut trackkaamaan vasta puolen kilometrin jälkeen lähdöstä (vaikka softa käynnistetty hyvissä ajoin) ja näyttänyt noita korkeuseroja juuri päinvastoin.

Joku 530 lenkkiä takana st:llä. Ekat noin 400 nokian 5800xm:llä ja loput moto defyllä(oon käyttäny android-versiota ekasta julkasupäivästä lähtien).

Onkohan kellään selitystä sille, että välillä golf-kierroksen mitta on Sports's Trackerin mukaan samalla kentällä (SHG Luukki) alle 9 km ja toisinaan sitten lähes 13 km. Ihan noin paljon ei varmasti pitäisi tulla eroa vaikka välillä metsässä käykin palloja etsimässä. Puhelimena Nokia E7.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom