*SPOILERS* UFC 141: Overeem VS Lesnar *SPOILERS*

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä nyt on vähän offtopiccia, mutta pointtina kait se, että ei se Kharitonovikaan maailmanhuippu boksaaja ole, mutta on silti mma:ssa huippu ja selvästi kovempi kuin Overeem. Nykyään Overeem varmasti voittaisikin tuon matsin, mutta ei nyrkkeilemällä, siinä tulos olisi varmaan samanlainen kuin viimeksikin.
En halua vähätellä Overeemin K-1 voittoa, mutta ei se tarkoita vielä automaattisesti, että olisi mma:n kovin pystyottelija.

Siis niinkuin miten niin selvästi kovempi kuin Overeem? Nyt faktat hei haltuun ennen ku tällasia huudellaan, koska voitot jätkien välillä on 1-1. Kaiken lisäksi toi viimeisin matsi oli todella tasainen, tai paremminkin Overeemin hallinnassa ennen viimeisten sekuntien osumia. Ainakaan noiden keskinäisten kohtaamisten perusteella ei mielestäni voida vetää jonhtolankoja Kharitanovin nyrkkeilyn paremmuudesta.

Muuten tuossa ihan hyviä pointteja, paitsi että lajien tason paremmuudesta ei mielestäni voida vetää noin suoria johtopäätöksiä. Totta että Klitshko tai painin olympia kultamitalisti veisi MMA-huippuja aika suurella todennäköisyydellä omissa lajeissaan. Mielestäni syy on kuitenkin se että nuo lajit ovat niin rajoittuneita ja suppeita tekniikoiltaan että niissä huippu on niin hioutunut. K1, lukkopaini ja MMA ovat tekniikoiltaan paljon monipuolisempia että taso huipulla on laajempi ja yllätyksiä sattuu enemmän.

Tästä lajien välisistä tasoeroista on väännetty ennenkin ja enemmäkseen tuloksetta.

Siis niinkuin miten niin selvästi kovempi kuin Overeem? Nyt faktat hei haltuun ennen ku tällasia huudellaan, koska voitot jätkien välillä on 1-1. Kaiken lisäksi toi viimeisin matsi oli todella tasainen, tai paremminkin Overeemin hallinnassa ennen viimeisten sekuntien osumia. Ainakaan noiden keskinäisten kohtaamisten perusteella ei mielestäni voida vetää jonhtolankoja Kharitanovin nyrkkeilyn paremmuudesta.

Muuten tuossa ihan hyviä pointteja, paitsi että lajien tason paremmuudesta ei mielestäni voida vetää noin suoria johtopäätöksiä. Totta että Klitshko tai painin olympia kultamitalisti veisi MMA-huippuja aika suurella todennäköisyydellä omissa lajeissaan. Mielestäni syy on kuitenkin se että nuo lajit ovat niin rajoittuneita ja suppeita tekniikoiltaan että niissä huippu on niin hioutunut. K1, lukkopaini ja MMA ovat tekniikoiltaan paljon monipuolisempia että taso huipulla on laajempi ja yllätyksiä sattuu enemmän.

Tästä lajien välisistä tasoeroista on väännetty ennenkin ja enemmäkseen tuloksetta.

On väännetty toki ja siihin en mitään kantaa ota, enkä tässä yritäkkään sanoa, että mikä laji on kovempi kuin toinen tjms. Mutta lajien yleistä tasoa voi kuitenkin vertailla jonkin verran. Ihan samalla tavalla, mielestäni jalkapalljon mm on vähän helvetisti kovempi juttu kuin jääkiekon mm, perustuen lajien yleiseen tasoon.

Tämä ei tietysti liity Overeemin ja JDS:n väliseen mittelöön mitenkään, ihmetyttää vain kun ihmiset ovat niin vakuuttuneita, että Overeem perseraiskaa JDS:n pystyssä, koska on voittanut K-1:sen.
Nyrkkeilyyn ja painiin verrattuna kuitenkin K-1 on pääasiassa hollantilaispoikien sisäsiittoista toimintaa jossa n. kymmenkunta äijää ottaa vuodesta toiseen vuorotellen toisiaan vastaan. Todella kovia äijiä, en sitä sano, mutta jos vaikka potkunyrkkeilystäkin joku päivä tulisi olympialaji, niin kyllä tasonnousu olisi aivan älytön ja siellä ei enää nelikymppiset äijät vuosikymmeniä ottelisi toisiaan vastaan turnausvoitoista.

Tämä ei tietysti liity Overeemin ja JDS:n väliseen mittelöön mitenkään, ihmetyttää vain kun ihmiset ovat niin vakuuttuneita, että Overeem perseraiskaa JDS:n pystyssä, koska on voittanut K-1:sen.
Perseraiskas kuitenkin aika kovan painijyrän nyt, niin mitenkähän JDS vie kaverin mattoon? Pystyssä JDS ottaa pataan niin että soi ja koittaakin parhaansa mukaan viedä pelin mattoon.

Perseraiskas kuitenkin aika kovan painijyrän nyt, niin mitenkähän JDS vie kaverin mattoon? Pystyssä JDS ottaa pataan niin että soi ja koittaakin parhaansa mukaan viedä pelin mattoon.

Joo Lessun raiskaskin ja kovaa, mut JDS on ihan eri juttu.. Tottakai Reemillä on käytössä kaikki 8 asetta pystyssä ja ne polvet tulee kovaa! Siinä menis varmaan normi 75Kg jannu kahtia jos ottas samanlaisen pommin ku Lessu.

Vaikka JDS treenais 6 olympia tason nyrkkeilijän kanssa, ei sillä silti tuu olemaan samoja aseita ku owereemillä ja kun pystyottelu tulossa, niin vaikee veikata miten siinä käy? Tietty 1 osuma riittää kummalta tahansa.

Onhan JDS paljon hidasta Overeemia parempi pystyssä. Tuossa ottelussa Overeemin ei auta kuin mennä iholla ja saada Juniorilta tila/liike pois. Jos se pystynekkailuksi menee, niin JDS tyrmää.

No jo on taas keskustelua, huh huh. Overeem voittaa Lessukan, niin nyt JDS:kin on sitten enää vain välipala matkalla kohti mestaruutta ja sen vuosien hallintaa.

Juu, Overeemistä pidän ja pitänyt sitä jo LHW aikoina yhtenä parhaista, jolla ei vain kunto riittänyt paria minuuttia pitempään. Nythän kunto on toki riittänyt, sen mitä on riittää tarvinnutkaan. Tähän asti...

Kyllä JDS:llä on varsin hyvät mahdollisuudet viedä matsi ja itseasiassa kyllä mä sen näkisin jopa ennakkosuosikkinakin vielä. Ketä vastaan JDS on osoittanut heikkouttaan ja millä osa-alueella? Kyllähän sitä voi aina huuteloida, että K-1 chämppi vie ja JDS vikisee, mutta millä perustein? K-1 ja vapari nyt on kuiten eri laji ja mä en ainakaan ole nähnyt vielä missään matsissa että JDS ois pystyssään heikkouksiaan esittänyt. Liike on loistava ja kädet nopeat, paha siihen on mennä Alistajankaan lähietäisyydelle tekemään tuhojaan, ei JDS:n nyrkkien läpi kävellä kuten Lessukasedän.

Ja mitä painiin ja mattoon tulee, niin vaikka Overeemi on euroopan lukkopaini chämppi vuodelta 2005 ja ottanut ison osan vapariuransa voitoistaankin lukoilla, niin enpä mä usko että se JDS:ää lukottaa. Mun ymmärtääkseni kun JDS:n treeniporukkaan kuuluu sen tason jutsuilijoita, että eiköhän siellä puolustus ole kohillaan, vaikkei sille vielä sen kummempaa esittelytarvetta ole ollutkaan. Ja sama painin kanssa, Carwisenkin piti ensin vetää mies selälleen ja jossei se onnistu, niin ainakin viedä mattoon ja raiskata siellä. Miten mä kuiten muistelisin, että se näyttävä mattoonvienti huippupainijaa vastaan tehtiin jonkun muun kuin Carwisen toimesta siinä matsissa?

Mitä itse matsi veikkaukseen tulee, niin tuohon matsiin en kyllä uskalla itse sijoittaa pennin jeniä veikatakseni voittajaa. Lessukkaa vastaanhan tuo Overeemin voittoon sijoittaminen on kuin olisi rahaa laittanut pankkiin, mutta JDS:ää vastaan en kyllä lähde vetoa lyömään. Sen verta vakuuttavaa on miehen otteet olleet kerta toisensa jälkeen ja nuori mies kuin vain kehittyy ja kehittyy, huippusakissa kun treenailla saa.

Overeemilla on kolme sen verran kovaa heikkoutta, että mielestäni JDS vie tämän matsin.

1. Cardio
2. "Sydän"
3. Leuka

Overeemilta nähtiin Werdum-matsissa, että vaikka ottelu on suht hidastempoista potkunyrkkeilyä ja parin alasviennin puolustusta niin Reemi oli aika kuoleman väsynyt matsin lopussa. Kyllähän sen tietysti jokainen tajuaa, että tuollaisilla lihoilla ei kovin pitkälle mennä ja mestaruusmatsissa Reemin täytyy lopettaa matsi kahden ensimmäisen erän aikana, jos haluaa voittaa.

Useassa K-1- ja MMA-matsissa on nähty miten Reem on luovuttanut ja lähtenyt hipsimään karkuun (esim. Kharitonovia vastaan) siinä vaiheessa, kun ei enää hallita ottelun kulkua ja lyönnit alkavat tulla suojauksen läpi. Jos ja kun JDS saa useamman kovan lyönnin menemään läpi saattaa Alistaja taas hätääntyä ja siinä vaiheessa game planit lentävät ikkunasta ulos.

Overeem on myös pitkän uransa aikana kärsinyt useamman KO/TKO tappion sekä vapaaottelussa että K-1:ssa (mm. Shogun 2x, Liddell, Little Nog, Kharitonov) ja JDS:n tasoista iskojää se ei ole kovin hyvä lähtökohta.

ihmetyttää vain kun ihmiset ovat niin vakuuttuneita, että Overeem perseraiskaa JDS:n pystyssä, koska on voittanut K-1:sen.
Nyrkkeilyyn ja painiin verrattuna kuitenkin K-1 on pääasiassa hollantilaispoikien sisäsiittoista toimintaa jossa n. kymmenkunta äijää ottaa vuodesta toiseen vuorotellen toisiaan vastaan..

Olen tästä täysin samaa mieltä. Aikasemmin toi oli vielä absurdimpaa. Oli jotenkin ihan epätodellinen fiilis katella niitä matseja, kun nelikymppiset kaverukset siellä tyrmäili toisiaan ja lähti varmaan sen jälkeen kaljalle. Mietin aina, että "eikö oikeesti maapallolta löydy kuin nämä jätkät näihin karkeloihin?". Tavallaan näitä Aertseja ja Sefoja yhdisti se, että niillä oli tohon hommaan sopiva psyyke. Kyky olla yleisön edessä, kyky tulla tyrmätyksi 20 000 katsojan edessä ilman traumoja, kyky otella energian minimikulutuksella. Jätkät oli kehässä aina täysin rentoja, eikä tehnyt mitään turhaa.

Eli yritän tässä sanoa sitä, että K1:sen tapainen formaatti on haastava monella tapaa. Monella oli varmasti yhtä hyvä tekniikka ja fysiikka kuin noilla jampoilla, mutta ehkä niiden hermorakenne ei sopinut formaatin vaatimuksiin. Toi voi olla osasyy, miksi siellä pyöri samat metsurit toistakytä vuotta.

Overeemilla on hyvä silmä, mutta onhan se hidas. Olen myöskin täysin varma, että jätkän cardio ei kestä nopeampitempoista matsia kahta erää pidempää.

JDS:lle fisku gameplan, jossa pidetään tempo yllä ja Overeem liikkessä, niin tulee helppo voitto kolmanteen erään. JDS on selkeästi nopeampi käsistään ja paremmassa kunnossa. Meitsi uskoo Junioriin.

Onhan JDS paljon hidasta Overeemia parempi pystyssä. Tuossa ottelussa Overeemin ei auta kuin mennä iholla ja saada Juniorilta tila/liike pois. Jos se pystynekkailuksi menee, niin JDS tyrmää.
Vai hidas Overeem, Lesnaria vastaan Reemin hitaudesta ei ollut tietoakaan. Jokainen ottelija tosin alkaa hidastua mitä pidemmälle matsi menee.

:D Joo persraiskashan Overeem Lessun, kukas olikaan se joka sitä ennen tyrmäs Lessun ekas eräs? Ainiin, Velasquez se kova painijyrä, miten Santos voittikaan Velasquezin?
Kyllä sanoisin Santosin pystyä paljon paremmaksi kun Overeemin, Santos on nopeampi huomattavasti. Overeemin leuka nyt on mikä on, siihen kun täräyttää niin balettisekunnit alkaa. Taitaa olla Overeemin heiniä yrittää viedä peliä mattoon, että sillä raukalla olisi edes pieni mahdollisuus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Useassa K-1- ja MMA-matsissa on nähty miten Reem on luovuttanut ja lähtenyt hipsimään karkuun (esim. Kharitonovia vastaan) siinä vaiheessa, kun ei enää hallita ottelun kulkua ja lyönnit alkavat tulla suojauksen läpi. Jos ja kun JDS saa useamman kovan lyönnin menemään läpi saattaa Alistaja taas hätääntyä ja siinä vaiheessa game planit lentävät ikkunasta ulos.

Kattokaa toi ottelu uudestaan ja lopettakaa noi typerät syyttelyt karkuun hipsimisistä. On vissiin taas pyörinyt joku näppärästi leikattu giffi tosta ottelun lopusta mikä saa tilanteen näyttämään pahemmalta kun onkaan. Toihan on helvetin hyvä ja tasainen ottelu, jossa Overeem ottaa monia kovia pommeja kuulaan ja antaa samalla mitalla takaisin, olis voinut päättyä miten tahansa.. Loppu meni miten meni, mun mielestä Alistair satuttaa itsensä tossa kun lähtee tilanteesta noin ulos..

ps. lopetus takaraivoon lyömällä on aika tyly.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Fanitan Reemiä, mutta miehellä on nykyään kieltämättä tylsähkö ottelutyyli. Kyttäilee ja odottelee liikaa, liikkuvuus on huonoa, pään liike on olematonta ja sen takia kupoli onkin vaarassa JDS:ää vastaan. Mutta Reem ei turhia iskuja jakele. Lyönnit, potkut ja polvet on harkittuja, kovia ja tarkkoja. Sama oli myös K1 kehissä.

Mut en mä valita.. hyvä että voittoja tulee.

Reemin viime matsien perusteella alan kyllä olla sitä mieltä että tuo järjetön lihasmassa on tehnyt sen pystystä aika kankean ja hitaan näköistä. Lyönneissä (ja varsinkin polvissa) on varmasti potkua mutta JDS:n pystyn nopeus ja terävyys, parempi cardio ja takedown defence on kyllä myrkkyä. Jos JDS pitää matsissa hyvän liikkeen ja järjen mukana niin mun mielestä hyvin todennäköisesti JDS by UD.

Kyl Cainin ja JDS pysty on paljon rennompaa (ja nopeempaa) kun Overeemin. Mut Overeemi on tarkka ja kova iskijä. Myös harvinainen hw kun osaa ja uskaltaa potkia. Itse olin aika varma että Cain vie JDS matsin mutta onneks tässä lajissa mun mielipiteillä ei oo mitään väliä :)

Olenko ainut jonka mielestä tämä tuleva matsi ei tule olemaan läpihuutojuttu kumpaankaan suuntaan?

Et ole. JDS on kaatanut sen verta kovia nimimiehiä, että en mä näe miksi Overeem nyt niin älytön ennakkosuosikki olisi. Reemi näyttää hitaammalta verrattuna JDS:ään ja leuka ei ole terästä, kyllä se JDS voi voiton viedä, sen verta suvereenisti vienyt kaikki ottelunsa. Reemi ei ole HW divarissa vaparin puolella kovia pystymiehiä vastaan edes otellut.

K-1 on kuitenkin potkunyrkkeilyä, se on ihan eri laji.

Ihan eri laji, mutta siellä ne aikalailla parhaat pystymiehet on, jos nyrkkeilyä ei lasketa ja nekään ei taas potkujen puolesta siellä pärjäisi.

Reemi on menestynein mma&potkunyrkkeilijä, kun katsotaan mitä mies on saanut aikaan viimeaikoina.

Olen nähnyt suurimman osan Overeemin Priden aikaisista matseista, 2010 vuoden K-1 GP:n matsit ja nämä raskaassa sarjassa otetut vaparimatsit joten olen kyllä perillä miehen otteista. Overeem on ehdottomasti top 3 raskassarjalainen, mutta heikkoja, vanhoja ja/tai yksipuolisia vastustajia vastaan on helppo näyttää hyvältä. JDS olisi hoidellut kaikki Overeemin vastustajat vapaaottelun puolelta yhtä näyttävästi ja lopetti sekä Werdumin että CC:n ennen täyttä aikaa. Overeem itse otti Werdumista UD:n ja CC-matsista tuli NC.

En sanonut JDS:n hoitelevan helposti Reemia, mutta ei Reemillekaan helppoa metsruusamatsia ole tiedossa. JDS on nopeampi, omaa paremman cardion ja paremman kädet. Jos Reem voittaa se tapahtuu kahden ensimmäisen erän sisällä, mutta siitä eteen päin se on Juniorin matsi.

Crocopin matsit Overeemia ja JDS:ssää vastaan kannattaa katsoa. Crocop osui hyvin vastaan kun JDS tuli kädet vähän alhaalla lyömään ja sitten luovutti kolmannessa erässä, kun silmiin alkoi vuotaa verta tms. Overeem heitteli Crocopia pystyssä miten halusi ja sitten veti polvella Crocopilta pallin halki ja siksi tuli NC. Minusta noista näkee jonkin verran sitä, minkälaista heidän välinen ottelu tulee olemaan. Luulen, että Overeem potkii paljon ja hakee sitten clinchia ja pyrkii lyömään polvilla JDS:n pihalle. JDS taas tulee liikkumaan paljon, pitämään kovaa tempoa ja jabittamaan jne. pari ekaa erää ja josko Overeem väsyisi. Veikkaan kyllä itsekin Overeemia, molemmat ovat pystyottelijoita ja Overeemilla on kovemmat kannukset. Overeem voi nyt vapaammin lyödä kun vastassa ei ole Werdumin tai Lesnarin kaltainen kaveri jonka gameplan on etukäteen ajatellen maahanvienti ASAP.

Mulla on varmaan sitten näössä vikaa, mutta minun mielestä Overeem kääntää selän Kharitonoville kävellen pois päin ja silmin nähden luovuttaa.
Mun mielestä Sergei selvästi satuttaa Reemiä (mm. korvantaakse tulee pari kovaa osumaa) ja Overeem lähtee pönttö sekaisin ottamaan etäisyyttä. Ei toi selänkääntäminen ollut edes ainut tossa ottelussa, mutta se kostautui tässä tilanteessa. Jos Reem kerran päätti luovuttaa niin miksei se sitten taputtanut tai huutanut tuomarille että riittää. Noita selänkääntämisiä näkee useinkin eikä ne automaattisesti tarkoita luovuttamista. Monille se on huono tapa. Mielestäni on selkeä kärjistys sanoa että Reem luovuttaa kun alkaa ottaa iskuja ja näin on tapahtunut usein. Paljon oleellisempi syy Overeemin tappioihin on kuntopuolen loppuminen.

Olenko ainut jonka mielestä tämä tuleva matsi ei tule olemaan läpihuutojuttu kumpaankaan suuntaan?
Et ole. Jos joku on sitä mieltä ei selvästikään ole seurannut vapaaottelua tarpeeksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom