Spinningistä polvikipuja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zessi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa, onkohan muilla kokemusta...Mulla ei aikaisemmin ole ollut oikeastaan ikinä polvikipuja vaikka liikuntaa on tullu harrastettua enemmän kuin paljon, voimistelusta kilpa-aerobiciin jne. Mut nyt käytyäni viime viikolla pitkästä pitkästä aikaa spinningissä yht. kolme kertaa, niin molemmat polvet kipeytyi :(
Ja nimenomaan polvien sisäsyrjät, heti reisiluun pään alta...Ei oo turvonneet, mut niitä kolottaa vähäsen.

Oon keskittyny viime vuonna kestävyysjuoksuun ja juoksin mm. HCM:n nyt syksyllä, mutta HCM:ltä perua olevan juoksijan polven vuoksi en oo paljoa juossu sen jälkeen. Juoksemisesta polvet ei oo kipeytyny ikinä tolla tavalla kuin noista spinningeistä. Varusteissa ei pitäis olla vikaa, käytin lukkopolkimia ja mun mielestä pyörän säädötkin oli suht oikein. Meneekö nää kolotukset ohi, eli onko ne vaan polvien alun vastaanhangoittelua? Vai pitäiskö mennä tutkituttamaan niitä lekurille? Lepokipua niissä ei juuri ole, ja polven liikeradat ei tuota kipua.

Omia kokemuksia kaivataan :hyper:

Meneehän sulla polvet ja nilkat samassa linjassa pyörityksen joka vaiheessa?
Polvet rasittuvat yllättävän paljon jos niitä vääntää tankoa kohti tai sitten ulospäin. Aina joskus näkee jonkun vääntävän niitä polvia sisäänpäin raskaiden istualtaan tehtävien osuuksien aikana.

Lord sanoi:
Meneehän sulla polvet ja nilkat samassa linjassa pyörityksen joka vaiheessa?
Polvet rasittuvat yllättävän paljon jos niitä vääntää tankoa kohti tai sitten ulospäin. Aina joskus näkee jonkun vääntävän niitä polvia sisäänpäin raskaiden istualtaan tehtävien osuuksien aikana.

Minulla tuli täysin sama mieleen. Tsekkaa ens kerralla, että polvien suunta on suoraan eteenpäin!

Tarkista kanssa että satula on tarpeeksi korkealla (vaikka sanotkin että säädöt oli kohdallaan). Silleen voi lähteä kokeilemaan että kun kantapäällä seisoo ala-asennossa olevan polkimen päällä niin persaus lepää just ja just satulalla mutta ihan kevyesti.

Tsekkaa myös satulan etäisyys tangosta. Satula on oikealla etäisyydelä kun istut satulassa polkimet vaakatasossa, niin etummaisen jalan polvitaipeeseen jää 90 asteen kulma (polvi ei saa tulla yli varvaslinjan).

Back
Ylös Bottom