Spartacus: Vengeance

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Merkutio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja kutosjakso jatkaa samaa linjaa vitosen kanssa, alkaa vaikuttaa kakkoskausikin varsin hyvältä!

Glaber ja Ashur nostivat statustaan kunnon pahiksina, pisteet siihen suuntaan!

Ei nyt mikään ihmeellinen jakso tämä kuudes, mutta oli kumminkin pari todella mahtavaa kohtaa jota olen odottanut.
Asher näytti rooman soltuille ja Lucretialle kaapin paikan. Gannicus ja Spartacus otti yhteen, hyvää vääntöä oli.
Kuten tossa jo ylempänä sanottiin niin on tämä uus Spartacus kyllä hieman vaisu vieläkin, mutta menettelee.

seitsemäs jakso taas kyllä loistava. Paljon uutta tapahtu ja en todellakaan osannu arvata etukäteen lopun käännettä..

ja ah, mietin vielä ennen tätä jaksoa, mutta kyllä. Mulla on uus lempinaaras sarjassa.. <3 vielä samanikänen!

Hanna-Mangan-Lawrence-in-Spartacus-Vengeance-TV-Series-600x335.jpg

En ole vielä seitsemättä jaksoa katsonut, mutta pakko vielä nostaa esille kutosjakson yksi kohtaus, joka oli ehkä sarjan brutaaleimpia kohtauksia. =D
Nimittäin se kun Arthur ja Glaber kavereineen teurastaa jakson lopussa sen yhden talon väen, niin samalla viilletään myös yhden lapsen vatsa auki. Hrr liian rajua mulle.

En ole vielä seitsemättä jaksoa katsonut, mutta pakko vielä nostaa esille kutosjakson yksi kohtaus, joka oli ehkä sarjan brutaaleimpia kohtauksia. =D
Nimittäin se kun Arthur ja Glaber kavereineen teurastaa jakson lopussa sen yhden talon väen, niin samalla viilletään myös yhden lapsen vatsa auki. Hrr liian rajua mulle.
Seiskajaksossa on pari vielä graafisempaa kohtausta, kannattaa katsoa ;)

Nimittäin ristiinnaulitseminen; ja miekalla pään etuosa leuasta päälakeen asti irti ja aivot ulos :D

Olen itse tuossa jaksoja katsoessa miettinyt, että Spartacus taitaa tarkoituksella yrittää venyttää telkkariin soveltuvan materiaalin rajoja. Yhtenä esimerkkinä peniksen näyttäminen on jenkki-TV:ssä ollut aivan järjetön tabu, vaikka pahaa väkivaltamateriaalia voikin näyttää. Nyt tuo on aika normijuttu tässä sarjassa. Tuntuu vähän, että tuon väkivallan näyttämisen kanssa tekijät yrittää samaa, kun alaston mies ei ole enää asia uus. Tämä siis juuri tuon j0ntuksen mainitseman kohtauksen perusteella, joka on myös ollut iso ei-ei, ja viimeisimmän jakson poikkeuksellisen raakuuden perusteella.

Ei ollut tarkoitus olla kukkahattutätiposti. Minusta hyvä kun meno on koko ajan rujompaa kun vanhoihin temppuihin on jo totuttu :D

Toivottavasti noita rajumpia väkivalta-juttuja ei aleta tehdä vain siitä syystä, että "because we can" ja sellaisella splätter-tyylillä. Sellainen on mun mielestä tylsää.
Tuleehan tuossa aika hyvin selväksi muutenkin tuo raakuus ja brutaali meininki.
Mutta toi penis-asia on muakin yllättänyt, että aika ison askeleen ovat jenkit ottaneet. He kun muutenkin ovay kauhuissaan Euroopan maiden alastomista patsaista. :rolleyes:

Oon katsonut kuusi jaksoa nyt ja tänään varmaan seitsemännen, ja tähän mennessä kyllä Spartacuksen rooli on jäänyt vähän turhan laimeaksi. Blood and Sandissa Spartacus oli monitahoinen hahmo, jonka tunteita ja motiiveja kuvattiin laajasti ja samaistuttavasti. Tässä tuotantokaudessa Spartacus on jäänyt melkein sivuosaan ja tämän rooli on pelkistynyt puheiden pitäjäksi hahmon latistuessa huomattavasti. Sen sijaan tietenkin muita henkilöhahmoja on syvennetty ja tuotu esiin paljon enemmän, mutta Spartacuksen roolin muuttuminen harmittaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Kuka katsoo Starzin sarjaa juonen takia? ;)

Ei vaiskaan, olihan se Blood and Sand -tuotantokausi vähän parempi juonikoukeroiltaan ja henkilöhahmoiltaan. Gods of the Arena ja Vengeance ovat olleet lähinnä omassa genressään upeaa väkivaltaviihdettä.

Ei vaiskaan, olihan se Blood and Sand -tuotantokausi vähän parempi juonikoukeroiltaan ja henkilöhahmoiltaan. Gods of the Arena ja Vengeance ovat olleet lähinnä omassa genressään upeaa väkivaltaviihdettä.
Mielestäni graafisella väkivallalla ja seksillä mässäilyn lisäksi sekä Gods of the Arena että Blood and Sand olivat loistavia, koska niissä oli niin paljon draamaa isolla draalla (kiitos vaan ilmaisusta sille tyypille, jonka signaturessa lukee tämä). Vengeance on sen suhteen jäänyt toistaiseksi jälkeen, vaikka pari viimeistä jaksoa ovat tuoneet parannusta asiaan.

Mielestäni graafisella väkivallalla ja seksillä mässäilyn lisäksi sekä Gods of the Arena että Blood and Sand olivat loistavia, koska niissä oli niin paljon draamaa isolla draalla (kiitos vaan ilmaisusta sille tyypille, jonka signaturessa lukee tämä). Vengeance on sen suhteen jäänyt toistaiseksi jälkeen, vaikka pari viimeistä jaksoa ovat tuoneet parannusta asiaan.

Olen kyllä vähän samaa mieltä sun kanssa, etenkin tuon nykyisen Spartacuksen esittäjän suhteen, koska selkeästi ei omaa samaa karismaa kuin aiemman Blood and Sandin Andy ja Gods of the Arenan Dustin Clare (Gannicus) sekä Crixus. Vengeancen Sparttis on vaipunut johonkin vaisuun olotilaan, ja pian muut hahmot rynnivät yli elleivät jotain keksi. Tuo ns. love/seksi-stoori orjattarenkin kanssa on nykyisin melko laimeaa.

Niin, en tosin tiedä, johtuuko karisman puute siitä, että se nyt vain sattuu olemaan näyttelijän ominaisuus, vai koska käsikirjoituksessa ei ole Spartacukselle annettu roolia, jossa näyttelijä pääsisi sitä karismaansa näyttämään.

Niin, en tosin tiedä, johtuuko karisman puute siitä, että se nyt vain sattuu olemaan näyttelijän ominaisuus, vai koska käsikirjoituksessa ei ole Spartacukselle annettu roolia, jossa näyttelijä pääsisi sitä karismaansa näyttämään.
Mietin aivan samaa. Sarjan tuottajat ovat halunneet ottaa varman päälle ja antaneet Liamia tutumpien näyttelijöiden esittämille hahmoille suuremman roolin.
Tällä kaudella ainakin Nick Tarabay, Peter Mensah ja Craig Parker vaikuttaisivat saaneen lisää screen-aikaa.

Olenko ainoa, kenen mielestä myös Crixus on ollut vähän laimea tällä kaudella? Onhan se ollut paljon ruudussa ja touhunnut ties mitä, mutta jotenkin se ylimielisen mestarin rooli Blood and Sandissa oli paljon vaikuttavampi.

Olenko ainoa, kenen mielestä myös Crixus on ollut vähän laimea tällä kaudella? Onhan se ollut paljon ruudussa ja touhunnut ties mitä, mutta jotenkin se ylimielisen mestarin rooli Blood and Sandissa oli paljon vaikuttavampi.

He got 99 problems and his bitch is one. ;) Muijaongelmia...

Kun on noita juonikuvioita vertailtu aiempiin kausiin, niin sekin saa tuntuman erilaiselta kun nyt ollaan ns. maailmalla tässä kaudessa. Aiemmin se keskitty lähes kokonaan sinne yhteen taloon ja sen asukkaiden pelehtimisiin, jolloin omalla tavallaan juoni on tiiviimpää ja mahdollisuuksia on ns. perus saippuadraamalle. Omasta mielestä vengeance eroaa aiemmista, mutta sentakia että juonessa yleispiirre kokonaan muuttunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom