valotetaan tapahtumien kulkua nyt vielä jonkin verran niin ei tarvitse vastailla useampiin "mitäs menit, oma moka" viesteihin. Päänaukomista oli kylläkin molemmin puolin, mutta tilanteen piti olla jo selvä kun olin lähdössä tilanteessa. Olin saanut käännyttyä sen verran, että kylki oli vastapuolta kohti ja silmät jo etsivät loppuporukkaa siinä toivossa että voisimme jatkaa illanviettoa hyvissä merkeissä kun vastapuoli päätti varmistaa alfaurosstatuksensa kohtuullisen hyvin osuneella lyönnillä silmäkulmaan. Tulos, 4 tikkiä, helvetisti verta ja kuukausi aikaisemmin leikatun silmän uusintaleikkaus :(
Jos mielestäni olisi tullut ns. turpaan ihan aiheesta niin kyllä osaisin mennä nurkkaan häpeämään ja nuolemaan haavoja, mutta mun mielestä tuo ei mennyt ihan niin...
Ja korvaussummista todellakaan ei ole havaintoa, enpä ole ennen sovittelussa ollut mukana. Ajattelin joka tapauksessa selvittää asian lakimiehen kautta ja sen jälkeen katsoa mihin suuntaan korvaussummaa lähdetään sorvaamaan (siis edelleen sovittelussa, ja ehkäpä mieluusti hieman ylöspäin). Mitään tarvetta minulla ei ole kaverille hankkia merkintää rikosrekisteriin, jos päästään korvauksista sopuun sovittelun kautta. Eikä muutenkaan riittäisi kiinnostus juuri tällä hetkellä lähteä käräjöimään.
Lähinnä sen takia asiasta kirjoittelin, koska tuo laki24:n teksti herätti hieman ajatuksia. Käsittääkseni kuitenkin sovittelijan pitäisi olla puolueeton osapuoli, eikä siis ajaa vaikkapa pahoinpitelijän etua asiassa, kuten ensimmäisessä viestissä lainatussa tekstissä sanotaa.
Mites se nyt menikään? Yksikin lyönti voi tappaa...