sotilaskyykkyä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pasip76
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo....ajattelin ruveta treenaa sotilaskyykkyä.....se on vaan niin jees... olen kyykäänny 200kg:lla 3:sen ja 185:llä 10:in... painan tällä hetkellä 76kg ja haluaisin vinkkejä lähinnä kestävyys puoleen:worship:

Kokeilet ensin maksimin ja sitte joku ohjelma jonka mukaan kyykkäät.
Tässä yks esimerkki:
1. treeni
2*70%, 2*75 2*80%

2.treeni
2*75% 1*80% 1*85% 1*90% 1*95%/niin monta kuin menee

Tolla vedät 4-6 viikkoa, uus toistomäärä testi ja sama uudella toistomäärällä uusiks. Ja noi prosentit on siis määrä maksimitoistomäärästä, esim jos maksimi toistomäärä on 100, niin ekan treenin ekoissa sarjoissa tehdään 70 toistoa jne.

tjoo....noi sarjat on aika lyhkäsiä..... kun olen itse ajatellut pikkaisen pidempiä....kun mielestäni nuo 1 ja 2:set antaa mulle voimaa, mut nyt pitäis saada se kestävyys aikaan millä tehdään se sata toistoa omalla painolla! tietysti eihän sekään huonoa tee mutta kuinka käy sitten pidemmän sarjan koska kestävyyttä ja voimaa ei taida saada ihan samaan tahtiin?:dance:

tjoo....noi sarjat on aika lyhkäsiä..... kun olen itse ajatellut pikkaisen pidempiä....kun mielestäni nuo 1 ja 2:set antaa mulle voimaa, mut nyt pitäis saada se kestävyys aikaan millä tehdään se sata toistoa omalla painolla! tietysti eihän sekään huonoa tee mutta kuinka käy sitten pidemmän sarjan koska kestävyyttä ja voimaa ei taida saada ihan samaan tahtiin?:dance:
Höhlä, et tajunnut! Laitan nyt tähän vielä selvästi: Noi EI OLE ykkösiä ja kakkosia, vaan toi pienempi luku on SARJAMÄÄRÄ, ja prosenttiluku on PROSENTUAALINEN MÄÄRÄ SOTILASKYYKKYMAKSIMISTASI. Eli jos se on 100 TOISTOA, niin 75% siitä on 75 TOISTOA. Selkiskö?

Nyt todella tyhmä kysymys, mutta en oikein löytänyt suoraa kuvailua eli nyt vastatkaa vaan lyhyesti: tarkoittaako tuo sotilas -etuliite, että omalla painolla? Mm. sotilaskyykky, -penkki, -veto? Taisi olla sotilaspenkissä vielä jalat ylhäällä?

Ei muuta.

Nyt todella tyhmä kysymys, mutta en oikein löytänyt suoraa kuvailua eli nyt vastatkaa vaan lyhyesti: tarkoittaako tuo sotilas -etuliite, että omalla painolla? Mm. sotilaskyykky, -penkki, -veto? Taisi olla sotilaspenkissä vielä jalat ylhäällä?

Ei muuta.
Sitähän tuo tarkoittaa.

Sotilaspenkissä tosiaan jalat ylhäällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kiinnostavaa ois kyllä nähdä edes sikspäkki ite tekemässä edes toi eka treeni... enpäs usko, että alussa menee ees ekat sarjat kovinkaan hyvin. ei tossa oikein ole mitään järkeä. noin paljon noin pitkiä ja suhteellisen kovia sarjoja vaatii puolen tunnin palautukset vähintään per sarja.

suosittelen siis noita linkitettyjäkin ohjeita allekirjottaneelta.

kiinnostavaa ois kyllä nähdä edes sikspäkki ite tekemässä edes toi eka treeni... enpäs usko, että alussa menee ees ekat sarjat kovinkaan hyvin. ei tossa oikein ole mitään järkeä. noin paljon noin pitkiä ja suhteellisen kovia sarjoja vaatii puolen tunnin palautukset vähintään per sarja.
Ihmettelinkin jo kun kesti näin kauan että joku sanoo että toi ei tule toimimaan:D Ei se sitten ilmeisesti menekkään niin että voimaa ja kestävyyttä pystytään hakea samankaltaisella periaatteella...
Itellä saattais kyllä ekat sarjat mennä suht hyvin vielä tosta, kun toi sk-maksimi on jossain 30 paikkeilla.

joos ei se ainakaan toimi tollasilla toistomäärillä. esim. ton 70 toiston tekemiseen menee sen verran kauan ja happotasot nousee sellasiin lukemiin, että siitä palautuminen vie erittäin kauan saati sitten että vois tehdä edes toisen sarjan samassa treenissä. 30 toistoa on aivan eri maailma kuin joku 70 esimerkiksi. parhaiten homma etenee siten, että saadaan pidettyä kuorma melko ylhäällä, mutta samalla työmäärä suurena ja antaa happojen kumuloitua sarjasta toiseen.

peruskestävyys on eri juttu kuin anaerobinen kestävyys ja jos esim. tehtäis edes kaksi kovaa vain noin 50 toiston sarjaa per kyykkytreeni pitäs niidenkin välillä levätä ainakin puoli tuntia (!!!) että suorituskyky ois ees lähellä ekaa sarjaa.

en tekis tollasia täyspitkiä kestosarjoja oikeestaan lainkaan ennen varsinaista testiä/kisaa. noilla pätkityillä sarjoilla saa ihan hyvin kehitettyä happojen hyväksikäyttöä ja joka tapauksessa kisassa se suuri tekijä on myös se henkinen kestokyky ja kivunsieto, mitä taas treeneissä ei oo mitään järkee maksimitoistoilla edes yritellä liian suuren psyykkisen kuormittavuuden takia.

joo oon kyllä sitä mieltä että jos pystyisin tekee n.30-40 toistoa per sarja niin iha jees... siintä se varmaan sitten rupeis kehittyy...en oo vielä loppuun asti kyllä kokeillu.. se 40 meni ihan kevyesti, mutta ku n olin yksin tekee niin päätin jättää siihen että jos loppuu forca kesken niin ei tuu "ruksia kalenteriin". nyt oon tehny vaan 20 sarjoja ku oon flunssasta parantumas...

liian hapolliset sarjat ilman pohjaa (voima) kehittää vaan hetken ja on yleensäkin liian kuormittavia sekä fyysisesti että henkisesti. huomattavasti tehokkaampaa on tehdä esim. 10*5*omapaino + 20kg/ 1´ tauot kuin esim. 30*omapaino. määräkin on paljon suurempi ja kroppa oppii paremmin käyttämään maitohappoja hyväkseen. edelleen: se on kaveri, eikä vihulainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom