sotapoliisiksi

Elikkäs nyt olis kutsunnat syksyllä edessä :itku: ja pitäsi täyttää tälläiset puolustusvoimien kyselyt ennen lääkärintarkastusta mikä on ens viikolla. ja siihen sitten piti laittaa tämä toivomus mihin haluaa. no olen itse ajatellut sotapoliisin hommaa. mutta kysymys onkin että kumpaan kannattaa mennä, säkylään vai parolaan. et jos joku olis sattunu käymään kyseissä paikassa intin niin voisi kertoa mulle vähän et millaisia ne paikat on. sotapoliisiks ajattelin ihan sen takia vaan mennä ku meinasin poliisikouluun hakea viellä :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei sillä ole paljon väliä mitä siihen lappuun kirjotat, mut ne pisti vekaranjärvelle(II/2004) vaikka se ei ollu ykskään vaihtoehto siinä lapussa ja ne ilmeisesti vasta paikan päällä kyselee et mihkä haluis erikoistuu ite oon kans spolle hommii miettiny vaik siin on se 9kk palvelus aika

NP_NG sanoi:
Itse haluan erikoistua spolleksi, notta sitten pääsisin poliisikouluun. Samat suunnitelmat siis.

Mitenkähän paljon mahtavat poliisikoulussa katsoa että mitä on tehnyt/missä on ollut intissä?

Vaatimushan käsittääkseni on 9:n kk:n asepalvelus, mutta onko se sitten niiden poliisikoulun heppujen mielestä aivan sama, onko ollut sen 9(spollari/{lämäri}) kk tai 12 kk(vaikka joku tulenjohto-aukin käynyt :arvi: )?

Viimeksi muokattu:
Siloposki sanoi:
Mitenkähän paljon mahtavat poliisikoulussa katsoa että mitä on tehnyt/missä on ollut intissä?

Vaatimushan käsittääkseni on 9:n kk:n asepalvelus, mutta onko se sitten niiden poliisikoulun heppujen mielestä aivan sama, onko ollut sen 9(spollari/{lämäri}) kk tai 12 kk(vaikka joku tulenjohto-aukin käynyt :arvi: )?

Ei niitä kiinnosta poliisikoulussa,missä sen 9/12 kuukautta on suorittanut kuhan vaan on.

NP_NG sanoi:
Itse haluan erikoistua spolleksi, notta sitten pääsisin poliisikouluun. Samat suunnitelmat siis.

Joskus taannoin poliisikoulun edustaja sanoi ettei spolle koulutuksen saanut sen varmemmin poliisikouluun pääse, eli ei spolleksi yksistään sen takia kannata mennä.

Luulen, en tiedä, että ainoat jotka saavat huomattavan edun armeijakoulutuksestaan poliisikouluun haettaessa ovat erikoismiehet (laskuvarjojääkärit ja sukeltajat).

Ne spollin hommat on kylla niin kypsia, etta suosittelen mieluummin jotain perusnurmiporan hommia tai vaikka sissikomppaniaa. Mua ainakin rupesi jo puolessa valissa inttia vituttamaan ainainen vaijyssa kokkiminen ja ginekset. Oi kun olisin tajunnut menna johonkin paikkaan, jossa olisi saanut enemman actionia. Poliisikouluun ei vaadita kuin AUK/spol, joten ei mitaan valia missa intin kay. Aukkiin paasee nykyaan jokainen joka vinkaisee, joten voit olla varma paasysta.

Jos noista kahdesta paikasta pitaisi valita niin valitsisin Parolan. Se on ihan mesta paikka ja siella on hyvat treenimahdollisuudet. Safka on parasta kaikista intin paikoista, missa olen ollut(4 kpl) ja sodejakin loytyy 2 kappaletta. Miinuspuolena on kaukainen sijainti, eli IV:lla joutuu turvautumaan taksiin jos haluaa ehtia ajoissa takaisin.

Makkevon sanoi:
Elikkäs nyt olis kutsunnat syksyllä edessä :itku: ja pitäsi täyttää tälläiset puolustusvoimien kyselyt ennen lääkärintarkastusta mikä on ens viikolla. ja siihen sitten piti laittaa tämä toivomus mihin haluaa. no olen itse ajatellut sotapoliisin hommaa. mutta kysymys onkin että kumpaan kannattaa mennä, säkylään vai parolaan. et jos joku olis sattunu käymään kyseissä paikassa intin niin voisi kertoa mulle vähän et millaisia ne paikat on. sotapoliisiks ajattelin ihan sen takia vaan mennä ku meinasin poliisikouluun hakea viellä :hyper:

Eilen tuli mullekki syntymäpäivä lahja puolustusvoimista (synttärit huomenna) :kippis1: ja :(

Siloposki sanoi:

Kuulemma se 270pv kun siellä postaat ja erikoistut spolleksi, niin sitten olisi KUULEMMA paremmat mahdollisuudet päästä kyttäkouluun. Niin olen kuullut aika virallisilta ihmisiltä.

NP_NG sanoi:
Kuulemma se 270pv kun siellä postaat ja erikoistut spolleksi, niin sitten olisi KUULEMMA paremmat mahdollisuudet päästä kyttäkouluun. Niin olen kuullut aika virallisilta ihmisiltä.
Loppupeleissä sinne sisäänpääsyyn vaikuttavat seikat ovat aivan muuta kuin se oletko ollut spolle vai et, kunhan olet suorittanut vaadittavan palveluksen, enkä itse ole kuullut keltään alalta olevalta että juuri spolle-koulutus antaisi lisäpisteitä, sillä kokonaisuus ratkaisee...

Jos saat valita, Spol au vai Tal au, kumpi osoittaa enemmän kiinnostustasi turvallisuusalaa kohtaan ?

Ei se spollina oleminen varsinaisesti mitään plussaa anna, mutta siinä on se jänskä juttu, että spol-jääkärikin saa sen 9kk työkokemusta, samoin kuin aukin käyneet. Mikä tietenkin ottaa juuripa kaikkia muita rivityyppejä päähän... Ja se työkokemus siinä auttaa, siinä haussa.

maxmussel sanoi:
Ei se spollina oleminen varsinaisesti mitään plussaa anna, mutta siinä on se jänskä juttu, että spol-jääkärikin saa sen 9kk työkokemusta, samoin kuin aukin käyneet. Mikä tietenkin ottaa juuripa kaikkia muita rivityyppejä päähän... Ja se työkokemus siinä auttaa, siinä haussa.

joo veli puhu juur et työkokemus on tärkee :david:

armand sanoi:
Kutsunnat myös edessä syksyllä ja vuodeksi olen ajatellut lähteä!
Mulla on rillit ja likinäköa kummassakin silmässä -1 ja mietin että kuinka tämä vaikuttaa sijoittamiseeni. Sukeltajat,lentäjät ja merivoimat ei onnistu kai sitten. :(
Olen täältä tutkinut http://www.mil.fi !

Mun saapumiserässä oli yks B-mies (tosi huono näkö), joka pääsi spolleksi ja vielä SPOL-aukkiinki.Eli eipä taida pahemmin haitata vaikka on lasit.

Ite oon just täl hetkellä Santahaminas SPOL-AUK:s. Enkä nyt usko et siit koulutuksesta mitään haittaa ainakaan on polisiikouluun pyrkiessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom