Sotapoliisi!!

What sanoi:
Osta juoksukengät, jos et sellaisia omista. Tulee mainostusta, mutta Karhu on hyvä kenkämerkki.:thumbs: Niissä on tosi hyvät iskunvaimennukset

Itsekin olen sotilaspoliisiksi tammikuussa Kajaanin lähdössä. Mitä olen lukenut, niin testit vaihtelee paikkakunnittain aika reilusti. Vähän pelottaa, että Kajaanissa testit on kovemmat, koska Kainuun prikaati on suomen suurin. Ainakin jostain kuulin niin.

Vastaan vaikket kysykään. 99 testit sisälsi vielä leuanvedon, penkki puolella omasta painosta, kyykky oma paino, sisäsoutu joku matka (en muista mikä), vauhditon pituushyppy, vatsat, selkä, haastattelut. Jalkavammaset tippui heti kärkeen pois, eli kaverilla kramppas jalat silloin tällöin aika pahasti pitkillä aerobisilla, joten tippui kelkasta. Ei auttanut itsepuolustusharrastus, vapaapalokunnat eikä poliisin ammattiin pyrkiminen. Näin siis Kajaanissa muinoin, muutoksia toki varmasti on tullut.

edit. Niin ja nämä oli testit talvella.

Jos olisi tuollaiset testit, mitä inflames mainitsi, niin minulla saattaisi olla ihan OK mahdollisuudet. Jos sitten keskitytään koordinaatioon, liikkuvuuteen jne... niin jalkaväki kutsuu 100% varmasti.

PurePron vaatimuksista jälkimmäisen täytän kiitettävästi, mutta ensimmäisessä on vielä parantamisen varaa. Kurkku menee kipeäksi jo parin minuutin jälkeen :nolo:

Panssariprikaatin spolkiin ei ainakaan oo mitään testejä... Ja sen kyllä huomaa. Varmasti pääsee, jos on puhdas rekisteri ja ykköshalukkuus spollariks. Kohta pääsen pois, eipä tässä hommassa mitään ihmeellistä hirveesti ole, mutta silti peittoaa imo jotkut tykistöt. Vartiohommista ei oo kokemusta, oon nyt aukin santsari eli ei oo tarvinnu tehdä yhtään väijyä.

Todellakin riippuu paljon paikasta millaiset testit on ja ylipäätään onko niitä. Meillä (LapLsto II/05) ei ollut minkään valtakunnan testejä. Valittiin vain ukot kurssille ja sillä hyvä. Porukan kuntotasosta sen verran, että kurssin alkaessa oli 18 jätkästä kolmella (minä mukaan lukien) cooper kiitettävä, kun kotiutustesteissä puolet joukkueesta ylsi vähintään 3000 m suoritukseen. Eli ainakin osalla porukkaa kunto nousi. Mulla se vain laski, mutta paino kuitenkin nousi 9 kk aikana 11 kg! Eikä takuulla ollu kaikki lihasta. ;)

Mutta joo, joskus ihan ok hommia. Metsäöiden vähyys ei meillä ainakaan pitänyt paikkaansa. Siellä tuli oltua ihan kyllästymiseen asti.

Ja vielä pakollinen kuitti: hajotkaa, kasat! Ohi on! :hyper:

What sanoi:
Osta juoksukengät, jos et sellaisia omista. Tulee mainostusta, mutta Karhu on hyvä kenkämerkki.:thumbs: Niissä on tosi hyvät iskunvaimennukset

Ootappa kun oot tutustunut valtion "air cushioneihin", siinä vasta Karhut:hyper:

Edit: Santahaminassa ei tosiaan ole testejä, sillä siellä on spol-komppania, kun taas joissain on vaan spol-joukkue.

Funky sanoi:
Ootappa kun oot tutustunut valtion "air cushioneihin", siinä vasta Karhut:hyper:

Kyllä niillä oli muistaakseni ihan hyvä juosta, ainakin parempi kuin 2 numeroa liian isoilla lantsareilla :D

Back
Ylös Bottom