Sotaelokuvat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oikein mainioita on molemmat BoB ja SVP mutta ei minun listalla pääse Top-3 kumpainenkaan.

Top-3 ja kaikki ehdottomasti :5:

1. Full Metal Jacket
2. Platoon
3. Tuntematon sotilas

Crusader sanoi:
Itse en oikein perusta tuosta We were soldiersista, aika epäuskottavia kohtauksia mm. se gun-ho wanha ukko pistooleineen ja ylipäänsä se, että esim. Moore pasteeraa luotisateessa lähes suojautumatta halki elokuvan, vaikka ranskalaisten komentava upseeri ymmärrettiin ampua ensimmäisenä. Onhan se kai mahdollista että tilanne meni noin, mutta jotenkin ihmeelliseltä se vaikutti kun porukka makoilee pitkin aroa ja ammuskelee joka suuntaan, hiekkasäkkejä jostain ilmestyi mutta muuten ei vaikuttanut olevan mitään poteron tyylisiäkään kaivettuna. Ilmeisesti taistelu ei kestänyt vuorokauttakaan, mutta Mooren huolenaiheena oli että "vesi on lopussa", joka sai tilanteen näyttämään pahalta.

Joo kyllä tuo oli harvinaisen paska elokuva,mallia korkea jännitys!

Tässä oma sotaelokuvien TOP5:

1. Apocalypse Now
2. The Bridge over River Kwai
3. Paths of Glory
4. Full Metal Jacket
5. Stalingrad

Saving Private Ryan on myös mun lemppari. Se alku on niiiin ahdistava, ettei tee mieli katsoa ja lopun hautausmaakohtaus saa palan kurkkuun. Todenmukaisuudesta yms. mulla ei ole mitään hajua.

Katoin just viikonloppuna Enemy at the Gatesin, ja IMO leffa olis ollu paljon parempi, jos se mimmi olis kuollu...

Parhaita sotaelokuvia:

-Das Boot
Tämä on ihan ykkönen. Koko minisarja hyllyssä.

-Saving Private Ryan
Elokuva ei kokonaisuudessaan ole niin mahtava, mutta se MAIHINNOUSU :rock:

-Where Eagles Dare
Alppimaisemia, yhden ilmeen Clint Eastwood ja linna täynnä saksalaisia. Mitäs filmi muutakaan tarvitsee.

-Band Of Brothers
Tämäkin sarja on pakettina hyllyssä. Taistelukuvaukset on tehty hienosti ja kotiteatterin kautta räjähdykset ja muut on vaikuttavia. Erityisesti pidin niistä talvijaksoista, joissa joukko oli tykistökeskityksessä.

-Great Escape (Suuri Pakoretki)
Tätä ei muistaakseni oltu vielä mainittu. Vanha filmi keskitysleiriltä pakenevista liittoutuneiden miehistä. Vähän liian rentoa kuria ne sakemannit pitivät, mutta ne pakoyritykset oli hauskaa seurattavaa.

Harmi että kunnon sotaleffoja tippuu harvakseltaan. Oma top on noiden klassikoiden kuten Metal Jacketin ja Ilmestyskirjan jälkeen Black Hawk Down, Ryanin alku ja loppu ihan toteutuksen vuoksi (muuten leffa heittäytyi tylsäksikin välillä) ja Thin Red Line. Toi viimeinen jakaa mielipiteitä mutta mä tykkäsin, siinä oli sitä rauhallista pohdiskelua ilman että sitä sodan kauheutta oli tavattu auki ja hierottu naamaan kuten esim. Ryanissa.

Bottomista löytyy ehdottomasti Behind enemy lines, ihan saatanan huono. Toinen pettymys oli Tears of the Sun, leffa joka jäi kesken vaikka Willis hyvän roolin vetääkin.

Dreamer sanoi:
-Saving Private Ryan
Elokuva ei kokonaisuudessaan ole niin mahtava, mutta se MAIHINNOUSU :rock:

Tuo maihinnousukohtaus on kyllä aika vaikuttava. Hyvä leffa muutenkin.

Vihollinen porteilla (Olikohan toi suomenkielinen nimi? Englanniks kumminkin Enemy at the gates) on kans aika mainio elokuva

Sit tietysti vielä kaikki legendaariset, Full Metal Jacket, Tuntematon Sotilas (mustavalkonen), Talvisota...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkos kukaan nähny The Beast of War (taisi olla Peto -suom.)-nimistä leffaa, joka kertoo yhden ryssien
T-72 miehistön häröilystä Afganistanissa miehityksen aikana? Oli mielestäni ihan asiallinen...

demoni sanoi:
-

-Wheels of terror - kuolema telaketjuilla -87
pohjautuu Sven Hasselin kirjaan.

Löytyykö tämä Suomen tekstityksinä jostain ??
Kiiinnostava !

-Stone Cold- sanoi:
Onkos kukaan nähny The Beast of War (taisi olla Peto -suom.)-nimistä leffaa, joka kertoo yhden ryssien
T-72 miehistön häröilystä Afganistanissa miehityksen aikana? Oli mielestäni ihan asiallinen...
Mä oon sen nähny joskuskauan sitten, eikös ne tuhonnu liekin heittimellä jonku peura lauman ? ei muista

Mikäs sen leffa nimi on, missä ne sakut yrittää tappaa surtchilli ?
Menevät brittien saarelle ja ovat britti uniformu päällä ja oma saksalainen alla. Ja paljastuvat sen oman uniformunsa takia.
se oli muistaakseni aikas hyvä.

Kevyt maito sanoi:
Mikäs sen leffa nimi on, missä ne sakut yrittää tappaa surtchilli ?
Menevät brittien saarelle ja ovat britti uniformu päällä ja oma saksalainen alla. Ja paljastuvat sen oman uniformunsa takia.
se oli muistaakseni aikas hyvä.

The eagle has landed, elikkäs kotka on laskeutunut.

Muistit oikein, hyvä on.

Kolme parasta:

Veteen piirretty viiva
Ilmestyskirja nyt
Full Metal Jacket

Leningrad tulee olemaan elokuva, jonka uskon olevan taas kunnon sotaelokuva. Toivottavasti pääsee elokuvallisesti samalle tasolle kuin hänen aikaisempi tuotos The Legend of 1900.

-Wheels of terror - kuolema telaketjuilla -87
pohjautuu Sven Hasselin kirjaan.

Löytyykö tämä Suomen tekstityksinä jostain ??
Kiiinnostava !
DVD löytyi viime syksynä Anttilan tarjouskorista.

Veteen piirretty viiva
En ole koskaan nähnyt tylsempää ja huonommin toteutettua sotaleffaa :kakka:

Originally Posted by -Stone Cold-
Onkos kukaan nähny The Beast of War (taisi olla Peto -suom.)-nimistä leffaa,
On muuten hyvä pätkä.

Oikein mainioita on molemmat BoB ja SVP mutta ei minun listalla pääse Top-3 kumpainenkaan.
Tarkoitan siis Band of Brothers ja Saving Private Ryan. Mikä lie ollut mielessä kun SVP kirjoitin.

Crusader sanoi:
Itse en oikein perusta tuosta We were soldiersista, aika epäuskottavia kohtauksia mm. se gun-ho wanha ukko pistooleineen ja ylipäänsä se, että esim. Moore pasteeraa luotisateessa lähes suojautumatta halki elokuvan, vaikka ranskalaisten komentava upseeri ymmärrettiin ampua ensimmäisenä. Onhan se kai mahdollista että tilanne meni noin, mutta jotenkin ihmeelliseltä se vaikutti kun porukka makoilee pitkin aroa ja ammuskelee joka suuntaan, hiekkasäkkejä jostain ilmestyi mutta muuten ei vaikuttanut olevan mitään poteron tyylisiäkään kaivettuna. Ilmeisesti taistelu ei kestänyt vuorokauttakaan, mutta Mooren huolenaiheena oli että "vesi on lopussa", joka sai tilanteen näyttämään pahalta.

Sanos muuta, toinen erikoisuus on jenkkien hyökkäys leffan lopussa. Äijät lähtee juoksemaan kohti kahta raskasta konekivääriä aukean yli, simsalabim! Aukean ylle tulee gatlingeilla varustettu kopteri. :david: Myöskin vitnamilaiset osallistuivat samaan hölmöilyyn, ei tarkka-ampujia mailla halmeilla ja rynnäkössä juostaan rivissä ampumatta kertaakaan.

Kyllä tuo etulinjan edessä oli helevetin hyvä :rock: En nyt näyttelijöistä niin osaa sanoa, mutta itse sodankäynti oli hyvin kuvattua, kaikki tapahtumat oli siis totta ja ne aidot valokuvatkin sielä leffan välissä lisäs tunnelmaa. ja lopussa näytettiin vähän kuvamateriaalia tykistöstäkin! aijjai se oli hienoa katseltavaa :4:

Kyllä tuo Band Of Brothers ihan ykkönen on, imdb:ssäkin saanut 9.5 pojoa keskimäärin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom