Sosiaalisen median, sponsoroinnin ja markkinoinnin seminaari Turussa 8.1.2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Sosiaalisen median, sponsoroinnin ja markkinoinnin seminaari Turussa 8.1.2011

Kamppailulajiharrastajat, seurojen vetäjät ja urheilumanageroinnista kiinnostuneet huomio!

Järjestämme yhdessä Harri Nivan kanssa Turussa kamppailulajien ympärille rakennetun markkinoinnin seminaarin. Idea koko hommaan lähti TÄSTÄ ketjusta. Seminaarin tarkoituksena on auttaa osallistujia ymmärtämään markkinoinnin merkitys menestystekijänä, ja miksi siihen kannattaa panostaa. Kaikki esimerkit liittyvät kamppailulajien maailmaan.
Tilaisuus on tarkoitettu VAIN kamppailulajien parissa vaikuttaville henkilöille.

Seminaarin ohjelma;

- Mitä on sosiaalinen media ja miten seurat/ottelijat voivat sitä hyödyntää (Facebook, Twitter, Pakkiksen blogi jne)
- Sponsorointi
- Myyntityön merkitys seuran/ottelijan menestystekijänä
- Lainsäädäntö
- Verkostoituminen ja sen merkitys käytännössä

Seminaaripaikka ja kesto;

Sokos Hotel Börs (Kauppiaskatu 6, 20100 Turku) klo 11 – 16.

Etukäteen ilmoittautuneet ja osallistumisen maksaneet saavat paluupostissa materiaalin ja tehtävän, jonka sisältöä käydään läpi lauantaina.

Ilmoittaumiset osoitteeseen tero@sokeproduction.com.

Tilaisuuden jälkeen on tarkoitus mennä syömään ravintola Börsiin. Ruokailu ei kuulu seminaarin hintaan.

Kouluttajana toimin minä Tero Puranen.

Olen 33-vuotias markkinointialan yrittäjä. Kamppailulajien pariin eksyin vuonna -94 Hokutoryu Jujutsu treenien kautta. Päivätyökseni pyöritän sosiaalisen median konsultointiin erikoistunutta yritystä. Konsultoinnin lisäksi myyn mediatilaa mm. tänne Pakkotoisto.comille ja ProBody-lehteen. Olen myynyt mediatilaa mm. Potku.net forumilta ja FightSport-kamppailulajilehdestä.

Tervetuloa!

Ilmoittautumiset ja lisätietoja;

Tero Puranen
0400 399 361
tero@sokeproduction.com

Harri Niva
harri.niva@utu.fi

Laittakaa tähän ketjuun kysymyksiä ja ajatuksia mitä haluatte käsiteltävän päivän aikana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ensimmäiset ilmoittautumiset tulivat eilen illalla ja homma on herättänyt erittäin positiivista huomiota erityisesti MMA puolella. Iso kiitos siitä. Ja ennakkoon ilmoittautuneethan saavat materiaalia jo etukäteen, joten hop hop ilmoittautumaan. :)

Tuolla tosiaan on merkitystä.
Ne jotka katsoneet kaikki UFC:t alusta alkaen ja koko lähetykset ei vai notteluita tietävät tämän ainakin varmasti.
Tito Ortiz osasi itsensä markkinoinnin paremmin kuin kukaan muu kamppailija ikinä.

Seminaari täyttyy mukavaa tahtia ja puolet penkeistä on nyt täytetty. Mukana on nimiä ympäri Suomea joten jengi on selkeesti tajunnut tämän osa-alueen tärkeyden. On tosi mukava olla mukana jeesaamassa tämän asian eteenpäin viemisessä.

Erittäin hienoa, että tällainenkin on saatu aikaiseksi. Vapaaottelu on lajina kasvanut viimeisten vuosien aikana räjähdysmäisesti, mutta tie on pitkä ja matkaa vielä kovasti jäljellä ennen kuin voidaan puhua todella ammattimaisesta toiminnasta. Meillä on paljon hyviä ottelijoita ja Suomessa järjestetään paljon tasokkaita iltoja ympäri Suomea. Markkinoinnissakin on menty eteenpäin, mutta esimerkiksi pallopeleihin verrattuna on vielä aikamoinen matka. Toivottavasti tämänkaltaiset seminaarit ruokkivat sitä, että urheilijan taustajoukot ammattimaistuvat ja taustalle syntyy tiimejä, joiden jäsenillä on selkeät vastuualueet. Niin kauan kun valmentaja, manageri ja myyntimies on yksi ja sama henkilö, niin ollaan aika haastavan yhtälön edessä. Ja varsinkin kun huomioidaan se, että suurin osa puurtaa puhtaasta rakkaudesta lajiin. Olen harmissani, etten itse pysty osallistumaan tähän.

Näin lähti vuosi 2011 käyntiin ja seminaari lähestyy kovaa vauhtia. Vielä ehtii ilmoittautua ja saada materiaalit etukäteen tutustumista varten. Paikkoja on rajoitetut 25, ja sen enempää ei ikävä kyllä paikan päälle mahdu.

Semmonen asia on pitänyt kysästä, että miten tää seminaari linkittyy nimen omaan kamppailu-urheiluun ja miten siinä huomioidaan se varsinainen managerointi eli se millä saadaan se ottelija oikeesti sinne isoon promotioon?

Perus idealtaanhan seminaari on tosi hyvä ja varmasti antaa eväitä ottelijoille ja managereille kenen ottelija on jo siinä pisteessä, että fanipohjaa pitää kasvattaa ja pitää yllä.

Hyvä kysymys. :)

Kamppailulajit on kaikista urheilulajeista mulle henk koht kaikkein tutuinta aluetta. Sieltä tulee se osa-alue.

Sponsorointi taas on kiinnostanut mua aina, ja kun myy työkseen medianäkyvyyttä tämän kohderyhmän seuraamista medioista, niin se taas tuo aika hyvän pohjan sille, mikä yrityksiä kiinnostaa ja mikä myy, mitkä on ne kysymykset mitä palavereissa nousee jatkuvasti esiin, mikä merkitys verkottumisella on niissä tilanteissa jne.

Kun tähän lisätään vielä sosiaalinen media, joka on tuonut mukanaan tähän koko hommaan ihan uuden näkökulman. Mulla on siitä paljon kokemusta, ja näistä osa-alueista se kokonaisuus muodostuu. Musta on hienoa auttaa ja tsempata jengiä. Mun tiedot on välineitä yrityksille.

Kyllä tämä seminaari toimii myös ihan kaiken tasoisille ottelijoille. Ei aina tarvitse olla JO valmis maailmanmestari päästäkseen sinne neuvottelupöytään. Pitää muistaa, että kamppailu-urheilijat on ihan samalla lähtöviivalla satojen muiden harrastajien kanssa, ei siellä neuvotteluissa istu vain painija ja vapaaottelija. Saman sponsorin tukea saattaa hakea samalla viikolla ampumahiihtäjä, rallikuski, miekkailija, telinevoimistelija ja kuviokellunnan harrastaja. Sieltä pitää silloin erottua joukosta. :)

Tämä seminaari ei tietenkään yksin takaa pääsylippua isoon organisaation, mutta uskallan väittää sen helpottavan huomattavasti matkan varrella. Vastasiko tämä Janne sun kysymykseen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiinnostais tämänlainen tilaisuus koska harrastan kamppailulajia itse, ja teen töitä mainosalalla (lähinnä digi/hypermedia), mutta en ole kuitenkaan mitenkään järjestävien tahojen kanssa tekemisissä ja tuskin tulen olemaan. Eli jos mielenkiinto tähän tapahtumaan on suurempikin, ja seurauksena järjestettäisiin isommassa skaalassa (osallistujiin siten myös tervetulleet lisäksi "vain kiinnostuneet") niin sitten olen mukana. Toki lukee että kamppailulajiharrastajat huomio, mutta jos nyt ensin annetaan järjestävien tahojen varata paikka.

Hienoa että tälläistä ajetaan eteenpäin, näin se homma lähtee käyntiin.

Mukaan vaan jos kiinnostusta löytyy, ei tuota osallistumisoikeutta ole mitenkään rajattu vain kamppailu-urheilijoille tai heidän managereilleen ja valmentajilleen.

Purtsilta voi tiedustella paikkatilannetta, mutta käsittääkseni vielä on muutama paikka jäljellä.

Kiitoksia kaikille seminaariin osallistujille! Oli erittäin antoisa ja mukava lauantai, varmasti puolin ja toisin. :)

Palautteen perusteella rakennan vieläkin paremman seminaarin tästä aiheesta. Eli jatkoa seuraa.

Soke Productionin omat laatukriteerit täyttyivät siltä osin, että 100 % palautteen antajista suosittelee seminaaria muille. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Kiitos luottamuksesta.

Palautteen perusteella rakennan vieläkin paremman seminaarin tästä aiheesta. Eli jatkoa seuraa.
Loistavaa. Ensi kerralla voisi tosissaan pyrkiä mukaan, nyt vähän kosahti.

Aihe kiinnostaa, ja lajia harrastan.

Osaatko vielä arvioida onko se lähiaikoina, vai tämän vuoden puolella?

Mietin samaa. Itseäni kiinnostaisi ihan näin lajin seuraajana ja bjj:n harrastajana tuo tuleva seminaari, jos tilaa on "ammattilaisten" ilmoittauduttua. Mutta pääkaupunkiseudun ulkopuolelle en taida kuitenkaan lähteä.

Suositut

Back
Ylös Bottom