Sosiaalisen median, sponsoroinnin ja markkinoinnin seminaari Turussa 8.1.2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, olen. Sellainen on parasta aikaa suunnitteilla pääkaupunkiseudulle. Onko teillä mielessä joku erityinen kysymys mihin haluaisitte vastauksen tähän aiheeseen liittyen?

Kannattaa kyllä ehdottomasti mennä, jos on itse näkyvää uraa tavoitteleva ottelija tai tällaisten taustajoukoissa.

Yllättävän paljon voi saada aikaan pienellä vaivalla ja pienellä rahalla. Nyt on kovalla kiireellä väsätty markkinointisuunnitelmaa täällä pohjanmaallakin.

Jos meinaat Purtsi pitää enemmänkin näitä seminaareja, niin toinen mille voisi olla kysyntää olisi mielestäni seuran/salin markkinointi. Nythän käytiin läpi sitä, miten ottelijasta tehdään kuuluisa ja houkutteleva kohde sponsoreille. Toinen ja varmaan yleisempikin markkinointitilanne kamppailulajimaailmassa on se, kun yritetään puskea omaa salia läpi yleisön tietoisuuteen ja saada mahdollisimman paljon harrastajamassaa sisään.

Jos meinaat Purtsi pitää enemmänkin näitä seminaareja, niin toinen mille voisi olla kysyntää olisi mielestäni seuran/salin markkinointi. Nythän käytiin läpi sitä, miten ottelijasta tehdään kuuluisa ja houkutteleva kohde sponsoreille. Toinen ja varmaan yleisempikin markkinointitilanne kamppailulajimaailmassa on se, kun yritetään puskea omaa salia läpi yleisön tietoisuuteen ja saada mahdollisimman paljon harrastajamassaa sisään.

Kiitos AndyS positiivisesta palautteesta. Mielelläänhän tälläistä tekee ja kehittää, kun voi oikeasti antaa jengille konkreettisia työkaluja, mitkä auttaa asian eteenpäin viemistä.
Salien markkinoinnissa on varmasti kehitettävää, ja aiheesta käytiin viimeksi eilen pitkä keskustelu. Kyllä meillä on jotain tohonkin kehitteillä. Vielä ei ole valmista, enkä mä halua lähettää firmasta mitään ulos mihin en ole tyytyväinen. Mutta kehitystyö on jo ottanut ensi askeleet.

Mömmön (Markkinointi&Mainonta) sivuille oli ilmestynyt sopivasti Jani Niippolan blogikirjoitus sponsoroinnista. Suosittelen klikkausta aiheesta kiinnostuneille. http://www.marmai.fi/blogit/vianiipola/article559353.ece?s=u&wtm=marmai-12012011

Mömmön (Markkinointi&Mainonta) sivuille oli ilmestynyt sopivasti Jani Niippolan blogikirjoitus sponsoroinnista. Suosittelen klikkausta aiheesta kiinnostuneille. http://www.marmai.fi/blogit/vianiipola/article559353.ece?s=u&wtm=marmai-12012011
Nyt Purtsi hassu OT tähän väliin, olin juuri tulossa tähän ketjuun linkittämään saman kirjoituksen... ei tarvi enää. :piis:

Ruotsalainen Prey ottanut kivasti haltuun noita vapaaottelijoita, Ruotsissa varmaan näkyvä. http://preygear.se/

Toki tuo nyt käänteinen situation vrt. ottelijoiden tai salien näkyvyyden lisäämiseen, mutta eihän se haittaa. Toimii se silti myös noinkin päin, toki ehkä vähemmissä määrin.

Kaikille vähänkään vakavammin tähän asiaan suhtautuvien kannattaa tutustua 10 minuutin ajan http://flavors.me/ sivustoon. Se VOISI olla hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi kotisivuksi. Miten Google tohon tarttuu, en osaa sanoa, mutta mun silmää sivuston kliini leiska miellytti.

Esimerkki. Mulle tuli eilen sähköpostilla tiedustelu "tunnenko ketään hyvää personal traineria?". Tunnen. Montakin. Mutta koska tunnen kyselijän maun kohtuullisesti, ajattelin ehdottaa erästä mun mielestä hyvää traineria juuri hänelle. Ryhdyin etsimään ko. trainerin kotisivuja jossa olisi näppärästi hänen yhteystietonsa ja vähän infoa millaisesta tekijästä on kyse. Mutta kun olin 10 minuuttia huudattanut hakukonetta löytämättä edes ko. henkilön puhelinnumeroa, niin voitte vaan arvata saiko ko. ohjaaja tuttavani yhteystiedot..

Tottakai olisin voinut vain lähettää ohjaajan numeron sähköpostissa, mutta se ei olekkaan nyt se pointti.

Tänä päivänä hakukoneet laulaa ja kilpailu markkinaosuuksista kovenee koko ajan. Entä jos kysely olisikin tullut joltain brändijohtajalta joka etsii urheilijaa, jota haluaisi tukea sponsoroimalla, koska haluaa parantaa brändinsä näkyvyyttä juuri tietyn lajin asiakkaiden parissa.. Näitä puheluita on mulle tullut ja varmasti tulee jatkossakin.

Mitä asialle pitäisi tehdä..? ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom