Soseuttaminen

Oma ongelmani on seuraava: tahtoisin laittaa kaikki päivän ruuat soseeksi ja vetää tuota sosetta naamaan jokaisella aterialla yhtä paljon. Varsinainen ongelma on se, että mistähän sellaisen koneen saisi, millä voisi vetää kaiken soseeksi. Mikään tavallinen blenderi ei tähän ainakaan pysty. Lihamylly taas voisi olla kätevämpi, joskaan niiden syöttömekanismi ei tue tätä menetelmää. Eli kenelläkään ehdotuksia tälläiseen soseuttamiseen sopivaksi masiinaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma ongelmani on seuraava: tahtoisin laittaa kaikki päivän ruuat soseeksi ja vetää tuota sosetta naamaan jokaisella aterialla yhtä paljon. Varsinainen ongelma on se, että mistähän sellaisen koneen saisi, millä voisi vetää kaiken soseeksi. Mikään tavallinen blenderi ei tähän ainakaan pysty. Lihamylly taas voisi olla kätevämpi, joskaan niiden syöttömekanismi ei tue tätä menetelmää. Eli kenelläkään ehdotuksia tälläiseen soseuttamiseen sopivaksi masiinaksi?

Miksei tavallinen tehosekotin siihen pysty, nestettä mukaan ni kyl menee.

Miksei tavallinen tehosekotin siihen pysty, nestettä mukaan ni kyl menee.

Tavallinen tehosekotin ei esim. Kanafileisiin pysty. Lisäksi muutamat muut ruuat eivät soseudu tehosekoittimessa. Nestettä nyt en halua lisätä, koska esim. maitorahka saattaisi käyttäytyä varsin vittumaisesti mikäli siihen vettä lähtisi työntämään.

Joo meikäläinen syö ravintoa, en ruokaa :P

Maitorahkan sekaan heität maitoa nesteeks. Ja jos kaikki päivän safkat blendaat nii eihän se se pelklä maitorahka oo. Itekkin ku alottelin elaa bulkkia ja oli järkyttäviä ongelmia saada kalorit täyteen (vaik ois paskoista lähteistä ottanu jos ei muuten) nii joutu joitain kertoja turvautui vetää makaronij aujelihasekotuksen blenderin kautta. Vähän käden lämpöstä vettä nii voila.

Broiskun fileet pienennetään eka veitsellä ja silti joudut henkisesti valmistautuu siihen ettei se oo mitään smoothieta vaan chunkkeja löytyy.
Tosi ei sil oo mitään merkitystä jos syö ravintoa eikä ruokaa.

Ei vittu, mä en vaan aina ymmärrä ihmisiä! En siis vain, en oikeasti ymmärrä...

hölkkääjä sanoi:
Itekkin ku alottelin elaa bulkkia ja oli järkyttäviä ongelmia saada kalorit täyteen (vaik ois paskoista lähteistä ottanu jos ei muuten) nii joutu joitain kertoja turvautui vetää makaronij aujelihasekotuksen blenderin kautta. Vähän käden lämpöstä vettä nii voila.

Jos voi oikeasti ottaa kalorit myös paskoista lähteistä, niin esim. yks joku megahampurilainen hesestä on jo reilut 1000 kilokaloria ja noita nyt voi aika kivuttaa vetää vaikka neljäkin päivässä. Ollaan jo jossain 4500 kalorissa. Tai sitten reilusti öljyä pullosta tms. Toisaalta mä olenkin läski, jolle on aina ruoka maistunut hyvin, niin on hankala ymmärtää näitä, "en saa syötyä tarpeeksi" "kalorit jää vajaaksi" ruikuttajia, kun näyttää/kuulostaa siltä, että edes 3000 kcal vuorokaudessa on jotenkin ylitsepääsemätön suoritus, johon ei "vain pysty" jos ei soseuta makaroonia ja jauhelihaa taskulämpöiseen veteen ja vedä naamariin.... Kuten todettua: en vain ymmärrä, en niin mitenkään päin.

Ja hölkkääjälle: käytin tuossa nyt sinun lausuntoasi vain esimerkkinä. Tätä paatosta ei ollut kohdennettu vain sinuun, vaan ylipäätään palstalla esille tulleisiin keskusteluihin, joissa monasti maristaan siitä, kuinka ei saada syötyä tarpeeksi.

Jos voi oikeasti ottaa kalorit myös paskoista lähteistä, niin esim. yks joku megahampurilainen hesestä on jo reilut 1000 kilokaloria ja noita nyt voi aika kivuttaa vetää vaikka neljäkin päivässä. Ollaan jo jossain 4500 kalorissa. Tai sitten reilusti öljyä pullosta tms. Toisaalta mä olenkin läski, jolle on aina ruoka maistunut hyvin, niin on hankala ymmärtää näitä, "en saa syötyä tarpeeksi" "kalorit jää vajaaksi" ruikuttajia, kun näyttää/kuulostaa siltä, että edes 3000 kcal vuorokaudessa on jotenkin ylitsepääsemätön suoritus, johon ei "vain pysty" jos ei soseuta makaroonia ja jauhelihaa taskulämpöiseen veteen ja vedä naamariin.... Kuten todettua: en vain ymmärrä, en niin mitenkään päin.

Ja hölkkääjälle: käytin tuossa nyt sinun lausuntoasi vain esimerkkinä. Tätä paatosta ei ollut kohdennettu vain sinuun, vaan ylipäätään palstalla esille tulleisiin keskusteluihin, joissa monasti maristaan siitä, kuinka ei saada syötyä tarpeeksi.

Niin paljon komppausta nimimerkillä "aina on nälkä ja vaikkei olis niin vois syödä". Ja alkuperäiselle kysyjälle: Siis ihan tavallisella tehosekoittimella/yleiskoneella menee, siis ei millään nykyajan "Blenderillä". Noita yleiskoneita/tehosekoittimia saanee ihan isoista marketeista, niissähän on useasti vaikka sun mitä vaihtoteriä ja astioita aina mehulingosta raastimeen. Mutta itse olen aikoinaan tehnyt maapähkinävoita itse kokonaisiamaapähkinöitä hienontamalla tuollaisen yleiskoneen silppuamisterällä.

Niin paljon komppausta nimimerkillä "aina on nälkä ja vaikkei olis niin vois syödä". Ja alkuperäiselle kysyjälle: Siis ihan tavallisella tehosekoittimella/yleiskoneella menee, siis ei millään nykyajan "Blenderillä". Noita yleiskoneita/tehosekoittimia saanee ihan isoista marketeista, niissähän on useasti vaikka sun mitä vaihtoteriä ja astioita aina mehulingosta raastimeen. Mutta itse olen aikoinaan tehnyt maapähkinävoita itse kokonaisiamaapähkinöitä hienontamalla tuollaisen yleiskoneen silppuamisterällä.

Kiva että jengi vastailee tähän suht älykkäästi eikä vittuillen. Mutta hakusessa on kuitenkin laite jolla siis voi vetää safkaa niin atomeiksi että kanafileet on tasaisen soseena, eikä sisällä minkäänlaisia sattumia. Tiedossa on jo, ettei ainakaan mikään ns. normaali yleiskone, blenderi tai sauvasekoitin tähän pysty. Eli ideoita vaan kehiin.

Niinhän se vähän menee et jos on läski niin vaikeuksia syödä vähemmän tarvittaessaja päin vastoin. Ite olin ku alotin ekan bulkin 170/50 mitoilla varustettu riekale ja ruokavalio koostu about yhestä ateriasta päivässä + bissestä. Nykyää kyllä saa syötyy ihan miten tarve vaatii 1500-4000kcal välillä ilman et tarvii mitään blendata.

Ihan samalla tavalla mäkin hämmästelen et mikä voi olla läskeillä niin vaikeeta ettei pysty mitään muuta ajatella ku syömistä :)

Jos on vaikeuksia saada ruokaa alas, kannattaa lisätä asteittain syömisten määrää, vaikkapa +100 kcal joka toinen päivä. Ei ole mikään miellyttävä kokemus hypätä suoraan esim. 1800 kalorista johonkin 3000 paikkeille, varsinkin jos ottaa kalorit pelkästä bodyruuasta.

No jos omistat hitsivehkeet ni seuraava vois toimia. eli pistät hitsaten semmosen yleiskoneen silppuamisterän kiinni ihan vaikka poranterään (vaikka kaks jos alat hurjaks) ja sit tää tappovehjes kiinni iskuporakoneeseen : D ja ei muutakun blendaan, suosittelen kuitenki kannellista astiaa, koska voi vähän roiskua ku päräytät poran päälle...

Jos tuo, nykyisin matojen ruokana oleva möykky, saa raa´at pakastetut kanantissit tuommoisella muoviblenderillä soosiksi veden kanssa niin miksei kunnon tykkivehkeellä menisi?

http://youtu.be/y_swvt0CLsc Ajassa 3:30

Kiva että jengi vastailee tähän suht älykkäästi eikä vittuillen. Mutta hakusessa on kuitenkin laite jolla siis voi vetää safkaa niin atomeiksi että kanafileet on tasaisen soseena, eikä sisällä minkäänlaisia sattumia. Tiedossa on jo, ettei ainakaan mikään ns. normaali yleiskone, blenderi tai sauvasekoitin tähän pysty. Eli ideoita vaan kehiin.

Mun kaverilla oli kyllä niin tehokas tehosekoitin / blenderi (en oikijastaan tiijä mitä erua niillä on, helsinkiläiset tuntu kutsuvan tehosekoitinta blenderiks) että sillä sai puun kaarnaakin ihan hienoksi jauhoksi. En sitten tiijä paljonko makso ja mistä oli ostanut mutta uskosin että eipä se mitään sattumia jättäs kanafileistä jälelle.

Hintaaki on :D

Tiedätkö sanonnan "Kuka halpa ostaa, se paska saa"

Voihan sitä ostaa ihan paskan tai sitten tuommoisen wilman tapaisen ylemmän paskalaatuisen, joka hyvällä tuurilla kestää kymmenisenkin vuotta. Tai sitten ostaa oikein laadukkaan, jonka voi oikeasti korjauttaa/korjata itse jos sattuu maksalaatikko ja se kestää sukupolven.

Tiedätkö sanonnan "Kuka halpa ostaa, se paska saa"

Voihan sitä ostaa ihan paskan tai sitten tuommoisen wilman tapaisen ylemmän paskalaatuisen, joka hyvällä tuurilla kestää kymmenisenkin vuotta. Tai sitten ostaa oikein laadukkaan, jonka voi oikeasti korjauttaa/korjata itse jos sattuu maksalaatikko ja se kestää sukupolven.

Totta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom