Sormiin ruutia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wanger
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by beginner
kyllä joidenkin kohdalla näin on. mutta selkätreenin pitäis olla kuitenkin selkätreeniä, eikä heikot forkut sais jarruttaa sitä. jos alkaa tangot ja taljakahvat lipeilemään käsistä niin suosittelen kyllä ehdottomasti tekemään selän jälkeen pari liikettä forkuille. mitenköhän toimis sellane liike, että tehdään tavallinen maastaveto ja sit pidetään sitä tankoo ylhäällä niin pitkään ku jaksaa (ei toki lipeämiseen saakka, voi tulla verta:( ). vois vaikka vetää sen ajan lapoja yhteen niin sais yläselän hyvin mukaan

Jos ilmankin erillisiä liikkeitä on forkut hajalla selkätreenin jälkeen, niin mitä järkeä on vielä treenata niitä lisää samalla kerralla? Mun mielestä voi tosiaan toisena päivänä taas treenata niitä toisen kerran viikossa, jos siltä tuntuu, forkut kuitenkin palautuu melko nopiaan (riippuu tietysti yksilöstä).

Jotenkin tommonen passiivinen jännittäminen kuulostaa melko riskialttiilta jos sen tekee liika suurilla painoilla...ehkä soon vaan minä.
Joka tapauksessa, jos välttämättä haluaa jotain liikkeitä lisätä, niin esim. hauiskääntö myötäotteella ei varmaan olis pahimmasta päästä...

Mä olen välillä roikkunu yhdellä kädellä kun oon kävelyllä.
Mä mietin jonkun luvun ja lasken siihen.
Sama homma parilla sormella joskus.
Ottaa ihan kivasti.
Maastavedoissa on aika hyvä vetää lämmittelyt samansuuntasella otteella, vaihtaa otteen kun painoa laittaa enemmän.
Mä olen samaa mieltä jätkien kanssa että lihaksikkaat forkut on hyvän näköset, ja niistä on iloa.
Franco Columbu tais kirjassaan mm kertoa että voimamiehen tunnistaa kädenpuristuksesta.
:kippis1:

Jos on aikaa ja mielenkiintoa, menee seinäkiipeilyseinälle roikuskelemaan - kyllä tulee näppivoimaa! Ja se on ihan kivaakin... Valjaita yms virityksiä ei tarvita kun boulderoi, eli hakee otteita ja liikkuu matalalla vaikka ensimmäisillä otteilla sivusuuntaan.

Luulis muuten että tulee jo palautumisessakin ongelmia jos rupeaa vielä salitreenin lisäksi hirveesti kotona näppivoimaa treenailemaan, voiko nämäkään lihakset niin hirveästi muista poiketa, että niitä vois monta kertaa viikossa treenata!!

Originally posted by Impe
Niin rupes mietityttään ku itellä on sormet ku naisilla, ni onko niihin mahollisuutta saada paksuutta treenaamalla?

Taitaa olla aika köyhästi tuota lihasta sormien alueella, kun nuo näpit liikkuu jänteiden avulla ja varsinaiset lihakset on tuolla kyynärvarren kohdalla. Enemmän läskiä tai kasvattaa paksumman nahan sormille :lol2:

Eikö tennispallon puristelu aja saman asian ku noi sormentreenaus laitteet? Ainakin olen kuullut, että kuulantyöntäjät treenaa sormilihaksia tennispalloilla :rolleyes:

Originally posted by IR0N.
www.ironmind.com

Captains Of Crush -gripperit. Taitaa löytyä 5 eri tasoista, eikä mitään pilipalivehkeitä, toisin kuin alepassa myytävät muoviset "puristimet".

Sakke Selkäinahon kaupassa on niitä myös myytävänä. Näistä on ollut täällä ennenkin puhetta, searchilla varmaan löytyy.

Originally posted by Daug
Eikö tennispallon puristelu aja saman asian ku noi sormentreenaus laitteet? Ainakin olen kuullut, että kuulantyöntäjät treenaa sormilihaksia tennispalloilla :rolleyes:

Oon ite tuota pallon puristelua joskus harrastanu ja hyvä se mun mielest oli tuohon tarkotukseen.

Pyyhkeestä roikkuen leuanvedotkin on iha jees.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itselläni alkoi tulla sormiin ja forkkuihin voimaa lisää kun heitin vetoremmit nurkkaan.
Tällä hetkellä on voimaa nakeissa ja forkuissa ihan tarpeeksi, raskaimmatkaan vedot eivät paina sormissa, muualla kylläkin.

Arvo Paperi sanoi:
Sakke Selkäinahon kaupassa on niitä myös myytävänä. Näistä on ollut täällä ennenkin puhetta, searchilla varmaan löytyy.

Niin se saken kauppa on osoitteessa www.*********************

Gripperit löytyy osasta "välineet". Lainaus sivulta.
" :5: Arvostelut
– Jarmo Nordberg, 03/04/2003
Näistä puristimista löytyy haastetta jokaiselle. Ne ovat lujaa tekoa ja kestävät kovaa käyttöä. Viimeisen vähän reilun kymmenen vuoden aikana niitä on testattu monilla huippuvoimailijoilla. Yleensä monet huippuvoimanostajat ja voimamieskilpailijat ovat ensiyrittämällä pystyneet sulkemaan no:2. Kolmosen on ensikerralla pystynyt sulkemaan vain USA:n Ken Brown. Yleisesti voidaan sanoa että n:o 2 sulkemista voidaan pitää hyvänä suorituksena, kolmosen sulkeminen tarkoittaa, että sinulla on maailman luokan puristusvoima ja nelonen on huippusaavutus. Nämä gripperit eivät ole mitään leikkikaluja, sen kannattaa ottaa huomioon treenissä. Kannattaa treenata 1-3 kertaan viikossa. Treenivinkkinä kannattaa huomioida kahden viimeisen sormen vahvistaminen, sillä niiden voima ratkaisee paljolti viimeisen parin kolmen sentin matkan ennen gripperin sulkemista. Yleensä nämä sormet ovat monilla ¨heikko kohta¨."

GripBoard
Tämä taitaa olla netin suurin puristusvoimaan keskittynyt foorumi. Jos sormivoimien treenaaminen kiinnostaa niin kannattaa ehdottomasti käydä rekisteröitymässä.

kyllä se ranteiden ja sormien treenaaminen kasvattaa ainakin jossain määrin myös sormien ja käsien kokoa. Tämä siis jos treenaa isoilla painoilla ja monipuolisesti.

tapio sanoi:
Mä olen välillä roikkunu yhdellä kädellä kun oon kävelyllä.
Mä mietin jonkun luvun ja lasken siihen.
Sama homma parilla sormella joskus.
Ottaa ihan kivasti.
Maastavedoissa on aika hyvä vetää lämmittelyt samansuuntasella otteella, vaihtaa otteen kun painoa laittaa enemmän.
Mä olen samaa mieltä jätkien kanssa että lihaksikkaat forkut on hyvän näköset, ja niistä on iloa.
Franco Columbu tais kirjassaan mm kertoa että voimamiehen tunnistaa kädenpuristuksesta.
:kippis1:

Joo kyllä maastaveto myötäotteella laittaa puristusvoiman kunnon koitokseen, jos ei sormilukkoa osaa ja käytä. Yleensäkin tilanne jossa tanko pääsee pyörimään laittaa otteen todella lujille. Itselläkin pettää sormivoimat myötäotteella jo alle 200 kilossa, kun ristiotteella pitelee paljon helpommin ja varmemmin 300 kg:n rautoja.
Oon huomannu että Captain of Crush gripperien sulkemisvoimaa voi aika suoraan verrata siihen mitä pystyy yhdellä kädellä hetken kannattelemaan esim. taljassa kun siihen laittaa yhden käden kromatun vetoraudan, jossa pyörivä keskusta. Nro2:n vastus n. 90kg, nro3:n n. 125kg. Eli jos 125kg:n pakan saa hetkeksi nousemaan yhdellä kädellä alkaa jo kolmosen sulkeminen olla lähellä. Itsellä kolmonen sentin päässä ja n. 110kg pysyy vetoraudalla hetkisen näpeissä. Jokainen voi kokeilla miten suuri ero on roikkua kiinteässä leuanvetotangossa yhdellä kädellä ja sitten pyörivässä tangossa esim. yhden käden vetoraudassa. Voipi olla että roikkuminen ei onnistu sekuntiakaan.

sormi/puristus voimaa, siihen vaan linttejä tapin nokkaan ja puristeleen.

Liitteet

• Gripper_II_small.webp
    Gripper_II_small.webp
    2,5 KB · Katsottu: 1 389
"jos kotoa löytyy leuanvetotanko niin siinähän on hyvä roikkua yhellä vaikkapa kädellä kuolemaan asti.:p
wrangen tanko on hyvä kun se on ihan sileä niin vähänki hikisillä käsillä alkaa lipsumaan oikeen olan takaa!"

Juuri näin..
Ja mave semmosella otteella että kumpikin käsi samaan suuntaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom