Sormien ote lipsuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fecske
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä tehdä, kun maastavedossa jaksaisi nostaa enemmänkin, mutta sormien ote ei pidä? Painoa oli viimeksi 50 kiloa (tanko + 15 kg kiekot) ja sen olisivat selkä ja jalat hyvin jaksaneet nostaa, mutta sormien ote ei pidä vaan tanko on pudota näpeistä jossain kasin kohdalla heti ensimmäisessä sarjassa (teen 4 x 10) ja mitä pidemmälle pääsee, sitä vaikeampaa on, viimeisessä sarjassa oli pakko laskea tanko maahan kesken sarjan ja kiristää otetta. Kun tuntuu, että tanko putoaa kohta, liikettä yrittää tehdä nopeammin, että pääsisi kuitenkin kunnialla loppuun asti, seurauksena se, ettei pysty keskittymään tekniikkaan, joka aloittelijalla muutenkin on hakusessa. Heikot sormien lihakset? Haittaavatko hanskat?

Kokeile ristiotetta? Tai sitten osta gripperit ja puristele niitä tms. Itellä oli samaa hommaa alussa, mutta parin mave treenin jälkeen alko jo hanska pitämään. Mielummin pidä myötäotteella koska se vahvistaa paremmin näppivoimia kuin tuo ristiote.

Kehitä puristusvoimaa vaikkapa roikkumalla leuanvetotangossa.

Mä kun kuvittelin että mulla on heikot näpit, kun en jaksa tangossa roikkua kuin jonkun 30-40 sekkaa...

Kaikki vedot ilman remmejä, jos ristiotteella vedät ota jokainen nosto "ykkösenänä" eli kuolletat painot maahan joka toistolla ja vaihdat joka toistolle otetta.

Kerran pari kahteen viikkoon voi ottaa loppuvetoa isoilla romuilla korkeilta pukeilta ja pitää muutamia sekunteja loppuasenossa. Tätä ei sitte montaa sarjaa, voipi vetää selän jumiin.

Nää on toiminu mulla.

Ja tietysti myös ed mainitut gripperit ja roikkumiset.

sivarinlötkö sanoi:
Mä kun kuvittelin että mulla on heikot näpit, kun en jaksa tangossa roikkua kuin jonkun 30-40 sekkaa...

Mikä on hyvä tulos? Täytynee koettaa..

Mitä ovat gripperit?
Mitä magnesium tekee?

Tankoon voin kyllä mennä roikkumaan, mutta aikaisempien kokemusten perusteella ennustan, että putoan heti..

Kiitos avusta!

Fecske sanoi:
Mitä ovat gripperit?
Mitä magnesium tekee?

gripperit on niitä puristeltavia juttuja jotka parantaa puristusvoimaa, ja magnesiumi kuivattaa mukavasti niin ei turhaa kosteuden takia lipsu tanko käsistä.

Myös vetoremmit olisi ihan kiva vaihtoehto. Niistä on tosin juttua, että ne sitten haittaavat näppivoiman kasvua, mutta voihan sitä näppivoimaa treenata erikseen ja sitten mavessa todellakin treenata sitä selkää vain.
Itellä ainakin mave luistaa hyvin vetoremmeillä ja selkäkin saa enempi sitä osumaa. Ristiotteella tuppaa itsellä tekniikkakin hiukan kärsimään.
Nämä ovat vain minun mielipiteitäni, joten ei mitään vastaväitteitä kiitos:)

Koita myös apinaotetta eli peukalot ovat samalla puolella kuin muutkin sormet ja "peukalolukko" eli normaali ote tangosta mutta niin että peukalo jää etu ja keskisormien alle.

Ristiote niin että vaihdat otetta joka sarjaan

korhonenveto.JPG

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fecske sanoi:
Mitä tehdä, kun maastavedossa jaksaisi nostaa enemmänkin, mutta sormien ote ei pidä? Painoa oli viimeksi 50 kiloa (tanko + 15 kg kiekot) ja sen olisivat selkä ja jalat hyvin jaksaneet nostaa, mutta sormien ote ei pidä vaan tanko on pudota näpeistä jossain kasin kohdalla heti ensimmäisessä sarjassa (teen 4 x 10) ja mitä pidemmälle pääsee, sitä vaikeampaa on, viimeisessä sarjassa oli pakko laskea tanko maahan kesken sarjan ja kiristää otetta. Kun tuntuu, että tanko putoaa kohta, liikettä yrittää tehdä nopeammin, että pääsisi kuitenkin kunnialla loppuun asti, seurauksena se, ettei pysty keskittymään tekniikkaan, joka aloittelijalla muutenkin on hakusessa. Heikot sormien lihakset? Haittaavatko hanskat?

osta vetoremmit :)

BullyBoy sanoi:
Mikä on hyvä tulos? Täytynee koettaa..
Se riippuu niin paljon painosta, ettei vertailu ole helppoa. Itse hieman yli 70-kiloisena en pidä yhdellä kädellä minuutin roikkumistani mitenkään erikoisena suorituksena. Salilla joskus 50 kg käsipaino toisessa kädessä pysyi ~10 s.
Roikkumistesti kannattaa IMO tehdä yhdellä kädellä. Ja tietysti molemmilla käsillä erikseen...

Itse neuvoisin tekemään vaan urheasti ilman remmejä. Ajan myötä alkaa tanko pysyä käsissä. Jos remmejä alat käyttää, purista silti tankoa kunnolla, kehittyy se ote siinäkin.

Minä Itse sanoi:
Se riippuu niin paljon painosta, ettei vertailu ole helppoa. Itse hieman yli 70-kiloisena en pidä yhdellä kädellä minuutin roikkumistani mitenkään erikoisena suorituksena. Salilla joskus 50 kg käsipaino toisessa kädessä pysyi ~10 s.
Roikkumistesti kannattaa IMO tehdä yhdellä kädellä. Ja tietysti molemmilla käsillä erikseen...

Itse neuvoisin tekemään vaan urheasti ilman remmejä. Ajan myötä alkaa tanko pysyä käsissä. Jos remmejä alat käyttää, purista silti tankoa kunnolla, kehittyy se ote siinäkin.

varmasti on hyvä tehä ilma remmejä jos vaa jaksat oottaa niitte sormi voimie kasvamista.

ite teen kummiki niin että remmeillä maastaveto ( sarjapainot ilma n 30 kg pienemmät joten selkä ei siinä kyllä kehity yhtään! ) sitten reenailen sormivoimia aina kun jaksan niin muuten. mitäpä niillä punttisormilla missään tekee..

Ei tosiaankaan kannatta lähteä ensimmäisenä hankkimaan vetoremmejä kun kyseessä noinkin pienet painot ja todennäköisesti nuori kaveri kyseessä. Sitten voit alkaa miettimään vetoremmejä kun painoa on siinä mavessa huomattavasti enemmän. Magnesiumia kun hierot käsiin niin ote pysyy jo paljon paremmin. Sitä paitsi se on ihan normaalia et alkuvaiheessa puristusvoima heikko vaikka sarjapaino ei olisi kovinkaan suuri. Ja se puristusvoima kasvaa nopeasti näin alussa. Ja alkuvaiheessa voi ihan hyvin treenata näppivoimaa grippereitä.

Tai voithan sinä liittyä siihen joukkoon, jotka hankkii suurimmat ja kauneimmat vetoremmit heti 15-16-vuotiaana tai heti parin salikerran jälkeen. Siinähän sitten kasvattelet puristusvoimaa grippereillä kun lihakset ei mukamas kasva ilman niitä. Ja yleensä niillä tulee treenattua tosi paljon kun sitä puristusvoimaa ei enää tarvitakaan. Ja sittenkun remmit jää kotiin niin treenistä ei tule mitään.

Ja näiden vetoremmi fanien on turha vetää keittojuureksia sieraimiin. Tää on vaan meikäläisen henkilökohtainen mielipide. :piis:

Itse en ole oikeastaan koskaan käyttänyt vetoremmejä. Nykyään jos ei näppivoimat tahdo riittää niin sitten laiten magnesiumia niin kyllä se treenattava lihas silloin väsyy aikaisemmin kuin sormet.

Ironbar sanoi:
Itse en ole oikeastaan koskaan käyttänyt vetoremmejä. Nykyään jos ei näppivoimat tahdo riittää niin sitten laiten magnesiumia niin kyllä se treenattava lihas silloin väsyy aikaisemmin kuin sormet.

ite kyllä voin sanoa että en saa selkää esim mavessa millään edes vähän kipeäksi koska sormien voima on niin heikko. max painot mitä jaksaa pitää n 100 kg. ei kiva mavessa mtn reilusti +15 sarjoja tehdä.

edit : ei vaikka sitä magnesiumia olis kuinka mukana

mattiE sanoi:
edit : ei vaikka sitä magnesiumia olis kuinka mukana

Ei se magnesiumi auta jos se on vaan mukana. Kokeile laittaa sitä käsiin niin pitäisi toimia paremmin :hyper:

edit: vitsi vitsi

Mulla on kans tuo ongelma, ku painoja jaksaa nostaa, mutta käden ote ei pidä.
Viimeksi salilla kokeilin ensimmäistä kertaa mavea, laitoin semmoiset remmisysteemit ( :lol2: ) jotka tuli tavallaan tuosta ranteista ja sitten ne kierrettiin siihen tangon ympärille. Kässäättekste? :D

Eli mun pitäs kans tuota käsien puristusvoimaa vähän kohentaa. :rolleyes:

Nostin tänään tuolla ristiotteella ja sehän toimii kuin taika! Eipä yhtään tuntunut, että tanko lähtisi lapasesta ja sormista loppuisi voima kesken. Jees. Ei muuta ku lisää painoa ens kerralla :thumbs: Tosin kun nostin niin, että vasemman käden rystyset olivat itseäni päin niin vasen kyynärpää hiukan piipitti jotain :jahas: se, joka naksahtaa joka punnerruksella ja ihan levossa joskus jumittaa ja vihloo eikä halua suoristua.. pitää tarkkailla sitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom