Sopivaa proteiinia palautusjuomaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
harde20 sanoi:
Kyllä normaali heraprotsku asiansa palkkarissa ajaa, itselläni käytössä tällä hetkellä Boost4Youn herahydrolysaattia mutta ajattelin palata jälleen perusheraan kun niin paljon halvempaa.Toisaalta palautumisjuoman sanotaan olevan se tärkein protskujuoma joten kyllähän siihen kannattaa mielestäni panostaa jos vaan lompakon nyörit antaa myöten :)
Tuon hydrolysaatin (toisin kuin isolaatin) puolesta palautumisjuomaproteiinina taitaa olla ihan tieteellisiäkin perusteita.

Tuo ero on mun mielestä niin marginaalinen että aivan sama syödä sitä perus heraa. Voiko joku sanoo huomanneensa eron esim. kuukausitasolla siinä miten pilkottua heraa sinne koneeseen on laitettu?

Mutta onkos kukaan hifistelijä tullut ajatelleeksi että optimaalisinta olisi vetää se drinkki n. 36 asteisena? Sillä nyt on jo käytännön merkitystäkin..

menee kyl offtopic mutt antaapa mennä. Syöttäkö muuten protskuja ku palautusjuomana, jos kyllä nii miten ja kuinka paljon ?

Oinasmie sanoi:
menee kyl offtopic mutt antaapa mennä. Syöttäkö muuten protskuja ku palautusjuomana, jos kyllä nii miten ja kuinka paljon ?

No totta hitossa niitä syödään. Päivittäinen tarve punttaajalle on vähintään 2 g per kehon painokilo. Eli kyllähän niitä menee päivässä ja paljon, ei sitä muuten patti kasva.

Timba79 sanoi:
No totta hitossa niitä syödään. Päivittäinen tarve punttaajalle on vähintään 2 g per kehon painokilo. Eli kyllähän niitä menee päivässä ja paljon, ei sitä muuten patti kasva.

ookkeei pistetäämpäs heraa ja maltoa tilaukseen. Katotaan sitt miten treeniin vaikuttaa. Eli menis suunnilleen parisattaa grammaa heraa päiväs... sitähän pitää sitt kiskoa ku pieni eläin :S tosin saahan sitä protskuja normi ruuastaki :D

Timba79 sanoi:

Mua askarruttaa se että onko "virallinen" ohje per painokilo vai per rasvaton painokilo? Onko tuolla merkitystä? Ite oon laskeskellu protsuja kokonaispainon mukaan, eli rasvat mukaan lukien.

Oinasmie sanoi:
ookkeei pistetäämpäs heraa ja maltoa tilaukseen. Katotaan sitt miten treeniin vaikuttaa. Eli menis suunnilleen parisattaa grammaa heraa päiväs... sitähän pitää sitt kiskoa ku pieni eläin :S tosin saahan sitä protskuja normi ruuastaki :D

Sopii muuten väärinkäsitysten välttämiseksi tähän väliin ilmoittaa että ruoasta saa proteiinia kanssa. Ei kaikkea tarvitse, eikä kannatakkaan ottaa herasta.

Marauder sanoi:
Mua askarruttaa se että onko "virallinen" ohje per painokilo vai per rasvaton painokilo? Onko tuolla merkitystä? Ite oon laskeskellu protsuja kokonaispainon mukaan, eli rasvat mukaan lukien.

On se per rasvaton painokilo, mutta varmuuden vuoksi hyvä käyttää tota omaa rasvavarastoa "kertoimena". Moni syö kuitenkin kokonaisuudessaan protua liian vähän.

:nolo: voisin lukea postit kokonaan ennen kun vastaan :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jossain ameriikan sivulla oli että gramma per pauna (rasvatonta painoa). Eli aika lähelle sitä taitaa mennä jos laskee 2g per kilo rasvat mukaanlukien?

kynae-niska sanoi:
Jossain ameriikan sivulla oli että gramma per pauna (rasvatonta painoa). Eli aika lähelle sitä taitaa mennä jos laskee 2g per kilo rasvat mukaanlukien?
ei tuota sen kummemmin tarvitse miettiä, ite syön sen 200g yleensä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. paino semmonen kiloa vajaa 60kg.

Ribee sanoi:
ei tuota sen kummemmin tarvitse miettiä, ite syön sen 200g yleensä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. paino semmonen kiloa vajaa 60kg.

Noh, nuorelle miehelle pitää ruoka maistuakin. Itselle tekee 150g jo tiukkaa. :itku:

kynae-niska sanoi:
Noh, nuorelle miehelle pitää ruoka maistuakin. Itselle tekee 150g jo tiukkaa. :itku:

No tuohon 150g ei vaadita kuin 3:sta ateriasta tulevat proteiinit! Tiukkaa?????

Aikoinaan söin FASTin hydroa 5kg säkin pal.juomissa ja Evon sitä yhtä hifiheraa (en muista nimeä, oli CFM suodatettua) 3kg säkin. En huomannut yhtään mitään eroa palautumisessa enkä missään muussakaan verrattuna siihen, kun olen käyttänyt halpisheraa ja soijaisolaattia palautusjuomassa. Hifistelköön, kuka haluaa, minä en enää ikinä.

Jauhon maku ja sekoittuvuus ovat sitten eri asioita, kuin hifistely. Niistä voi hieman ekstraa maksaakin tai ainakin tehdä noin, niinkuin Timba, että sotkee jotain herkkujauhoa ja sitten esim. halpisheraa.

Unohtaa ei sovi sitäkään, että placebo oikeasti toimii, onhan se monesti todistettu. Kiistanalaista on se, miten tehokkaasti placebo toimii lihaksenkasvatuksessa, mutta olen varma, että jonkun verran kumminkin. Se on sitten jokaisen oma asia, minkä verran epävarman voimakkuuksisesta placebovaikutuksesta on valmis maksamaan. Ite olen sen verran kyyninen, etten saa tommosia placeboja irti (niitäkään myönteisiä :( ), joten en niistä myöskään maksa.

Kipi I sanoi:
No tuohon 150g ei vaadita kuin 3:sta ateriasta tulevat proteiinit! Tiukkaa?????

Nojoo, voi olla että lasken vähän alakanttiin, kun ei ne koulun ja työpaikan ruokalat kerro mitä ja miten paljon mikäkin ruokalaji sisältää. Mutta osa ongelmasta on myös vuosien tottumus syödä ahnaasti kuin varpunen, ja ruokapuolen laittaminen kuntoon on ollut tämän vuotta pikkuhiljaa työn alla. Eiköhän se tästä ala maistumaan...

vähemmin näitä fiiliksiä :urjo: -> ja enemmin näitä :kuola:

Itse laskeskelin tuossa että kun syön ainakin sen 6 ateriaa päivässä, niin yhdelle aterialle riittäisi 20g proteiinia, jos siis söisin 2g/painokilo. Eihän tuo tunnu oikeen miltään määrältä, kun rahkapurkissakin on jo 25g. Lämpimällä ruualla tulee 50g helposti. itse koitan ennemmin pitää huolen että kaloreita tulee tarpeeksi, ja silloin toki kannattaa syödä paljon protskuakin.

Back
Ylös Bottom