Sopiva laji saliharjoittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dachar
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
46
Hmm..toivottavasti tuo otsikko jo kertoisi ihmisille jotain mitä yritän hakea, eli haen mielipiteitä mikä laji sopisi suhteellisen isokokoiselle aktiivisesti saliharjoittelua työstävälle miehelle? Enkä nyt halua eroon lihaksistakaan, tarkoitus olisi vain kehittää lisääkin niitä tässä :)
Kysymys muotoutui mieleeni, kun seuraillut eri lajeja ja niiden harrastajia, suurinosa on suht kevytrakenteisia. Lähinnä omaa kehokulttuuria tuntuvat olevan raskaamman sarjan nyrkkeilijät ja painijat.. Eli onko mahdoton yhtälö aktiivinen salitreenaus ja jokin kamppailulaji? Kun en kuitenkaan hae tätä teräsvaijerilihas -tyyppistä kehoa.

Tyhmä kysymys, mutta ehkä joku ymmärsi asian tekstin keskeltä
:D

Ei ole mahdoton yhtälö ollenkaan.. Melkein kaikki käy. Mutta jos lepoa vaatii paljon ja eikä halua liikaa aerobista liikuntaa niin poissuljettakoot potkunyrkkeily, thai ym vastaavat lajit. Myöskin riippuu mitä itse haluaa treenata ja hakee kamppailulajilta. esim krav maga, judo, ju-jutsu, aikido käy vallanmainiosti.
kannattaa ottaa itse selvää.. saa parhaan tuloksen ;)

uuu sanoi:
Ainakin paini,judo ja bjj osastolla tuosta salilla hankitusta voimasta on ainakin selvää hyötyä.

lukkopaini ja bjj vois kyllä olla ihan hyvä lisäys punttiheebolle lisää liikkuvuutta jne,mutta vastassa vaan on levon sovittaminen kun kyseisten lakien treenit vaan on suht' fyysisiä

~Proxi~ sanoi:
Ei ole mahdoton yhtälö ollenkaan.. Melkein kaikki käy. Mutta jos lepoa vaatii paljon ja eikä halua liikaa aerobista liikuntaa niin poissuljettakoot potkunyrkkeily, thai ym vastaavat lajit.

Tuli vaan mieleen että kuinka niin tuo potkunyrkkeily "kannattaa unohtaa"? itse sitä harrastan ja ei oo lihakset (ainakaan vielä) alkanu kiristyä vaijeriksi ja treeneissä käy vielä mua isompia jätkiä joilla kroppa hyvässä kunnossa mutta tuosta thai nyrkkeilystä olen kyllä samaa mieltä.

Ju jutsut molemmat Hokutoruy ju jutsu ja BJJ on molemmat hyvää treeniä ja niissä pääsee vääntämään ihan kunnolla :rock: kokeilemalla se selviää! :thumbs:

Potkunyrkkeily voisi olla hyvä ja liikunnallinen valinta. Soveltuu hyvin myös vähän vanhemmalle kaverille. Roinapuolen kavereitakin on reeneissä näkynyt joten koko ei ole este. Periaatteessa laji kuin laji käy, kyllähän sen valmentajat ymmärtävät ettei iso äijä ole mikään duracellpupu vaan ottaa vähän rauhallisemmin. Niin kuin joku tuossa kirjoittelikin vääntölajit eivät ole ehkä parhaita lajeja punttimiehelle kovien happotreenien takia.

kilkkinen sanoi:
Potkunyrkkeily voisi olla hyvä ja liikunnallinen valinta. Soveltuu hyvin myös vähän vanhemmalle kaverille. Roinapuolen kavereitakin on reeneissä näkynyt joten koko ei ole este. Periaatteessa laji kuin laji käy, kyllähän sen valmentajat ymmärtävät ettei iso äijä ole mikään duracellpupu vaan ottaa vähän rauhallisemmin. Niin kuin joku tuossa kirjoittelikin vääntölajit eivät ole ehkä parhaita lajeja punttimiehelle kovien happotreenien takia.

En ole nyt kyllä ihan täysin samaa mieltä, sekä Kickboxausta että Bjj:tä harrastaneena omasta mielestäni KB oli enemmän lihaksia kuluttavaa toimintantaa, kyllähän siellä kiristy ja en oo koskaan ollu yhtä kireenä ku KB aikoina mutta omasta mielestäni Bjj vie niitä lihaksia vähemmän.

Tämäkin tosin voi ja luultavasti onkin todella seurakohtaista, KB seurassa väännettiin muutenkin _kovaa_ ilman maitohappoja ei pois lähdetty. Kun taas nykyisessä bjj seurassa treenaaminen on huomattavasti enemmän harrastajan ehdoilla, juomassa voi käydä kun tahtoo ja voi huilia jos siltä tuntuu.

Kannattaa myös katsella muita lajeja ja eritoten käydä katsomassa niiden treenejä sekä hieman tutustumassa porukkaan. Olen painottanut ennenkin ja painotan taas että imho. lajin valitsemisessa pääpaino pitäisi lyödä sillä onko treeniporukka mukavaa, sitäkautta motivaatio on huomattavasti parempi ja oma oppiminen tehostuu. Itse lajilla ei mielestäni ole niin hirveästi väliä koska perusjutut on jotakuinkin samat, pieniä käytännön eroja toki löytyy... Joskin nämäkin enemmän harjoittelutavoissa.

Mitä taas lajeihin tulee niin itse omaan kokemusta hapkidosta, kickboxingista ja äsken alotetusta brasilian jiujitsusta joita voin kaikki suositella "hyvinä lajeina"

Missäpäin Dachar olisi tarkoitus treenailla, helpottaisi kummasti kun näkisi mitä lajeja sielläpäin on tarjolla?

Jokatapauksessa minkä tahansa lajin valitset niin kippis hyvästä päätöksestä, lajitreenit rokkaa
:kippis1:

Judo on hyvä sivulaji punttikaverille. Hyvää palauttavaa jumppausta selälle ja jaloille, jos viikossa on esim. 3 punttipäivää ja judopäiviä 2-3. Yleensä joka harjoitus sisältää venyttelyä ja jotain ketteryysosioita, joita sinun ikäisen ison miehen on hyvä salin lisäksi tehdä. Itse voi säädellä kuinka hapoille vetää ja jos sinulla on voimaa niin tekniikan kehittyessä voit kokea onnistumisen elämyksiä heikompia vastaan:)

Matto-ottelu on maailman parasta vatsa- ja kylkitreeniä, jokaisella kilpajudokalla on muhkea mäyräkoiran puolikas mahassa. 80-100 kg kaverit on muutenkin aika lihaksikkaita ympäriinsä.

Kuten CHD sanoi.. potkunyrkkeilyssä on kyllä niin kovia treenejä että jos meinaa punttia vääntää tosissaan jne ni ei palautumiselle jää aikaa. voihan tietty kysyy et voiko päästä naisten lady thaihin treenaamaan. :D

~Proxi~ sanoi:
Kuten CHD sanoi.. potkunyrkkeilyssä on kyllä niin kovia treenejä että jos meinaa punttia vääntää tosissaan jne ni ei palautumiselle jää aikaa. voihan tietty kysyy et voiko päästä naisten lady thaihin treenaamaan. :D

No Pappa-thai vois olla hyvä, kunhan ego kestää ton lajinimen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Chd sanoi:
Missäpäin Dachar olisi tarkoitus treenailla, helpottaisi kummasti kun näkisi mitä lajeja sielläpäin on tarjolla?

Kuopiossahan tätä olisi tarkoitus aloitella, syksyllä kun alkaa kurssit
taas niin aloittaa kokeilu jonkin suhteen. Täällä tuntuu olevan kuitenkin suhteellisen hyvin toimintaa monessa eri lajissa.

Percele sanoi:
No Pappa-thai vois olla hyvä, kunhan ego kestää ton lajinimen...

Tosimiehet treenaa pappa - thaissa! :thumbs:

Lukkopaini. Isoilla miehillä vaan tuppaa käydä luonteenpäälle kun 70kg kukakkepit vääntää miehet aluks solmuun, mutta jos huumoria ja oppimishalua riittää, niin eikun treenaamaan.

Tii sanoi:
Judo on hyvä sivulaji punttikaverille. Hyvää palauttavaa jumppausta selälle ja jaloille, jos viikossa on esim. 3 punttipäivää ja judopäiviä 2-3. Yleensä joka harjoitus sisältää venyttelyä ja jotain ketteryysosioita, joita sinun ikäisen ison miehen on hyvä salin lisäksi tehdä. Itse voi säädellä kuinka hapoille vetää ja jos sinulla on voimaa niin tekniikan kehittyessä voit kokea onnistumisen elämyksiä heikompia vastaan:)

Matto-ottelu on maailman parasta vatsa- ja kylkitreeniä, jokaisella kilpajudokalla on muhkea mäyräkoiran puolikas mahassa. 80-100 kg kaverit on muutenkin aika lihaksikkaita ympäriinsä.
Joo meilläkin käy judossa pari isoa puntti kaveria ja ovat tykänneet siitä. Itsekkin olen punttia vääntänyt ja huomannut judon olevan todellahyvä kehon pienemmille lihaksille.

Pappathaihin vaan. Turus Sali82:n jäsenet saadaan turku thaiboxing clubissa -10% alennuksen 6kk ja 1v korteista. Ja on kätevästi vielä samassa talossa. www.ttbc.fi

~Proxi~ sanoi:
Tossa painihommassa vaan voisi olla jo ennestään isoilla lihaksilla käyttöä enemmän kuin potku/lyöntihommassa. Edelleen kuitenkin vastaan tulee palautuminen

niinpä.. mutta jos niinkun palautumisen, levon jne suhteen ottaa niin kannattaa miettiä hyvin "lempeää" lajia. Esim just potkunyrkkeily, thai jne ni treenit on aika kovia. ni voi olla et tulokset alkaa tippumaan. riippuu varmaan seurasta jne. Itse en vedä punttia ni enpä tiedä. keskityn vain kovaan treeniin ja et lihakset pysyy nopeana.

Judo on tosiaan hyvä, itsekin olen kahlannut läpi lajeja KB:sta Shootfightingiin, kyllä tuos judossa on tullu vastaan isoimmat kaverit, kerran olin kilpajudon treeneissä 100 kilosena kevein kaveri...

Back
Ylös Bottom