Sopiva kahvakuulan paino?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen kuullut paljon hyvää kahvakuulasta urheilulajien tukena. Siksi päätinkin, että sellaisen hankin.
Ainoa missä tarvitsen opastusta, on aloituspaino. Jotain faktaa: itellä on semmonen 12-15kg käsipaino, en valitettavasti
tiedä tarkalleen. Sillä pystyn tekemään useimpia liikkeitä. Olen 15v jos mihinkään vaikuttaa :)
Ajattelin 16kg kuulaa, mutta jännittää että onko se liikaa, sillä olen kuullut kahvakuulatreenin olevan tosi rankkaa.Vai
olisiko se jopa liian pieni, kun melkein samanpainoisella kp:llakin pystyy treenaamaan.
Tiedä sitten. Kertokaa mielipiteitä, kun maksavat melko paljon, eikä siten voi kokoajan ostaa uusia.

ps. en tiennyt minne osiolle laittaa, joten aivan vapaasti saa siirtää :D

Olen kuullut paljon hyvää kahvakuulasta urheilulajien tukena. Siksi päätinkin, että sellaisen hankin.
Ainoa missä tarvitsen opastusta, on aloituspaino. Jotain faktaa: itellä on semmonen 12-15kg käsipaino, en valitettavasti
tiedä tarkalleen. Sillä pystyn tekemään useimpia liikkeitä. Olen 15v jos mihinkään vaikuttaa :)
Ajattelin 16kg kuulaa, mutta jännittää että onko se liikaa, sillä olen kuullut kahvakuulatreenin olevan tosi rankkaa.Vai
olisiko se jopa liian pieni, kun melkein samanpainoisella kp:llakin pystyy treenaamaan.
Tiedä sitten. Kertokaa mielipiteitä, kun maksavat melko paljon, eikä siten voi kokoajan ostaa uusia.

ps. en tiennyt minne osiolle laittaa, joten aivan vapaasti saa siirtää :D

Mahtava homma!

Ihan täysin sama tilanne mikä mulla oli 10v sitten! Ihan tässä herkistyy :D

Ostin 15vnä alle vuoden treenanneena 2x16kg kuulat kun halvalla sain jonku "ison körmyn" kautta. Sitten vaan naama irvessä etuheilautuksista rinnallevetoon, rivestä tempaukseen ja työntöön, tuulimyllyihin ja TGUihin.

Painoin sillon 72kg. Osta 16kg, vaikka ois painava aluksi, niin hyväll tekniikalla alusta asti pohja kondikseen ja nousukiito alkaa :)

Ota ensimmäisenä selvää olisiko lähiseudulla ohjattua kuulailua. Monilla seuroilla on paljon eripainoisia kuulia yhteisessa käytössä ja reenimotivaatiokin on yleensä ihan eri luokkaa kun tehdään porukalla ja paikalla on joku joka osaa neuvoa mm. kuulan valinnassa ja tekniikassa. Kerropa missäpäin Suomea majailet niin eiköhän täälläkin joku osaa kertoa mistä kannattaa kysellä.

Osta 12 kg ja 18 kg kiloiset, niillä pärjäät pitkälle. Itse aloitin 8 ja 12 kiloisilla, 16 kiloisen ostin pari kk myöhemmin.

Osta 16kg. Saahan niitä sitten lisää.
Sillä itekkin aloittelin treiningin. Sopivan raskas liikkeiden opetteluun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom