Sonera ja netin nopeuden tuplaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

1.9. olisi nopeuden pitänyt mullakin muuttua 512/512 -> 1M/512 vaan eipä ole mitään tapahtunut?

Onko täällä muita Soneran asiakkaita, joilla nopeus on noussut, tai ei ole? Itse asun Helsingissä.

Muutenkin koko Sonera alkaa vituttamaan, koska minun käyttäjätunnuksilla on muka joku jo kirjautunut, eli en pääse edes liittymän hallintaan Soneran sivuilla. Asiakaspalveluunkaan ei pääse edes puolen tunnin jonottamisella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä eli ainakin oma saunalahden adsl nopeuksien nosto kestää jonkin tovin. Eli olisko mahollista, että lappusessa lukee noston tapahtuvan syyskuun aikana? MUTU!

Ei ole noussu vielä... jospa se tästä syyskuun aikana nousis, on aika jumissa ollut sonera muutenkin.

Meikäläistäkin on kieltämättä alkanut vituttamaan tämä sonera laajakaista, eihän tällä pääse edes dc hen imuttelemaan kunnolla kun on koko yhteys jonkun NAT:in takana. ja sitten jos soitat asiakaspalveluun joudut kuuntelemaan sitä prkleen pimputusta ainakin 30 minsaa ennenkuin saat asiasi kerrottua mitään tietämättömille asiakaspalvelioille . :evil: . onko kellään mitään ehdotuksia että mikä liittymä ois paras mahdollinen hintalaatu suhteeltaan kun, täällä pohjanmaalla asustellaan?.

lej sanoi:
1.9. olisi nopeuden pitänyt mullakin muuttua 512/512 -> 1M/512 vaan eipä ole mitään tapahtunut?

Onko täällä muita Soneran asiakkaita, joilla nopeus on noussut, tai ei ole? Itse asun Helsingissä.

Muutenkin koko Sonera alkaa vituttamaan, koska minun käyttäjätunnuksilla on muka joku jo kirjautunut, eli en pääse edes liittymän hallintaan Soneran sivuilla. Asiakaspalveluunkaan ei pääse edes puolen tunnin jonottamisella.
Nopeuksien ois pitäny nousta jo varmaan puol vuotta sitte, varmaan ovat jotenki unohtaneet minut. Mutta ei sillä empä minä nopeampaa nettiä tarvikkaan...

Sen verran tiedän asiasta, että normaali olosuhteissa operaattorit muuttaa nopeutta parin päivän aikajänteellä, kun asiakas nopeuttaan haluaa muuttaa. Silloin kun operaattori nostaa/ tuplaa asiakkaidensa laajakaistanopeuksia automaattisesti (tällöin asiakkaalle kyllä asiasta ilmoitetaan esim. s-postilla), niin asiakkaiden omat nopeudennosto pyynnöt ovat silloin heikommalla prioriteetilla. Kun ns. nopeudennostot tietyllä/ tietyillä alueilla on autom. nostettu, niin asiakas voi taas ottaa operaattoriin yhteyttä ja pyytää henk.koht. nopeudennostoa tai -laskua omaan laajakaistayhteyteensä.

Elisalla ja Soneralla homma tietääkseni toimii aika joustavasti, halppisoperaattoreihin en sen enemmän ole tutustunut. Tiettävästi Soneralla on ainoana operaattorina tällä hetkellä maksutonta SEKÄ nopeudennosto että -lasku.

Jotta täältä tänne.. Kettu kuittaa...!

ai niin ja sen verran vielä, et kaikista helpoimmin ja hermoja säästellen selviää ku jättää operaattorille esim. nopeudennostoa koskevan yhteydenottopyynnön netin kautta. Tällöin sulle päin soitellaan ja tehdään tarvittavat palvelunmuutokset.. Toisaalta aina voi odottaa asiakaspalvelun palvelunumeron jonossa jopa 45min, niin ku allekirjoittanut kerran teki :zzzz:

Tuo on ihan "valtakunnallinen" nopeudennosto joka pitäisi 1.9. tapahtua.

Ja sehän tässä hauskaa onkin, että en pääse edes sinne nettiin tekemään mitään muutospyyntöjä vaikka haluaisinkin, koska käyttäjätunnukseni on muka jonkun muun käytössä. Itse en sillä koskaan ole edes rekisteröitynyt. Sitten kuin loin uuden käyttäjätunnuksen, niin Soneran sivut eivät päästä minua juurikaan mihinkään, vaikka kaikki on kunnossa. Matkapuhelinosio toimii, mutta ei nettiosio.

Mulla toimii sonera (keski-suomen alueella asustelen) aivan loistavasti 8/1 liittymällä Bittorrent laulaa yli 700Kb/s

mulla pysy automaattisesti soneran laajakaistan nopeus samana mut hinta tippu... eli en sit tiedä sitä et millä tavalla ne arpoo alueet missä nopeus tuplataan autom. tai sit hintaa tiputetaan...

Iqhmael sanoi:
mulla pysy automaattisesti soneran laajakaistan nopeus samana mut hinta tippu... eli en sit tiedä sitä et millä tavalla ne arpoo alueet missä nopeus tuplataan autom. tai sit hintaa tiputetaan...
Viime kuun lopulla, kun pääsin puolen tunnin jonotuksen jälkeen läpi, niin kysyin myös tuota ja sanoivat, että 1.9. nopeus tuplaantuu ellen erikseen soita ja sano, että haluan pitää vanhan nopeuden ja laskea hintaa.

Iqhmael sanoi:

seon asuinpaikasta kiinni että joko korotetaan nopeutta ja hinta vanha tai sit nopeus sama mut hinta tippuu yhen pykälän alaspäin. itellä soneran 2mt ja nyt toinen nopeuden korotus menossa, ite haluaisin nostaa nopeutta mutta kun tällä asuinalueella ei saa 2mt nopeempaa.

Oinasmie sanoi:
Nopeuksien ois pitäny nousta jo varmaan puol vuotta sitte, varmaan ovat jotenki unohtaneet minut. Mutta ei sillä empä minä nopeampaa nettiä tarvikkaan...

Jep tais olla jotain maaliskuuta?, kun nopeus tuplattiin, ja hyvin on mulla pelittänyt. Ei oo pahaa sanottavaa sonerasta! :kippis1:

Joze86 sanoi:
Meikäläistäkin on kieltämättä alkanut vituttamaan tämä sonera laajakaista, eihän tällä pääse edes dc hen imuttelemaan kunnolla kun on koko yhteys jonkun NAT:in takana. ja sitten jos soitat asiakaspalveluun joudut kuuntelemaan sitä prkleen pimputusta ainakin 30 minsaa ennenkuin saat asiasi kerrottua mitään tietämättömille asiakaspalvelioille

ööh.. enpä usko että sinä olet minkään soneran natin takana. Jos jonkin niin oman dsl purkkisi natin takana. Ja jos et soneralla saa dctä toimiin niin vika on kyllä käyttäjän päässä. Oletan että sinulla on ihan normaali soneran adsl.

Mullakin pitäis olla megan luokkaa, mutta rapiat 400kbit/s antaa tulokseksi. Ei siinä mitään, jos nosto tapahtuu muutaman päivän viiveellä, mutta kun ei pääse kirjautumaan edes niille Soneran sivuille ja 45 jonotuksellakaan ei pääse asiakaspalvelussa läpi.

lej sanoi:
Mullakin pitäis olla megan luokkaa, mutta rapiat 400kbit/s antaa tulokseksi. Ei siinä mitään, jos nosto tapahtuu muutaman päivän viiveellä, mutta kun ei pääse kirjautumaan edes niille Soneran sivuille ja 45 jonotuksellakaan ei pääse asiakaspalvelussa läpi.
ei taida yhteys olla kuin 512 jos tulos on rapiat 400kbit/s.
Mulla on meganen yhteys ja tulokseksi tulee 850-880kbit/s

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom