Solarium

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Solariumin vaarallisuus

Originally posted by Hippa
Solariumin vaarallisuudesta sen verran, että ei ole yhtään turvallisempaa olla solariumissa tai auringossa. Ne on molemmat ihan yhtä pahoja. Vaikutukseltaan kenties hieman erilaiset, mutta loppupeleissä riskit on suht samat.

Joo, mutta solarium ei lisää ihon UV-kestävyyttä kuten aurinko. Silti usein kuulee kuinka joku on ennen etelän matkaa käynyt solariumissa, ettei iho palaisi helposti.

Kiinnostaisi tietää kuinka pitkiä sessioita yleensä otatte lamppujen loisteessa? Itse otin viime keväänä n. 20 minuuttia kerralla. 30 minuuttia oli jo liikaa ja iho alkoi hieman punottamaan. Tänä keväänä vois pitää vaikka uikkarit jalassa, niin pystyis seuraamaan rusketusrajoista kehitystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Re: Re: Solariumin vaarallisuus

Originally posted by gmarx
Joo, mutta solarium ei lisää ihon UV-kestävyyttä kuten aurinko. Silti usein kuulee kuinka joku on ennen etelän matkaa käynyt solariumissa, ettei iho palaisi helposti.

Kiinnostaisi tietää kuinka pitkiä sessioita yleensä otatte lamppujen loisteessa? Itse otin viime keväänä n. 20 minuuttia kerralla. 30 minuuttia oli jo liikaa ja iho alkoi hieman punottamaan. Tänä keväänä vois pitää vaikka uikkarit jalassa, niin pystyis seuraamaan rusketusrajoista kehitystä.

No ei siinä olekaan järkeä, että solkkuillaan, ettei pala juuri mainitsemasi syyn takia. Tosin rusketuksella voi ehkäistä tunkeilevien katukauppiaiden huijausyritykset ;)

Mutta solarium ei ole turvallisempi kuin aurinko eikä toistepäinkään, se oli tuon viestini pointti.

20min kerrallaan solkkuilen itse. Eniten keväällä ja syksyllä. Kesällä nautin ihan perinteisestä auringosta. Talvella kun on piilotettu ison vaatekasan alle ni ei sillä rusketuksella niin väliä ole. Tosin kylmissään on aivan ihana mennä solkun lämpöön :)

Re: Re: Re: Solariumin vaarallisuus

Originally posted by Hippa
Mutta solarium ei ole turvallisempi kuin aurinko eikä toistepäinkään, se oli tuon viestini pointti.

Ok...biitsillä on kuitenkin hauskempaa :p

T: Kalkkilaivan kapteeni

En oo käyny. Enkä mee. (Mistä ne ottas ne viissataa urhoollista?)

Nyt on sitten tämän kevään wannabe-naapuri-2003-projekti aloitettu. Solkkua on otettu 3 x 25min ja vaikutukset tähän mennessä aika mitättömät. Seuraavalla kerralla ruuvaan mittariin 30min ja sen jälkeen siirryn teollisuuslaitteisiin, jos ei ala laardi tummumaan :evil:

Käytättekö joitain rasvoja solkussa vai ilmanko menettä?

nimimerk. kohta ensikertaa solkkuun

Missään nimessä ei mitään rasvoja!

Ensikertalaisen kannattaa ottaa lyhyempi sessio eli pysäyttää laite itse tai laittaa etukäteen vähemmän minuutteja, jos se on mahdollista.

Meikit sun muut pitäisi pestä pois. Tosin kun olen asiasta tiedustellut ni ei meikistä haittaa ole, se vaan estää sen solariumin vaikutuksen kasvoille.

Piilarit kans pitää ottaa pois, koska muuten silmät voi kuivua liikaa.

Solariumit on pop :)

Täällä Oulussa on kätevä itsepalvelu solarium oisko siellä nyt puolenkymmentä koppia, rahat sisään ja arkkuun makaamaan

Tuli otettua tossa talvella 12 kertaa solariumia, on jo pidemmän aikaa vituttanu ku on albiini sekä kesällä ja talvella, no eipä olla enää... :david:

Toi rusketus näkyy vasta noin 8 kerran jälkeen, joten kannattaa ottaa iha maltilla ja turha ihmetellä jos parista kerrasta ei saa yhtää väriä.

nyt on jo pari kk aikaa viimisestä ja vieläkin on iha kiva rusketus.

Ens vuonna uudestaan;)

Toi rusketus näkyy vasta noin 8 kerran jälkeen, joten kannattaa ottaa iha maltilla ja turha ihmetellä jos parista kerrasta ei saa yhtää väriä.

on sitten huono solkku!vai miten voi alkaa näkyä noin myöhään??
mä pidän minikokosia stringejä solkussa,tulee hienot rajat, ja ne rajat näkyy jo yhden kerran jälkeen!
auringosta en oikein saa väriä.
15-20 min oon kerralla.kun ei oo varaa ni käyn ainaki vaan sillon kun on joku bikinikisa yms..niinku taas huomena...
hmnlinnas on suomen paras solkku,siin on sellanen kiva kasvotehostin,laitan sen tehon aina täysille,enkä pala.väriä kyllä tulee.
oon kuitenkin vaalea muuten,ihme et väri tarttuu hyvin.
treellakin on yks ok hintanen solkku mistä tulle väriä kerrasta,mut sielä on nii tuska kuuma et on otettava jääpaloja mukaan talvellakin!

Heh, kerran eräs kaveri oli laboratoriossa odottelemassa jotain ja päätti ajankulukseen ottaa vähän "arskaa" labrakäyttöön tarkoitetulla UV-lampulla. Lamppu vaan sattui olemaan erittäin voimakas UV-C lähde, joten muutama minuutti teki tehtävänsä. Seuraavana päivänä kuollut iho kuoriutui punottavasta naamasta irti kuin pitemmänkin etelän reissun jäljiltä.
Olen myös törmännyt sellaiseen laitteeseen, joka parissa minuutissa sai jo merkittäviä muutoksia aikaiseksi seuraavina päivinä. Laite oli joku ian kaikkisen vanha, mutta juuri "ruskettamaan" tehty. Itse en koskaan sitä kokeillut, koska en oikein luottanut laitteen "turvallisuuteen" - ties mitä se oikeasti säteili.

Originally posted by LSA_Vinnie
Olen myös törmännyt sellaiseen laitteeseen, joka parissa minuutissa sai jo merkittäviä muutoksia aikaiseksi seuraavina päivinä. Laite oli joku ian kaikkisen vanha, mutta juuri "ruskettamaan" tehty. Itse en koskaan sitä kokeillut, koska en oikein luottanut laitteen "turvallisuuteen" - ties mitä se oikeasti säteili.

Onhan noita kaiken maailman "alppilamppuja", joita aikoinaan terveellisinä markkinoitiin. Vanhempien vintiltä kerran löysin tuollaisen. Sata vuotta sitten radioaktiivisen säteilynkin uskottiin olevan terveellistä, joten parempi vaan jättää nuo antiikkilaitteet rauhaan.

Asiasta viidenteen, onko porukka kokeillut itseruskettavia rasvoja (vai mitälie ovat)? Onko hyviä/huonoja kokemuksia?

h.

Originally posted by Hyuen
Asiasta viidenteen, onko porukka kokeillut itseruskettavia rasvoja (vai mitälie ovat)? Onko hyviä/huonoja kokemuksia?
Sekä hyviä että huonoja kokemuksia, rasvojen laaduissa on paaaaljon eroja. Mun kokeilemista ehdottomasti parasta on Piz Buinin Mid Self Tan Lotion. Iho ei ole kertaakaan sillä jäänyt laikukkaaksi, niinkuin tosi monilla rasvoilla helposti käy. Sävy on myöskin hyvä, aika luonnollisen oloinen rusketus eikä sellainen kellertävä "rasvarusketus". Myöskään ei irtoile hilseilemällä niinkuin joillekin rasvoille käy muutaman päivän kuluttua laittamisesta.

Itseruskettavien kanssa läträily vaan on hitusen hankalampaa kuin solariumissa käynti, ihon täytyy olla hyvässä kunnossa että rasvalla saa tasaisen värin. Täytyy "pohjustaa" käyttämällä kosteusvoidetta silloin tällöin, eli iho ei saa olla kuiva, että itseruskettava levittyy tasaisesti. Ihon kuorinta ennen rasvan laittoa auttaa myös saamaan paremmat tulokset, levittyy tasaisemmin eikä hilseile niin helposti pois. Jotkut suosittelee kosteusvoidetta itseruskettavan alle, mutta itse saan paremmat tulokset kun laitan kosteusvoidetta aamulla, käyn illalla suihkussa ja sen jälkeen puhtaalle iholle rusketusrasvat. Polvia, kyynärpäitä ja muita paksumman ihon paikkoja kannattaa rasvailla varoen, ne jäävät helposti muuta kroppaa ruskeammaksi. Ja kämmenet kannattaa pestä todella huolella rasvan levityksen jälkeen, muuten ne jää aivan liian ruskeaksi. Rasvat myös sotkee aika lailla, eli kannattaa varautua vaikka huonommilla vaatteilla, "suojalakanalla" sängyssä tms.

Vaivaa on siis enemmän kuin solariumissa makoilusta, mutta itseruskettavilla voi välttää solariumin epäterveellisyyden ja ihoa vanhentavan vaikutuksen.

Nyt on sitten tämän kevään wannabe-naapuri-2003-projekti aloitettu. Solkkua on otettu 3 x 25min ja vaikutukset tähän mennessä aika mitättömät. Seuraavalla kerralla ruuvaan mittariin 30min ja sen jälkeen siirryn teollisuuslaitteisiin, jos ei ala laardi tummumaan :evil:

Älä helvata, 20 minuuttia/kerta maksimi. Jos olet vielä vaaleaa tyyppiä tai peräti punatukkainen, niin vielä vähemmän. Kyllä se laardi takuulla sitten tummuu pikkuhiljaa.

Originally posted by Huen

h.

Joo, käytin pullollisen Body Shopin Fake It!:ä. Rusketus hyvä ja tasainen, helppo levittää, mutta se haju on :urjo: .
Nyt on potullinen L'Orealin Sublime Bronzea tai jotain sinnepäin.. haju on parempi ja litku on helppo levittää pumppupullosta, hiukan öljymäinen.

Originally posted by Heka
Älä helvata, 20 minuuttia/kerta maksimi. Jos olet vielä vaaleaa tyyppiä tai peräti punatukkainen, niin vielä vähemmän. Kyllä se laardi takuulla sitten tummuu pikkuhiljaa.

Joo, eipä näytä tummuvan. Viisi kertaa olen käynyt, enkä huomaa mitään. 30 minuuttia pystyn olemaan ihan helposti, ei punota nahka, eikä hilseile naama, vaikka vehkeessä on kasvotehostin. Kasvoihin on toisaalta ehkä hieman väriä tarttunut, mutta muuten on kyllä täysin tehoton värkki. Taitaa putket säteillä enää pelkkää discovaloa. Joku vois asentaa ne corollaansa.

No, eipähän maksa mitään. Pitää kai käydä koeajamassa jokin maksullinen solarium, jonka putket on tältä vuosikymmeneltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom