Solar Plexus-, alavatsa-, selkä- ja kylki/lantiokipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, minä olen ollut masentunut pari vuotta, jonka johdosta olen laiminlyönyt kehoni tarpeita, kuten liikuntaa ja yleistä liikkumista.
Vatsalihakseni ja selkälihakseni ovat ihan riittävän voimakkaat (ainakin vatsarutistus, selänojennus jne.), mutta taitavat olla liian tiukat. Vaikuttaa myös suoliston toimintaa, kun siellä alueella on lihakset niin tukossa.

Olen yrittänyt kaikkia venytyksiä, mitä olen netistä löytänyt, mutta ne eivät vie yhtään kipua minun lihaksistani.
Ajoittain tuntuu, että venyttely saa lihakset vain jäykemmiksi.
En myöskään pysty hengittämään oikeasti syvään, sillä silloin kipu Solar Plexuksesssa on ihan järkyttävä.
En pysty myöskään taivuttamaan pitkälle taakse ja hengittämään samalla syvään, sillä se sattuu alavatsan ja mulkun yläpuolen ( :D ) alueelle.

Pahimmat ongelmakohdat ovat:
-Alavatsa
-Solar Plexus (tämä on varmaan kaikista pahin kohta)
-Lantion ja kyljen yhtymäkohta
-Ristiselkä

Mikä auttaa parhaiten lihasjäykkyyteen ja -kipuun? Kokeilen vaikka zumbaa, jos se rentouttaa lihakset.
Jää- tai chiligeelit eivät auta.

Hei, minä olen ollut masentunut pari vuotta, jonka johdosta olen laiminlyönyt kehoni tarpeita, kuten liikuntaa ja yleistä liikkumista.
Vatsalihakseni ja selkälihakseni ovat ihan riittävän voimakkaat (ainakin vatsarutistus, selänojennus jne.), mutta taitavat olla liian tiukat. Vaikuttaa myös suoliston toimintaa, kun siellä alueella on lihakset niin tukossa.

Olen yrittänyt kaikkia venytyksiä, mitä olen netistä löytänyt, mutta ne eivät vie yhtään kipua minun lihaksistani.
Ajoittain tuntuu, että venyttely saa lihakset vain jäykemmiksi.
En myöskään pysty hengittämään oikeasti syvään, sillä silloin kipu Solar Plexuksesssa on ihan järkyttävä.
En pysty myöskään taivuttamaan pitkälle taakse ja hengittämään samalla syvään, sillä se sattuu alavatsan ja mulkun yläpuolen ( :D ) alueelle.

Pahimmat ongelmakohdat ovat:
-Alavatsa
-Solar Plexus (tämä on varmaan kaikista pahin kohta)
-Lantion ja kyljen yhtymäkohta
-Ristiselkä

Mikä auttaa parhaiten lihasjäykkyyteen ja -kipuun? Kokeilen vaikka zumbaa, jos se rentouttaa lihakset.
Jää- tai chiligeelit eivät auta.

Kokeile vatsalihaksien venytyksiä ja lihashuoltoa pesäpallon päällä maaten ja hitaasti sen kanssa hieroen ja irrotellen jumeja.

Voisin suositella sinulle joogaa. Itsellä on kokemusta astangajoogasta ja on yllättävän haastava laji. Liikesarjat sisältävät paljon keskivartalon kiertoja ja venytyksiä. Jos olet valmis zumbaamaan niin tämä on varmasti pala kakkua.:thumbs: Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa!

Back
Ylös Bottom