Sokeriton limsa vs. monivitamiini poretabletit

Moi! Totaalisen typerä kysymys, mutta:
Olen korvannut sokerittoman limsan (meni ennen ehkä 2 dl päivässä) monivitamiiniporetableteilla. Maku limsamainen, mutta terveellisempi? Lähinnä tätä olen juonut: https://www.friggs.fi/tuotteet/Ravintolisat/abcde--porevitamiini/

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaihtoehto vai ei? Noita tabletteja menee päivässä 1-2. Vesi lienee se paras juoma aina, mutta onkos noiden tabujen juomisesta haittaa? Kaloreita limsassa ja tuossa molemmissa nolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin muodostuu haitaksi tai ongelmaksi, jos nyt ei purkki tolkulla ala päivässä vetämään. Itse käyttäny joskus c-vitamiini poretabletteja veden maustamiseen. Puolikaskin antaa jo ihan kivasti sivumakua pelkän veden sijaan, joten jos pelkäät saavasi liikaa vitskuja, voi tabletin jakaminen rauhoittaa mieltä :)

Olen korvannut sokerittoman limsan (meni ennen ehkä 2 dl päivässä) monivitamiiniporetableteilla. Maku limsamainen, mutta terveellisempi? Lähinnä tätä olen juonut: https://www.friggs.fi/tuotteet/Ravintolisat/abcde--porevitamiini/

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaihtoehto vai ei? Noita tabletteja menee päivässä 1-2. Vesi lienee se paras juoma aina, mutta onkos noiden tabujen juomisesta haittaa? Kaloreita limsassa ja tuossa molemmissa nolla.
Käytä BCAA tai Funlight mieluummin.

Sokeritonta limsaa, muistaa vaan hampaat pestä. Ei pitäis olla mitään muuta haittaa elimistölle, hampaat kun jättää laskuista.

Mikäs tuossa sokerittomassa limpparissa hampaille on haitallista?

Hiilihapotettujen juomien pH on happaman puolella ja edistää hammaskiilteen eroosiota. Sokerittoman colajuoman pH voi olla jopa alle 3 ja se alkaa pitkässä juoksussa jo näkyä.

Paljon pahempi on tietysti sokerilimut, koska huokoiseksi syöpynyt kiille on täydellinen kasvualusta bakteereille tarjoten miljardi pientä piilopaikkaa ja samalla kerralla sokeri ravitsee bakteereita.

Hiilihapotettujen juomien pH on happaman puolella ja edistää hammaskiilteen eroosiota. Sokerittoman colajuoman pH voi olla jopa alle 3 ja se alkaa pitkässä juoksussa jo näkyä.

Paljon pahempi on tietysti sokerilimut, koska huokoiseksi syöpynyt kiille on täydellinen kasvualusta bakteereille tarjoten miljardi pientä piilopaikkaa ja samalla kerralla sokeri ravitsee bakteereita.

Mittasin äsken Coca Zeron pH:n. 2,6. On melko hapanta oikeasti. Jos 2,6:sta kiskoo litratolkulla niin kroppa saa aika kovin duunaa että pysyy pH sopivana ja sillä on oma hintansa taas.

Mittasin äsken Coca Zeron pH:n. 2,6. On melko hapanta oikeasti. Jos 2,6:sta kiskoo litratolkulla niin kroppa saa aika kovin duunaa että pysyy pH sopivana ja sillä on oma hintansa taas.
En nyt jaksa ettiä linkkiä mutta nää ruoan/juoman ph:n vaikutukset ihmiseen on mielestäni todettu hevonpaskaksi useaan otteeseen "oikean tieteen" nimissä. Myyntimiehet kyllä mielellään puhuu ph dieetistä ja viherpirtelöistä jotka alkaloi verta mutta tosiasiassa tämä on kaikki puppua. Veren ph on erittäin stabiili ja jos siinä rupeaa olemaan heittoja niin taitaa olla kuolema edessä mihin ei viherpirtelöt enää auta.

En nyt jaksa ettiä linkkiä mutta nää ruoan/juoman ph:n vaikutukset ihmiseen on mielestäni todettu hevonpaskaksi useaan otteeseen "oikean tieteen" nimissä. Myyntimiehet kyllä mielellään puhuu ph dieetistä ja viherpirtelöistä jotka alkaloi verta mutta tosiasiassa tämä on kaikki puppua. Veren ph on erittäin stabiili ja jos siinä rupeaa olemaan heittoja niin taitaa olla kuolema edessä mihin ei viherpirtelöt enää auta.

Itse taas muistelisin selvittäneeni ja saanut käsityksen että veren pH pysyy melko hyvin setpointissa. Mutta jos kroppa joutuu kroonisesti puskuroimaan esim emäksisen suuntaan niin sillä on negatiivisia vaikutuksia. Siihen viittasin
tossa että kroppa saa kovin duunaa. Pitää katsoa uudestaan kunhan kerkeää.

Hampaille 2,6:n juominen on ainakin negatiivista.

Ei se dieetin pH ihan hevonpaskaa ilmeisesti ole lääketieteen mukaan. Kalium/natrium suhde ja solunsisäinen magnesium tärkeimmät vaikutukset ja niiden aiheuttamat vaikutukset.

"Hiilihappo itsessään esim. maustamton "puhdas" kivennäisvesi ei ole millään lailla haitallinen hampaiden kiilteelle, edes lipitellen. Pelkkä hiilihappo ei nimestään huolimatta pysty liuottamaan hammaskiillettä eikä siis altista eroosiolle. Makeutettujen tai muuten maustettujen juomien lipittely pitkin päivää on hampaille sen sijaan hyvin haitallista.". Tosin suomessa aina paras juoda ihan kraanavettä.

Mä oon addiktoitunut noihin multiporetabletteihin. Kaikkihan lähti siitä, kun lisäsin veden määrää ja kokeilin maistaa veteni tuollaisella multivitaporeella. Appelsiinin makuisella. :)

Olen rajoittanut päiväsaantini 1 tablettiin, jonka liuotan tuopilliseen vettä ruoan kanssa. Funlight maistuu paskalta.

Joo,teholle tulee lähtö kun elimistössä menee kaikki epätasapainoon.
Miten coca cola zeroa,saatika coka colaa saa edes myydä? koko maapallo on aivan kuutamolla ja ph:t päin seiniä,kaikki kuolee kokikseen ens viikolla lukee pakkotoistolla.

Täällä on coka colastaki tehty semmonen myrkky joka lyö koko kehon sekaisin,epävireeseen ym. kuollaan kohta!
Me oltas kaikki kuoltu sukupuuttoon jo 1000 luvulla jos meidän kehot olis noin heikkoja että sitä vois itse säädellä ja rämpätä epävireeseen (ph arvot) vittu coka colalla.

Siinä voi miettiä sitten alkoholia,rasvaa,mustaksi grillattua pihviä(karsiogeenit tappaa heti,ei huomenna),pakokaasuja ym. nehän ne vasta onki stydiä kamaa,cokis on niiden rinnalla tippa meressä jos sitäkään,silti täällä vaan eletän kokoajan vanhemmiksi ja pysytän pitempäään terveempinä vaikka näitä myrkkyjä vedetään kokoajan maapallossa enemmän ja enemmän...Mietippä sitä..Miten on mahdollista vaikka kaikkien ph arvot on juotu limsalla aivan vituiksi..Säädetty kroppa epävireeseen limsalla..uskomaton suoritus sinänsä saada koko ph muutettua edes,mutta pakkiksella se onnistuu,vastoin lääkäreiden tutkimuksia....
koko kroppa on päin seiniä cokis laseista eikä voida enää edes kävellä ku tuli syötyä ja juotua "väärää kamaa". Mennä maate ja odotella kuolemaa,se tulee iltapäivällä.

Viimeksi muokattu:

Korvaa ennemmin kivennäisvedellä, vaikka ovat kanssa happamia eivätkä hampaille hyväksi. Mutta limonaadeihin verrattuna terveellisempää, ite ostan yövuoroihin pullon kivennäisvettä muuten tulisi kahvia juotua pitkin yötä.

Kivennäisvesi tuntuu auttavan jos tuntuu, että pitää vierottaa itseään vaikka makeiden juomisesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom