Sodanjulistus muurahaisille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iceman
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Joo. Tämä on niin perseestä. Toinen kesä tässä kämpässä ja taas se alkaa. Muurahaiset koittivat tehdä Normandian maihinnousua kylppäriin mut löin sinne rakoon kaikki myrkkyjä muistuttavat aineet pesuaineista lähtien. Nyt siellä on pienimuotoinen hautausmaa. Ja haavoittuneita koitetaan pelastaa..

Onko kellään tiedossa jotain kunnon puolustusjärjestelmää näitä vihulaisia vastaan? Suunnittelin jo laajamittaista hyökkäystä lähimetsän kaikkiin muurahaispesiin. Se joka leikkiin ryhtyy, niin kestäkööt...

En usko että oon ainoa jolla on tämä ongelma, joten jos jollain on ideoita niin kaikki vaan tänne. Ja mahdollisimman tuhoisia sellaisia. Kiitos :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hommaa sinne leppäkerttuja. Ei vaan, suola on kova sana. Väittäisin jopa että parempi kuin myrkyt, ellet jotain agent orangee halua lyödä suihkusi.
Ihan tavallista pöytäsuolaa kaatelet sinne nurkkiin tai missä niitä sitten viliseekään.

Edit. muurahaispesiin? Eikö ne olekkaan niitä pikkuisia mustia?

Jenkeissä meillä oli vastaava ongelma, joka ratkes sellaisella "hotellilla". Kyseessä on siis sellainen syöttösysteemi, missä on jotain makeaa tavaraa sisällä. Se vaan polun varteen (mieluiten ulos, autotalliin tms.) ja murkut käyvät lounaalle ja vievät kuningattarellekin evästä. Homman clue on siinä, että makeassa nesteessä on h i t a a s t i vaikuttavaa myrkkyä, joten safkat ehditään jakaa kaikille murkuille, jotka sitten viikon kuluttua kupsahtelevat pesäänsä. Toimi.

Dopey sanoi:
Jenkeissä meillä oli vastaava ongelma, joka ratkes sellaisella "hotellilla". Kyseessä on siis sellainen syöttösysteemi, missä on jotain makeaa tavaraa sisällä. Se vaan polun varteen (mieluiten ulos, autotalliin tms.) ja murkut käyvät lounaalle ja vievät kuningattarellekin evästä. Homman clue on siinä, että makeassa nesteessä on h i t a a s t i vaikuttavaa myrkkyä, joten safkat ehditään jakaa kaikille murkuille, jotka sitten viikon kuluttua kupsahtelevat pesäänsä. Toimi.

Joo. Tästä mäkin kuulin yhdeltä tutulta. En vaan hätäpäissään kerinny kysyä että mistä noita saa. Ei oo ainakaan marketeissa tullu vastaan..

Iceman sanoi:
Joo. Tästä mäkin kuulin yhdeltä tutulta. En vaan hätäpäissään kerinny kysyä että mistä noita saa. Ei oo ainakaan marketeissa tullu vastaan..

"Muurahaisbaari" olen nähnyt vastaavia Suomessakin, mutta nyt voi olla viellä niin että kaikissa kaupoissa eivät ole viellä kerinneet laittaa myyntiin, joten kysy niitä.

Suola ei toimi....ainakaan meillä mökillä...

Ja leppäkerttuja on aika vähän viellä markkinoilla....

Ps. muurahaisista sen verran että joskus miekka ja sirppi vuonna metsästäjät valkaisivat ja puhdistivat esim. karhun kalloja muurahaispesissä. Elikkä laittoivat sellaisen kallon pesään ja jonkun ajan päästä se oli syöty puhtaaksi vain kirkas kallo jäljellä.

Samalla lailla ne on kuhissut koko kesän niissä kämpissä missä olen noita baareja nähnyt. Varmaan jenkeissä agent orangee niitten baareissa. Ota se suolasirotin käteen, kokeile ainakin.

Joo siis ei vittu! Meilläki on himassa niitä keittiössä jos jotai vähäki makeeta unohtunu pöydälle. Sit tiskikoneen kansi kuhisi vaa eile niitä. Luulee varmaa saatana pääsevänsä johonki muurahaisten Serenaan. :D

Meillekin yritti pari kesää sitten hyökkiä. Olivat loman aikana saanet rauhassa tutkia paikat turvallisiksi. Kun tultiin kotiin niin olivat raivanneet keskelle olohuonetta suoran polun keittiön ja parvekkeen väliin. Yritin varoitukseksi litsiä niitä vajaa sata siihen polulle. Vähän aikaa pyörittelivät päätään, kantoivat raadot pois ja meno jatkui. Kun oli sunnuntai, ainoa auki oleva paikka lähistöllä oli stokka. Sieltä kaikki mahdolliset muuraisen karkottimet mukaan. Se suihke oli parasta. Sillä kun teki parvekkeen oven ympärille semmoisen muurin niin siihen jäivät Parin päivän kuuri eikä ole sen koommin muurahaisia näkynyt.
Todennäköisesti niiden normaali ruokamesta oli saanut samanlaisen käsittelyn ja niiden piti etsiä toinen. Tulivat meille ja meidän jälkeen löysivät vielä paremman.

Vähän menee ohi aiheen, mut viime keväänä porukoilla oli joku murkkujen joukkoitsemurhatilaisuus. Niitä tuli kylppäriin, sitten ne keräänty yhteen nurkkaan kuolemaan. Aina kun kylppäriin tuli uusi muurahainen, se kiersi raatoläjää hetken ja heittäytyi sekaan. Eikä mitään myrkkyjä käytetty. Se oli aika mielenkiintoista katottavaa. Onko kenelläkään mitään selitystä?

Noi muurahaiset on vielä ihan hauskoja veijareita kun vertaa näihin saamerin sokeritoukkiin
jota mun kylppärissä ja saunassa vilisee. Iljettävää huomata kesken suihkun et jotain matoja luikertelee jalkaa pitkin.

C2H5OH sanoi:
Noi muurahaiset on vielä ihan hauskoja veijareita kun vertaa näihin saamerin sokeritoukkiin
jota mun kylppärissä ja saunassa vilisee. Iljettävää huomata kesken suihkun et jotain matoja luikertelee jalkaa pitkin.

Sokeritoukat ovat reppanoita. Ei ne sun jalkoja pitkin luikertele, kuvittelet vaan ;)
Mulla on ollut niitä lähes joka kämpässä jossa olen asunut. Ne on niin säälittäviä, kun astuu kylppäriin ja lyö valot päälle ne raukat menee paniikkiin ja yrittää olla paikallaan, ettei niitä huomattaisi. Sun pitää vaan tutustua niihin.

Vittu noitten kanssa. Parhaiten ne lähtee kylppäristä kun vetää jerrykannun bensaa viemäriin ja tulitikku perään. Ja toivoo että naapuri ei ole paskalla samaan aikaan.

SEAGRAM sanoi:
Sokeritoukat ovat reppanoita. Ei ne sun jalkoja pitkin luikertele, kuvittelet vaan ;)
Mulla on ollut niitä lähes joka kämpässä jossa olen asunut. Ne on niin säälittäviä, kun astuu kylppäriin ja lyö valot päälle ne raukat menee paniikkiin ja yrittää olla paikallaan, ettei niitä huomattaisi. Sun pitää vaan tutustua niihin.

Tuli vaan mieleen miten kova työ on sullakin ollut kun keksii nimen jokaiselle sokeritoukalle...

;)

tiny_tinman sanoi:
Tuli vaan mieleen miten kova työ on sullakin ollut kun keksii nimen jokaiselle sokeritoukalle...
;)

Joo, varsinkin ne pienet(lapsia varmaan) sokeritoukat on reppanoita :)

Hahaa.. onneksi niitä on muuallakin kuin meille! Mulla on eukko riehunut aivan hyseerisenä jo pari kuukautta murkkujen takia. Alkuvuodesta niitä alkoi vilistää meidän kellarissa ja pikkuhiljaa ne on nousseet kerrosta ylemmäksi keittiöön. On kokeiltu näitä muurahaislaatikoita tai mitä lie hotelleja, mutta ei auta vaikka niitä on ollut seitsemän kappaletta murkkujen kulkureitille levitettynä. Myöskään myrkkysirote ei ole tehonnut. Onhan näillä myrkyillä lujasti raatoja toki tullut, mutta lisää näyttää tulevan samaa tahtia kun vanhat delaa.

Aamurutiineihin kuuluukin nykyään muurahaisjahti, parhaillaan raatoja saattaa olla useampi kymmenen. Ei näistä pääse eroon varmaan muuten kuin muuttamalla itse pois.

Vron sanoi:
Vittu noitten kanssa. Parhaiten ne lähtee kylppäristä kun vetää jerrykannun bensaa viemäriin ja tulitikku perään. Ja toivoo että naapuri ei ole paskalla samaan aikaan.

LOL... hehe :lol2:

Kiva tietää ettei olla ainoita. Meillä uhreja ei oo toistaiseksi ollut kuin kymmeniä, mutta toisaalta kesä ei oo vielä alkanut. En tiedä sit pitäiskö jotain silikonia ruutata noihin reikiin mistä ne tulee. Vai onko se vuokranantajan vastuulla?
Täällä on joka kesä käynyt myrkyttäjä piha-alueella, mut eihän se oo kuin sellainen hätäensiapu.. Huoltomies kävi viime kesänä heittämässä meille pussin jotain myrkkyä. Tulis vaan itsellä mieleen että miksihän ne ei voi tarkistaa ja tukkia kaikki reiät... niin no varmaan kustannusten takia..

Konsteja löytyy! Ensinnäkin, ne sisälle pyrkivät murkut ovat maamuurahaisia, eivät kekomuurahaisia. Itse asiassa kekomuurahaiset hävittävät maamuurahaiset, eräs "luomukonsti", jos on oma talo ja piha, tuoda metsästä tontille muurahaiskeko (kyllä!), ja jo alkaa maamurkut hävitä.

Yleensä murkut häipyvät sisältä itsestään ilmojen ja maan lämmittyä.

Muita konsteja:
- jos ei kyseessä kerrostalokämppä, niin paloöljyä rappujen pieleen /sokkelin ympäri / oletetun murkkusisäänkäynnin ympärille
- suolaa ja Baygonia

Noilla konstein multa häipyi murkkuvieraat kertaheitolla eikä niitä tullut enää muinakaan vuosina.

Meillä on joka kevät sama homma. Tosin ainoa paikka missä noita muurahaisia näkyy on oma huoneeni, jossain vaiheessa kevättä noita alkaa kuhisemaan seinien vierustoja pitkin ja tossa kuukausi sitte niitä alko oleen jo sängyssäki, mukava aamulla herätä ku muurahaisia kävelee jalkoja ja käsiä pitkin ja ties missä :jahas: Onneks ne lähtee joka kerta yhtä nopeesti pois mitä tulevatki eli laittaa semmosta raidin muurahaismyrkkyä huoneen joka nurkkaan ja nuille kulkureiteille missä niitä näkyy, onneks oon selvinny vielä näin helpolla :)

Oli muuten muutama vuosi sitten varastossa oikeen kunnon pesä noilla muurahaisilla, ihmeteltiin että mistä noita oikeen tulee kun joka paikassa kuhisi niitä, katottiin sitte että katon ylärajassa niitä kuhisee kaikista eniten ja alettiin raottamaan sitä seinälevyä sieltä vähän, no niitähän alko tuleen sieltä aivan saatanasti. Otettiin sitte koko seinälevy irti niin oli aika jännä näky kun oli sellasella 2m x 2m alueella seinän sisältä aivan täynnä noita muurahaisia ja niitä niitten rakentamia käytäviä. No sinnekkin sitä raidia koko seinä täyteen ja eipä niitä sen jälkeen oo tainnu siellä näkyä :whip:

Nyt kun kodin hyönteisistä puhutaan, niin onkos muilla ollut sellaisia tummia toukkia jotka ovat kuoriaisen esiasteita? Ilmeisesti turkiskuoriaisia. Hyi saatana että on iljettävää löytää sellainen kiemurtelemasta esim. sukasta. Ja ne luovat nahkaansa tiuhaan tahtiin ja kasvavat jopa sentin mittaisiksi. Ovat yleensä piilossa pimeissä paikoissa. En tiedä kuuluvatko vanhojen talojen vakiovarustukseen, mutta mulla on ollut niitä nyt kahdessa opiskelijakämpässä.

Dopey sanoi:

Me saatiin huoltoyhtiöstä haettua niitä myrkkyansoja,jos on vuokrakämppä niin kyllä niiden pitäis antaa niitä.Tais olla Raidin semmoisia valkoisia hajustimen näköisiä juttuja.Meillä oli edellisessä kämpässä todella paha muurahaisongelma.En kyllä osaa sanoa auttoks meillä noi ansat sen enempää,yks aamu oli valehtelematta ainakin satoja ellei jopa tuhansia pikkuötököitä pitkin keittiön lattiaa,oli todella ikävän näköistä,lattia mustanaan ötököitä.No siellä kämpässä oli kyllä kosteusvaurioita ja muutenki niin laho kämppä että onneks päästiin muuttaa sieltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom