Smith-laite salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥🔩 Smith-laite salilla 🔩💥

Meta description: Tehokas opas Smith-laitteen käyttöön: turvalliset perusliikkeet, lihaskohtaiset variaatiot ja vinkit voiman sekä lihasmassan maksimaaliseen...

Fighter1157 sanoi:
Itse ostaisin ehdottomasti tämän kapistuksen, on vielä sama hintakin. Voi käyttää vapaita painoja mitkä IMO ovat parempia monessakin liikkeessä.

Meillä on tuo häkki, ollut vissiin reilun pari vuotta ja ihan tyytyväisiä ollaan. Häkki on aika syvä eikä siten ole niin tarkkaa missä kohti kyykkää tms. Itse pidän sitä smith-laitetta monipuolisempana mutta eihän siitä ole antamaan vakautta liikkeelle johonkin pystypunnerrukseen tai etukyykkyyn, jos sellaista kaipaa treeneihinsä. Wrangen smith-laitetta en ole nähnyt saati kokeillut livenä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
roni3 sanoi:
Onhan siinä eroa jos ostat laitteen, joka on laakeroitu, mutta mulle kotiin ainakin on toi body solid riittänyt. Penkkiä en tosin siinä tykkää tehdä, mutta niskan takaa, pohkeita yms. Eihän sitä kotona tarvitsekaan olla mitään high-tec-zydeemeitä. Se kustantaa just ton verran ja kestää, mitä muuta sitä voi toivoa.
Makunsa kullakin sano koira, kun muniaan nuoli...

Edit: pilkku
onko tossa edes sellasta systeemiä että kun tankoo kääntää se lukittuu kun ei silmällä tosta sellaista erota .. vai onko vain tuo liikutettava lukitus touhu.. muutenhan laite on hengen vaarallinen jos sinne jää alle ei sieltä pääse pois kun ei voi telinettäkään kaataa?? ja muutenkin pirun epäkäytännöllinen

Hampuus1 sanoi:
onko tossa edes sellasta systeemiä että kun tankoo kääntää se lukittuu kun ei silmällä tosta sellaista erota .. vai onko vain tuo liikutettava lukitus touhu.. muutenhan laite on hengen vaarallinen jos sinne jää alle ei sieltä pääse pois kun ei voi telinettäkään kaataa?? ja muutenkin pirun epäkäytännöllinen

En nyt muita ja en voi tarkistaa, kun en ole kotona, kuinka monta lukituskohtaa siinä on. Muistaakseni jotain yli kymmenen. Eli kun käännät tankoa eteenpäin, niin se lukittuu. Se ei lukitu automaattisesti jokakohdassa, vaan kohdalla tarvitsee olla ne holet, joihin ne koukut kiinnittyy.
Aika pessimistiseen sävyyn ollaa liikkeellä laitteen kohdalla, mutta itse olen ainakin tyytyväinen. Kestävä, saa vapaat painot jne. Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta vaihtaa. Siis niissä takimmaisissa pystypilareissa on lukitusreijät ja etummaisesa liukuu nostotanko.
Hinta laatusuhde ok!. Hämeessä asun, joten jos matka ei este, niin teretulemast kokeilemaan.

roni3 sanoi:
En nyt muita ja en voi tarkistaa, kun en ole kotona, kuinka monta lukituskohtaa siinä on. Muistaakseni jotain yli kymmenen. Eli kun käännät tankoa eteenpäin, niin se lukittuu. Se ei lukitu automaattisesti jokakohdassa, vaan kohdalla tarvitsee olla ne holet, joihin ne koukut kiinnittyy.
Aika pessimistiseen sävyyn ollaa liikkeellä laitteen kohdalla, mutta itse olen ainakin tyytyväinen. Kestävä, saa vapaat painot jne. Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta vaihtaa. Siis niissä takimmaisissa pystypilareissa on lukitusreijät ja etummaisesa liukuu nostotanko.
Hinta laatusuhde ok!. Hämeessä asun, joten jos matka ei este, niin teretulemast kokeilemaan.
en tietenkään tarkoittanut että laite olisi paska.. varmasti on hyvä vehje ja toimiva kun tehdaskin lupaa että toimii moitteetta 220 kg asti ainakin ja yleensähän noo kestää melkein tuplaten sen mitä tehdas lupaa.. ja tokihan se riittääkin saa aika karju olla joka tolla kuormalla ottaa etukyykkyä.. jäin vain katselemaan kuvan perusteella että onko siinä lukitus mekanismia ollenkaan. ja pakkohan siinä on olla eihän se muuten edes toimisi sillä esim.. kyykyt olisi muuten alotettava alhaalta asti ensin ja lopetettava kyykky asentoon.. hintalaatusuhde on melko hyvä tosiaankin tollasen vois ostaa omaankin käyttöön sitten kun omaa salia rakentelee..

Ai niin unohdin että tämä on muuttunut niin kaupalliseksi koko forum ettei saa enään edes linkata kilpailija firman sivulta laitteen kuvaa.. sori sori

jeps... kiitoksia. Pitää yrittää vaikka punnita se. Niin tietääpä sitten tarkasti. Tai hetkinen... voihan se tietenkin lukeakin siinä laitteessa.

Ja Timba kiitos siitä pohkeet istuen Smith-laite jutskasta. Toimii kyllä todella hyvin. Näyttämöpäällikkö katseli vain hieman pitkillä kun laittelin Smithin tarvittavaan kuntoon. Sitten kun rupesin tekemään siinä pohkeita. tokaisi vaan ohimennessään, että kaikkea se ihminen keksiikin :D

Miten miusta tuntuu että smithillä on paljon kevyempi nostaa kuin vapailla painoilla :confused:. Kyseessä siis normannin smith.

Aleley sanoi:
Miten miusta tuntuu että smithillä on paljon kevyempi nostaa kuin vapailla painoilla :confused:. Kyseessä siis normannin smith.
Normannilla on myynnissä kevennetty ja keventämätön smith-laite. Se taitaa siis olla kevennetty. Tarkoittaa siis sitä, että se tanko ei paina oikeastaan yhtään mitään, koska siinä on vastapainot.

Aleley sanoi:
musta taas tuntuu että on päinvastoin. vasta kokeilin pitkästä aikaa vapaata kyykkyä smithin jälkeen ja tuntui huomattavasti kevyemmältä..tiedä sitten.

Oon aina luullu, että se painaa 20kg kuten normitankoki.. Nojaa, täähän tarkottaa vaan painonlisäystä reenipäiväkirjaan. :D

Eikö olisi järkevämpää merkitä vaan levyjen paino, IMO tuollainen tankojen painoista stressaaminen on ihan turhaa...

Aleley sanoi:
Eikö olisi järkevämpää merkitä vaan levyjen paino, IMO tuollainen tankojen painoista stressaaminen on ihan turhaa...

Kyllä itseäni ainakin kiinnostaa tietää, että paljonko oikeasti nostan, vaikka asiasta en stressaakaan ollenkaan. Treenipäiväkirjassa taas tuolla ei mitään merkitystä niinkään ole.

Meillä salilla sanottiin että se painaa 25 kg kun joskus kysyin, en ole punninnut sitä koskaan ja aina olen merkinnyt tuon 25 kg:n mukaan. Paskaako sillä väliä on kun vaan aina merkkaa samalla tavalla. Ja saatta jossain smithissä painaakin vain 20 kg, hitostako noista tietää punnitsematta.

Onhan se hianoo tietää todelliset treenipainonsa,mutta tosi urokset tekee esim.kyykyn vapailla painoilla...ei vaan hyviähän noi vehkeet täytyy olla,kerta porukka niitä käyttää. :thumbs:

luulishan ton smithin tangon sen 25kg vähintään painavan, kun tanko on samankokonen mitä normitanko ja onhan siinä ne kilkuttimet (mitkä lie lukot oikealta nimeltään) vielä päälle.

Meidän salin Smith- laitteessa tanko painaa 16 kiloa ja rammat päälle. Punnitsin äsken kun kävin salilla. Saanpas nyt nukuttua sitten yöni rauhassa.

Back
Ylös Bottom