Skyr rahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 20129
  • Aloitettu Aloitettu
hulluilla päivillä torstaina on skyr-rahkat 89snt/kpl, vois käydä hakee pari(kymmentä) maistiaisiks ;)

Eikai sitä muuta sitten voi kun käydä ostamassa niitä. Hinta melkeen euron normaalia halvempi. Pari päärynänmakusta tollasta oon syöny ja niistä ainakin tykkäsin. Lusikka on kätevä, jos sen syö jossain muualla kuin kotona, mutta muuten se on aika turha (vaikka kotonakin sen silti käytän). Kauankohan nuo muuten säilyy jääkaapissa? Eikös perus maustamaton rahka säily jotain kolmisen viikkoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikai sitä muuta sitten voi kun käydä ostamassa niitä. Hinta melkeen euron normaalia halvempi. Pari päärynänmakusta tollasta oon syöny ja niistä ainakin tykkäsin. Lusikka on kätevä, jos sen syö jossain muualla kuin kotona, mutta muuten se on aika turha (vaikka kotonakin sen silti käytän). Kauankohan nuo muuten säilyy jääkaapissa? Eikös perus maustamaton rahka säily jotain kolmisen viikkoa?

Valmistuspäivästä reipas kuukausi on parasta ennen päiväykseen (päättelisin, että ovat tulleet maahan tällä viikolla, joten ensi torstaista olisi vielä se kk jäljellä). Ja kuitenkin nuo hapatetut maitotuotteet eivät siitä päiväyksestä vanhaksi mene. Siis ovat syömäkelpoisia pitkälti tuon parasta ennen päiväyksen jälkeenkin.

Olen syönyt 4kk "vanhan" rahkan (Valio Hyla rahka), enkä huomannut mitään outoa tuotteessa.

Siis ovat syömäkelpoisia pitkälti tuon parasta ennen päiväyksen jälkeenkin.

Olen syönyt 4kk "vanhan" rahkan (Valio Hyla rahka), enkä huomannut mitään outoa tuotteessa.

Juurikin näin, itsekkin hamstrasin taannoin milbonaa ja meni pari kuukautta yli parasta ennen. Ekaks meinasin lempata pois, maistoin kuitenkin ja ihan samaa huttua kuin tuoreemmatkin :d

Paljo tommosella on siis hintaa? :dance2:

Tänää vilkasin omasta kaupasta ensimmäistä kertaa onko sielä noita skyr(im)-rahkoja, mustikkaa oli ni en ottanu mut hinta oli muistaakseni 1,59e... aika paljo mun mielestä 170grammasta. Jätin hyllyy, vanilija olis kelvannu ku reilusti vähemmä hiilarii

Kävin sitten ostamassa 24 purkkia (ei ollut enempää vanilja /mangopassion makua :D kun niissä on järkevät ravintoarvot).Mango-passion ei maistu oikein miltään, ei siis pahaa, mutta ei maistu yhtään miltään :D Vaniljassa on enemmän makua, mutta ei sekään mitenkään superhyvää ollut..No en kuitenkaan maun takia ostanut, vaan ravintoarvojen :D

Pahus, en ehtiny käymään tänään siellä eli rahkat jäi saamatta. No eipä se mitään, maustamattomalla mennään. Prismasta muuten löyty sellanen puolen kilon maustettu rahkapurkki hintaan 1,5€ suunnilleen. Proteiinia oli tosin aika vähän, koska siinä oli myös jugurttia seassa, mutta se vaan teki koostumuksesta miellyttävämpää. Proteiinia oli jotain 6,4 grammaa muistaakseni. Hyvää se oli, varsinkin bulkilla kun hiilihydraattia (sokeria) löyty 15g.

Pitkän etsinnän tuloksena löysin mustikka-Skyriä Siwasta. Hinta oli suolaiset 1,60 euroa, mutta on tehnyt niin kauan mieli testata että maksoin mukisematta. Ainoa huono juttu tuossa mustikka-Skyrissä on sokeripitoisuus, 12,4g/100g. Jospa sitä jostain löytäisi sitä maustamatonta.

Paljonkos nämä maksavat ympäri suomen? Onko hinta sama? Täällä länsi-suomessa 1,45€ prismassa, mutta olen kuullut että joku on joskus ostanut purkin hintaan 0,79€.. Onkohan ollut tarjous vai onko noissa hinta noussut noin paljon jossain vaiheessa?

Tässä etsiskelen vaihtoehtoja normi rahkoille ja ostanut valion profeelia mutta ne kalliita kuten nämäkin. Söin mansikan makuisen skyrin ja en pitänyt sen koostumuksesta, oli sellaista limaista hyytelöä ja aivan käsittämättömän makeaa mutta täytyy kokeilla maustamatonta vielä.

Äänekoskella ihan suht iso citymarket, niin en löytänyt kuin persikan makuista skyriä. Noh, muutama purkki mukaan, ihan hyvää tää on.
Hinta 1,59e.

Missä näistä maustetuista/maustamattomista rahkoista on parhaimmat arvot? Eli siis paljon proteiinia, vähän hiilareita ja vähän rasvaa. Skyrillä vaniljan makuinen tuntuu voittavan; 100gr P 10,3 HH 3,3 R 0,2, onko jossain muussa rahkamerkissä/mallissa vielä paremmat proteinii/hiilari/rasva suhteet? Eli esim. enemmän proteiinia ja vähemmän hiilaria sisältävempi rahka? Jos on voisiko joku kertoa, kiitos etukäteen!

Missä näistä maustetuista/maustamattomista rahkoista on parhaimmat arvot? Eli siis paljon proteiinia, vähän hiilareita ja vähän rasvaa. Skyrillä vaniljan makuinen tuntuu voittavan; 100gr P 10,3 HH 3,3 R 0,2, onko jossain muussa rahkamerkissä/mallissa vielä paremmat proteinii/hiilari/rasva suhteet? Eli esim. enemmän proteiinia ja vähemmän hiilaria sisältävempi rahka? Jos on voisiko joku kertoa, kiitos etukäteen!

Katsoppas tuo http://www.skyr.fi/
Jos siis tarkoitit pelkkiä Skyr-rahkoja.

Nostetaas tätä.. Toissapäivänä nappasin kolme purkkia 2,90€ Cittarista. Pitänee käydä tsekkaamassa oisko tuo tarjous vielä voimassa.

Suosittelen kyllä kaikille. Ite maistoin tänään raskaan jalkapäivän jälkeen, kun en suoraan himaan ollut menossa, ja aattelin palkkarin päälle tämmöistä maistaa. Ostin vaniljanmakuisen parhaiden arvojen takia. Ekan lusikallisen jälkeen tuli semmoinen WOW-elämys, helvetin hyvää! :kuola: Piristi myös kummasti ^^
Päädyin ostamaan 6 purkkia himaan :D
Kallistahan tuo tosiaan on, 1.50e kpl. Ainakin myyrmannin cittarissa myydään.

Mun suosikki mangopassio ja sekaan pakastemustikoita, kaakaorouhetta, saksanpähkinöitä ja päälle ina agave siirappia. Kuulosta kaamelta, mutta maku on loistava ja aavistuksen salmiakkinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom