Skyr rahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 20129
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
OK! Taidan sitten vältää noita kahta makua viimeaikaisten aspartaami pelottelujen takia...

Saat kyllä syödä ihan järkyttävän vuoren jotaan rahkaa, että aspartaamisaantisi ylittäisi edes mahdollisen riskirajan. Mutta jos on puristi lisäaineiden suhteen, niin mikäs tuossa. Itsekkin tosin näkisin pääasiallisena makeutusaineena mieluiten stevian(luonnollinen), mutta niin kauan kun se on täällä EU:ssa kielletty, niin aspartaamilla vedetään, sokeria kun en syö....

Joopa joo, en tiedä mistä näitä "Aspartaami on myrkkyä" -tyyppejä oikeen sikiää. Elintarvikevirasto ja EU on määritellyt turvalliset päiväsaannit noille, ja ne saa ihan oikeasti työskennellä että saa ylitettyä ne edes satunnaisesti. Noi on tutkittu kyllä ihan juurta jaksain. Turha meuhkata salaliitoista.

Monesta tuutista tulee samaa "Aspartaami sisältää hermomyrkkyä" -paskaa, ilmeisesti jengi taas lukenut vähän "Minä Olen" -lehteä. Joo, hieno julkaisu, jos on esim. MT-toimiston asiakas tai kärsii aivovauriosta. Foliohatut päähän ja sähköpistokkeet oikein päin.

Ostin tota Skyrriä, ihan ok makustahan toi on, mutta perkeleen kallista kyllä jos tuosta meinaa välipalaproteiininsa saada, puhumattakaan muovin ja pakkauspaskan määrästä suhteessa itse rahkan määrään. Jos aamupalarahkat on pari purkkia erkkua niin noita saa ostaa 3 noita. Puoli kiloa erkkua 1,5e, puoli kiloa Skyrriä 6e. Toisaalta jos ei oo rahasta kiinni, tai roskamäärä kiinnostaa kun kilo paskaa niin...

Saat kyllä syödä ihan järkyttävän vuoren jotaan rahkaa, että aspartaamisaantisi ylittäisi edes mahdollisen riskirajan. Mutta jos on puristi lisäaineiden suhteen, niin mikäs tuossa. Itsekkin tosin näkisin pääasiallisena makeutusaineena mieluiten stevian(luonnollinen), mutta niin kauan kun se on täällä EU:ssa kielletty, niin aspartaamilla vedetään, sokeria kun en syö....

Juu, lisäaineita koetetaan tässä ainakin periaatteessa vähentää. Onneksi tarjolla on makuvaihtoehdot Mustikka ja Persikka-Vadelma ja niitä pitää testata. Hyvältä vaikuttaa :)

Ei löytynyt ainakaan meillä lähimmästä Cittarista, ihan tarkoituksella lähdin vielä töihin näitä rahkoja metsästämään. Osaako joku sanoa mistäpäin Oulua näitä löytyy?

Tuli tossa jokunen purkki vahingossa ostettua ja ku mietin että on niin hyvää joten ravintoarvojen on oltava päin prinkkalaa niin olihan ylläri ku rodee yli kymppi ja hiilaria kolmonen. Prkl uus favoritti! Lyttään ehrmannin täysin tämän jälkeen, sorry.

Itse luovuin ehrmanista ja aloin käyttämään Rainbowin rahkaa :D
Paikallisella abc:llä 70 senttiä purkki
ja proteiinia oli 12g/100g eli 250 gramman purkissa 30 grammaa kun ehrmanissa on se 23g

pieni offtopic :jahas:

Ostin tota vaniljaa pari purkkia paikallisesta koosupermarketista. Oli toisaalta hyvää mut toisaalta semmonen esanssinen maku jäi tonne kitalakeen...? En tiiä, ostanko toiste. Oli aika tyyristäkin kieltämättä.

Vanilja oli positiivinen yllätys. Ei ollut ylimakeutettua, vaan oli hyvin taitettu suurin osa rahkan karvaudesta pois. Kannattaa huomata, että osa mauista on ravintoarvoiltaan ihan erilaisia, riippuen siitä onko ne makeutettu aspartaamilla vai sokerilla.

Itse luovuin ehrmanista ja aloin käyttämään Rainbowin rahkaa :D
Paikallisella abc:llä 70 senttiä purkki
ja proteiinia oli 12g/100g eli 250 gramman purkissa 30 grammaa kun ehrmanissa on se 23g

pieni offtopic :jahas:
Sateenkaaren mussuttaja myös , sekaan mansikoita tai anazta joskus jopa persikoita ja mun favoriitti mylsiä sekaa ^^ Pitääki käydä ostamas tätä skyrri rahkaa ihan vaihtelun vuoks ;D

Mä oon yrittäny välillä "herkutella" Skyrillä Ehrmannin sijasta, mutta en yksinkertaisesti tykkää näitten mauista... ne on tosi kökköjä, eikä koostumuskaan ole hurraa huudettu. Harmi.

Tuli eilen ostettua mustikka skyrriä kun sitä oli ilmestyny paikalliseen s-markettiin.
Aamupalalla tuli vedettyä rahka naamariin ja kyllä oli todellista herkkua!

Vaniljaa testasin. Kallis oli ja tosiaan se lusikka ja muovikansi on täysin turhia. 170 grammaa vielä purkissa, eli 250 gramman hintaan saisi n. kilon ehrmannia :o
K-marketeissa näitä tuntuu olevan.

Hyvä tuote, mutta kaks kertaa osunu kohilleen piän ylläri ku snadi homeen alku majaillu siinä pinnalla. Toisessa ostopäivä juuri parasta ennen-päivänä, mutta toisessa oli vielä hyvästi toista viikkoa jäljellä...

Suositut

Back
Ylös Bottom