Skolioosi

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
GoA sanoi:
Täällä myös skolioosi eikä haittaa treenaamista. Mavettelu ym. ovat vain vähentäneet selkäkipuja eli treeni jatkuu normaaliin tapaan. Ainoa asia milä harmittaa on tuosta johtuva rintakehän epäsymmetrisyys ja ilmeisesti vaikuttaa myös vatsalihaksiin, totesin nyt keväällä meinaan että ekaa kertaa kun palat näkyy niin nehän on prkl eri kokoset. :D

Muuten, tostahan tuli mieleen että voiskohan johtua tosta skolioosista että on rinta kans vähän epäsymmetrinen, eli vasen rintalihas on vähän isompi tai siltä se ainaki näyttää :kippis1:

Dorian_89 sanoi:
Mulla myös skolioosia hieman selässä ja rintakehässä, todettiin 12 vuotiaana.
Vuosi sitten kontrollissa kävin ja oli parantunut selässä hieman punttitreenin ansiosta lääkärin mukaan ja kehotti vain jatkamaan. Tuolle rintakehälle ei voi oikein mitään tehdä (vasemmalla puolella "kuoppa") mutta sitäkään ei enää kunnolla huomaa kun on tullut rintaan lihaa :)
Tai no kun tuossa rintojen välissä on se kuoppa, niin normaalisti siitä lähtee ne luut hieman nousemaan ja vasemmalla puolella menee vain suoraan, en osaa selittää mutta toivottavasti ymmärrätte :D

Mulla on aivan sama juttu... kuoppa rintakehässä.. toinen puoli koholla.(vasenpuoli)... aika hassu juttu. :D

GoA sanoi:
Täällä myös skolioosi eikä haittaa treenaamista. Mavettelu ym. ovat vain vähentäneet selkäkipuja eli treeni jatkuu normaaliin tapaan. Ainoa asia milä harmittaa on tuosta johtuva rintakehän epäsymmetrisyys ja ilmeisesti vaikuttaa myös vatsalihaksiin, totesin nyt keväällä meinaan että ekaa kertaa kun palat näkyy niin nehän on prkl eri kokoset. :D

Sama juttu täällä. Oikea tissi on pienempi ja oikea olkapää on hieman alempana, ku vasen..mut näillä mennään, mitä on :P

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=2550411
Tuossa muutamia threadeja liittyen aiheeseen.

Omaa kokemusta skolioosista on tullut tässä lyhyen elämän taipaleen varrella. Täytyy sanoa että tänä päivänä olen onnellinen että jossain vaiheessa aloitin rautan siirtelemisen. Ei ole enää joka aamu selkäkipeä niin kuin 3-5 vuotta sitten.
Maastavetoa tulee vedeltyä aika maltillisilla painoilla. Ei uskalla kauheasti remuta sen raudan kanssa tuossa liikkeessä.

Yksi hyvä neuvo on se että kuunnelkaa omaa kehoanne!

Tän voisi siirtää tuonne Urheiluvammat -ja lihashuolto-osiolle, sattuis ehkä asiantuntijoiden silmään paremmin.

Itellä on alaselässä skolioosia. Jos selkäranka on S:n muotoinen, niin miettikääs mitä tapahtuu kun esim. kyykyn yläasennossa koko paino painaa sitä S:ää lyttyyn... Aika myrkkyä tuntuis olevan. :wall:

Paras varmaan pitää tuota tukilihaksistoa kondiksessa...

Onko kukaan kellä alaselässä on tuota vaivaa, saanut apua vyön pitämisestä?

Ite en ole käyttänyt nykyään (painot todella maltilliset), mutta ajattelin kokeilla josko sen kanssa voisi kyykkäillä useammin kuin kerran kuussa (ilman siis 3 vkon pakkolomaa selkäkipujen takia).

Skolioosi ja hengen ahdistus.. apua

Itselläni on myös skolioosi. Jalkojen pituusero (luultavasti) 0,5 - 1 cm luokkaa. Minulla on jo pitkään ahdistanut hengitystä (niin rasituksessa kuin levossakin) ja on käyty keuhkokuvissa, kilpirauhastesteissä, tehty astmaseuranta ja käyty hierojalla, mutta hengen ahdistus vaan ei lähde. Fysioterapeutillakin kävin ja hän piti yhtenä mahdollisuutena, että rintaranka olisi jotenkin "jumissa" tai jotain skolioosin takia, ja että se aiheuttaisi hengen ahdistuksen. Tästä käynnistä on nyt n. 7kk ja siitä lähtien olen pitänyt toisessa kengässä sentin korotusta korjatakseni skolioosia. Kun seisoo suorana, niin lantio on vieläkin toiselta puolelta kaarella hieman eli selkä ei ole suora. Eli ei ole korotus vielä ainakaan tehnyt tehtäväänsä..

Olisiko jollain skolioosista kärsivällä samoja oireita ja olisi saanut ne häviämään tai jotain tietoa tästä? Todella kiusallista tämä kun ei voi telkkaakaan katsoa ilman jatkuvaa hengen haukkomista..
Niin ja vielä kun taivutan selkää kaarelle ja samalla vedän käsiä koukussa taaksepäin (niin että rintalihakset venyy) niin tosi usein rintalasta rutisee (ei tunnu kipua), niin ajattelin myös että liittyykö tämä asiaan mitenkään vai onko tuo ihan normaalia rutinaa mitä tapahtuu jokaisella?

Eipä ole tuollaista kuin Bonefishillä mutta, itselläni tuo yläselkä, niska ja varsinkin oikean lavan seutu aika jumissa kaiketi skolioosista johtuen.
Eli kun teen niskan takaa punnerrusta niin jotenki ilmeisesti niskan kautta heijastuu päähän kummallista huimausta, tai jotain tuntua, ei kai tuota kivuksi voisi kutsua, että joutuu vähän päätä (niskoja pyörittelemään) että voi jatkaa.
Onko muilla samanlaista, onko jollakin faktatietoa mistä johtuu?

B.O.S.S. sanoi:
Tän voisi siirtää tuonne Urheiluvammat -ja lihashuolto-osiolle, sattuis ehkä asiantuntijoiden silmään paremmin.,

...saanut apua vyön pitämisestä?

...ajattelin kokeilla josko sen kanssa voisi kyykkäillä useammin kuin kerran kuussa (ilman siis 3 vkon pakkolomaa selkäkipujen takia).
Itse itseäni quotaten, tän vois edelleen siirtää tuonne toiselle osiolle, kun enempi on sen puolen hommia.

Mutta kumminkin asiaan ja nyt vyötä muutamasti kyykkykerroilla pitäneenä, taisin löytää ratkaisun itelleni tuosta vyöstä.

Kiitos sille joka jossain ketjussa sanoi, että on nimenomaan kyykyssä alkanut tekemään vyön kanssa, unohtaen alaselänlihasten "luontaisen" vahvistumisen tässä kohtaa. :worship: :haart: :love:

Vaihdoin myös smith-kyykyn vapaaseen ja suosittelen ehdottomasti. Ei taida olla lukittu liikerata selän ystävä.

BoneFish
, itellä oli rintakipuja joiden luulin olevan keuhkoissa (tai jossain siellä), koska kipu sattui samaan tahtiin hengittämisen kanssa. Kyse oli kuitenkin jostain kylkiluiden ja rintalastan välisistä kiinnityskohdista (nivel?) joissa oli sitten jotain vikaa (tulehdus?). Sry, ei voi muistaa, tästä on vuosia. Enivei, voi siis hyvinkin olla että tuo hengenahdistus (tai sen tunne) johtuu jostain semmosestakin, vaikkei tuo sinänsä harmiton rutina sitä välttämättä tarkoitakaan. e:mjullakin tuo lasta välillä naksahtaa venyttäessä samalla tavalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Kävin vuosi sitten fysioterapeutilla, koska toinen olkapää oli kipeä ja se on enemmän edessä kuin toinen. Se sanoi, ettei mulla ole skolioosia, kuitenkin toinen jalka kiinnittyy ylempää lantioon ja lyhyemmän jalan puoleinen olkapää edessä ja alempana. Myös alaselän lihakset eri kokoa ja nyt ehkä vähän väärin reenattuna latissimus maximus toiselta puolelta myös isompi. Käski tehdä paljon selkäliikkeitä ja vartalon pyörityksiä. Epäili, että selkärankani nikamat kääntyy enemmän oikealle. Mitkö ovat siis skolioosin tunnusmerkit?

Skolioosi voi olla oireetonkin, ja minulla sitä ei ainakaan näe päällepäin mutta, minulla ilmenee selkäkipuina.
Pyydäppä jotakuta katsomaan että huomaako jotain kun heität paidan pois laitat kädet eteen yhteen sukellusasentoon ja hitaasti kumarrat eteenpäin, kun itse olen täysin kumartuneena niin mutkan selkärangassa kuulemma huomaa.

Mulla on kans skolioosi, ja on tullu selkä kipeeks kyykystä. ja mavesta.. eikä pitäisi olla edes kovin paha skolioosi.. mikähän tossakin syynä

skolioosi todettiin kuukausi sitten, sanoi et vasen olkapää on alempana ja et onko selkäkipuja.isännällä taas oikea alempana,johtuiskohan ku o eri kätinen?? itse en ole huomannut tällaista skolioosia. mun mielest mul on vaan isompi niskalihas oikealla puolel. ei kukaan kyl hoksannu ku kyselin mielipiteitä. no A-paperit tuli.

äitillä on muuten s-mutka selässä ja lääkäri on kieltänyt nostaa raskaita esineitä. joinakin päivinä ei oo meinannu päästä ylös. painaa jotain hermoa

Mulla on kans skolioosi, ja on tullu selkä kipeeks kyykystä. ja mavesta.. eikä pitäisi olla edes kovin paha skolioosi.. mikähän tossakin syynä

liian isot painot. sun selkäs luut ei oo viel luutunu,kun oot nii nuori. ei kannata viel raskaita ottaa. pehmeät luut viel

Mahtaa mullakin sitten olla tuo skolioosi kun oikea olkapää ylempänä kuin vasen ja rintakehä vähän "vino". :D Mut ei kai siinä mitään kun ei kipua tunnu. Lisää reeniä niin ei sitä kipua sitten pitäisi vanhemmalla iälläkään tulla kun on vähän lihaksistoa tukemassa. :)

wtf? luut ei oo luutunut? mitä HELVETTIÄ. ja oon tehny kyykkyä jollain 40-50 kilolla
Niin, luut luutuvat lopulliseen muotoon, kokoon ja lujuuteensa verrattain myöhään. Miehillä sääriluu luutuu hitaimmin. Vasta noin 20v iässä luu alkaa olla täydessä lujuudessa.

Tosin tuolla seikalla ei juurikaan ole merkitystä, ainakaan jos treenaa 50 kg niskassa..

Monella tuntuu olevan funktionaalinen skolioosi. Sellanen tulee yleensä kun toisen puolen lihakset vahvemmat (vetää kieroon) tia tietyt lihakset jumissa. Raketeelinen skolioosi vuorostaan on yleensä lapsesta asti. Todella monella on jonkin asteinen skolioosi , myös minulla , joka ei edes aiheuta minkäänlaista vaivaa normaaliin elämään. Funkiotaanlisen skolioosin tunnistaa siitä että menee penkille istumaan ja painaa kädet ja pään polviin jolloin selkäranka oikenee suoraksi funkionaalisessa skolioosissa tai seisten kädet alas roikkumaan ja pää polviin. Eli selkäranka kaarelle. Lätkänpelaajilla on monesti aika selvät skolioosit jos kauan pelannut ja suunta riippuu onko lefti vai right. Jos skolioosi on voimakas niin ehdottomasti kannattaa näyttää lääkäreille , katsovat että se ei ole vaaraksi jne. Hoitona on monesti heikomman puolen vahvistus jos lihaksisto erikokoinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom