Sjmv!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voisiko joku tietäväinen ihminen kertoa parhaimman ja turvallisimman tavan suorittaa sjmv? Minulla olisi jalkapäivänä kyykky ja ajattelin takareiskoille sitten ottaa tätä. Enkä (kai) muuta. Mutta pelkään tuhoavani selkäni viimeisetkin rippeet, jos en osaa tehdä tätä kunnolla. Eli voisiko joku mahdollisimman yksityiskohtaisesti selostaa liikkeen kulun?

kyseessä on siis suorin jaloin maasta veto kö? jos on niin mulla ihan perus maastavetokin oli vähän hakusessa alussa on mun mielestä sellanen liike että kannattaa kysyä joltain vähän kokeneemmalta miten kannattaisi lähteä tekemään(salilta vaan kysyt neuvoja ja jos kokeneempi voisi katsoa pari suoritusta mitä teet ja neuvoa siitä lisää),kai tossa "smjv":ssäkin perus on se että koittaa pitää selän suorana,ja vyöllä saa myöskin lisä tukea ainakin itse käytän vyötä ihan siitä syystä että on kuultu juttuja miten paha on jos selkä menee.no toivottavasti joku minua kokeneempi sanoisi jotain sanoja "sjmv" liikkeestä että saisit apuja

SJMV:stähän on (ainakin) kaksi eri versiota. Tavallinen SJMV ja SJMV, jossa pidetään myös selkä suorana. http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html ja http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStrBackStrLegDeadlift.html Itse teen aina selkä suorana SJMV:n, koska toi toinen ei jotenkin mun mielestä vaikuta niin turvalliselta selän kannalta. Pari pientä vinkkiä tuon liikkeen suorittamiseen: Ensinnäkin aluksi todella maltilliset painot. Ensimmäisen vedon vedän normaalisti lattiasta niin kuin tavallisessakin mavessa. Sitten siitä lähtee laskuvaihe ja siinä jos pitää selän suorana, niin ei tarvitse laskea painoja ihan maahan asti. Jalat voi olla täysin suorana, mutta ei tarvitse olla aivan lukossa. Laskuvaiheessa hieman työntämällä persettä taakse saan ainakin itse tuntuman takareisiin. Mulla meni kuitenkin ton tekniikan haussa jonkun aikaa, eli lähdet kokeilemaan vaan ja koitat saada tuntuman sinne takareisiin, eikä alaselkään. SJMV:stä tulee aikamoinen venytys takareisiin jos sen tekee oikein eli tunnet varmasti todella hyvän kiristyksen takareisissä jos tekniikka menee oikein.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=741476

Tossa tulokset hakusanalla sjmv, varmaan löytyy vielä enemmänkin jos jaksaa hakea. Aiheesta on ollut juttua paljon. Ja tekniikasta oltu montaa mieltä. Itse en pidä jalkoja läheskään suorassa, ei vaan pysy paketti kasassa silleen. Luonnollinen liikerata löytyy jokaiselta ja tämä no sellainen liike, jossa ehdottomasti pitäisi käytää kokeneempaa treenaajaa hyväkseen. Katsoa siis se tekniikka ihan siellä salilla kohilleen.

Kyselin salilta jo eräiltä vuosia reenanneilta, mutta he eivät ole koskaan sjmv:ää tehneet... Ja en ole kenenkään muunkaan hähnyt sitä tolla salilla tekevän.
Ja tiesin, että kohta tulee joku, joka heittää mulle jonku "mee söörtsiin", mutta kävin söörtsissä ja siellä ei mielestäni annettu tarpeeksi selvää vastausta. Jaariteltiin vain aivan muuta.

(Onnea muuten Timba moderaattori -asemastasi. Nyt vasta huomasin :) Meni ihan oikeeseen paikkaan :) Mut sut tunnistaa nyt tietämättäänkin heti modeksi, kun vastaukset on supistunut tähän: "mee söörtsiin taukki" ) Missä olet symppis Timba? :(

Itse teen aina sjmv yhden jalan versiona=>rasittaa vähemmän selkää, koska tarkoitus on treenata takareisiä.

elasto sanoi:
Itse teen aina selkä suorana SJMV:n, koska toi toinen ei jotenkin mun mielestä vaikuta niin turvalliselta selän kannalta. Pari pientä vinkkiä tuon liikkeen suorittamiseen: Ensinnäkin aluksi todella maltilliset painot. Ensimmäisen vedon vedän normaalisti lattiasta niin kuin tavallisessakin mavessa. Sitten siitä lähtee laskuvaihe ja siinä jos pitää selän suorana, niin ei tarvitse laskea painoja ihan maahan asti. Jalat voi olla täysin suorana, mutta ei tarvitse olla aivan lukossa. Laskuvaiheessa hieman työntämällä persettä taakse saan ainakin itse tuntuman takareisiin.
Tätä versiota kutsutaan myös romanialaiseksi maastavedoksi. Tää versio on ehdottomasti parempi kuin se "varsinainen" sjmv. Erona on paitsi se, että romanialaisessa vedossa työnnetään lantiota taakse, myös tangon liikerata. Romanialaisessa vedossa tanko kulkee ihan läheltä reisiä, ja lasketaan tanko vain siihen asti kun selän pystyy pitämään kaarella tai ainakin suorana.

Mun mielestä selälle aika turvallinen liike, jos tekee ajatuksen kanssa eikä yritä riuhtoa liian isoilla painoilla. Ja mä olen tehnyt pääsääntöisesti 5-8 toiston sarjoja, niin pysyy keskittyminen yllä. Vyötä mä en ole tässä liikkeessä käyttänyt oikeastaan koskaan, mutta ei kai siitä haittaakaan ole. Remmejä olen käyttänyt parissa viimeisessä sarjassa, niin pystyy keskittymään siihen takareisillä "vetämiseen".

-Marchi- sanoi:
Kyselin salilta jo eräiltä vuosia reenanneilta, mutta he eivät ole koskaan sjmv:ää tehneet... Ja en ole kenenkään muunkaan hähnyt sitä tolla salilla tekevän.
Ja tiesin, että kohta tulee joku, joka heittää mulle jonku "mee söörtsiin", mutta kävin söörtsissä ja siellä ei mielestäni annettu tarpeeksi selvää vastausta. Jaariteltiin vain aivan muuta.

(Onnea muuten Timba moderaattori -asemastasi. Nyt vasta huomasin :) Meni ihan oikeeseen paikkaan :) Mut sut tunnistaa nyt tietämättäänkin heti modeksi, kun vastaukset on supistunut tähän: "mee söörtsiin taukki" ) Missä olet symppis Timba? :(

Siis hetkinen, nyt en tajunnu. Milloin mä oon edes käskenyt jonkun söörtsiä käyttää? En tietääkseni ennen, enkä nytkään. Aattelin vaan tossa kokeeks kattoo mitä se löytää ja linkittää tähän. Oon tehnyt niin ennenkin, eikä se ollut mikään kehotus käyttää. Aattelin vaan samalla kattoo tähän muita ketjuja joissa asiaa on käsitelty.

Että tarkoitus ei ole todellakaan muuttaa kirjoitusteni "linjaa" vaikka mode olenkin, vaan jatkaa ihan samalla tavalla kuin ennenkin. :kippis1:

Edit: ja jos ei vanhoista ketjuista vastausta löydy, niin tokihan täällä sitten käsitellään asiaa lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom