SJMV takareisille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TA2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

TA2

Shape B4 the Size!
Nykyisellä salilla mahdollisuudet takareisien treenaamiseen eivät ole parhaat mahdolliset, joten SJMV:tä tulee tehtyä tavallista enemmän. Haluaisin siis tietää/kuulla kokemuksia oikeasta suoritustekniikasta, painottaen siis takareisiä eikä alaselkää.

Kuinka koukussa polvet? Parhaan venytyksen tuntuu saavan, kun pitää polvet lähes suorana, mutta liike tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta polvet hiukan koukussa...??? Onko mainittavaa eroa?

Entä kuinka alas tanko tulisi viedä? Niin alas kuin saa ilman, että selkä pyöristyy?? Polvet hieman koukussa saa toki vietyä alemmaksi, mutta se taas tuntuu ottavan enemmän alaselkään...

Elikkä miten??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pidän polvet melkein lukossa, rasittaa tietty vähän enemmä polvia(?). Menen suht alas painojen kanssa yritän pitää tangon mahdollisimman lähellä jalkoja, en käytä koroketta. Persettä kannattaa työntää korostetusti taakse päin, ottaa siten paremmin takareisiin.

-edit- Kannattaa katsoa yläviistoon auttaa selän suorana pitämistä

"Persettä kannattaa työntää korostetusti taakse päin, ottaa siten paremmin takareisiin" Tohon Dobermannin vinkkiin kiinnittäisin erityisesti huomiota, itselläni toimii!

Romanialaisessa maastavedossa pitääkin koukistaa polvista. Itselläni tuo RMV toimii kyllä erittäin hyvin juuri takareisiliikkeenä. Voi käyttää suht isojakin painoja...

Pentele sanoi:
Romanialaisessa maastavedossa pitääkin koukistaa polvista. Itselläni tuo RMV toimii kyllä erittäin hyvin juuri takareisiliikkeenä. Voi käyttää suht isojakin painoja...

Ja minkähänlainen tuo Romanialainen versio on? En ole ennen kuullutkaan?? Löytyykö mistään :kuvia:

Zone-sarja -42%
Takareidet menevät kahden nivelen yli. Toinen näistä on polvinivel. Mitä suoremmassa polvi on sitä enemmän se venyttää takareittä. Joten jos haluaa treenata takareittä polvien pitää olla mahdollisimman suorana. Jopa täysin suorana ne voivat olla.

Selän asento vaikuttaa myöskin. Selän pitäisi olla kaarella. Jotkut sekoittavat kaaren selän pyöreyteen. Kaari on se missä selkä on sisään päin työnnettynä. Mitään isoa kaarta ei tarvitä. Pieni kaari saa liikkeen ottamaan paremmin takareisiin ja suojelee myöskin loukkantumiselta.

Kuten on jo mainittu persettä voi painaa vähän taakse.

Se kuinka alhaalla tankoa käyttää määräytyy nostajan notkeuden mukaan. Kannattaa käyttää vain niin syvällä kuin pystyy ilman tekniikan hajoamista.

Pentele sanoi:

Sama täällä, sillä mä oon saanut hyvin annettua takareisille kyytiä.

TA2 sanoi:
Ja minkähänlainen tuo Romanialainen versio on? En ole ennen kuullutkaan?? Löytyykö mistään :kuvia:

Vedät ensin sen tangon ylös ja siellä vedät selän ihan kunnolla kaarelle. Sitten lasket tankoa alas selkä kokoajan kaarella ja persettä taakse niin perkeleesti, polvet hieman koukussa. Sitten kun ei enää takareidet veny niin nostat takaisin ylös selkä kokoajan kaarella. Liike saattaa jäädä aika lyhyeksi jos takareidet on jäykät kuin Eino Grönillä. Siitä kaaresta voi hieman tinkiä jos liikerata tuppaa jäämään 20 sentin pituiseksi.

TA2 sanoi:

Polvia koukistetaan tarkoituksella. Liike lähtee perseen viennillä taakse. Selkä on korostetusti kaarella koko ajan. Omasta liikkuvuudesta(notkeudesta) riippuu kuinka alas voi tangon laskea. Itselläni kipukynnys ottaa kiinni tuossa hiukan polvien alapuolella. Laskupaikan etäisyyttä jaloista kannattaa itse koikeilla ja etsiä sopiva.
Linkkejä liikkeeseen:
http://www.wsu.edu/~strength/rdl.htm
Linkki
lisää
sisältää myös videon

Ja mtk77 Kyllä ne takareidet venyy aivan riittävästi tällä romanialaisella tyylilläkin. Jokainen voi testata liikettä jalat suorassa ja toisaalta polvet koukussa, persettä taakase työntäen. Takareidet venyy yhtälaisiin...

Koskee

Kyllä on sjmv kuningasliike takareisille. Koskee niin perkeleesti monta päivää.

Mutta liike kannattaa tehdä kevyemmillä painoilla, saa paremman tuntuman.
Ja polvet kiittää kun niitä hiukkasen koukistaa (vaikka sjmave onkin).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Loistava liike täytyy myöntää. Normaalia maastavetoa en pysty rtekemään, mutta ilmeisesti tämä ajaa vähän mv:nkin tointa.

Pari juttua vielä vähän kaivertaa tässä liikkeessä:

1. Saako painot osua maahan? Jos painot osuu maahan niin silloinhan tulee ns. lepovaihe. Itse pyrin saamaan painot maahan, mutta tuli vaan mieleen.

2. Pyrin saamaan sjmv:n tuntumaan paremmin myös epäkkäisiin, eli yläasennossa vedän korostetusti olkapäät korvia kohti. Näin saan samaan rahaan epäkkäätkin treenattua. Onko ihan David ajatus?

en tiedä, mutta mulla tulee ihan "normaalilla" suorituksella epäkkäät ja yläselkä kipeeks. Voi olla että tiedostamatta vedän olkapäitä korvia kohti.

vilho_kanuuna sanoi:
...
Pari juttua vielä vähän kaivertaa tässä liikkeessä:

1. Saako painot osua maahan? Jos painot osuu maahan niin silloinhan tulee ns. lepovaihe. Itse pyrin saamaan painot maahan, mutta tuli vaan mieleen.

2. Pyrin saamaan sjmv:n tuntumaan paremmin myös epäkkäisiin, eli yläasennossa vedän korostetusti olkapäät korvia kohti. Näin saan samaan rahaan epäkkäätkin treenattua. Onko ihan David ajatus?

Sjmavessa paino "saa" laskea hieman polven alapuolelle, ei maahan asti.
Ja mikä ettei voi lopussa kohauttaa hartioita jos vaan ote ei väsy?

supafly sanoi:
Sjmavessa paino "saa" laskea hieman polven alapuolelle, ei maahan asti.
Ja mikä ettei voi lopussa kohauttaa hartioita jos vaan ote ei väsy?

OK. Ihan kuriositeettina kuitenkin sellainen kysymys, että mitä liikkeessä "menetetään" jos painot käyvät lattiassa? Mavessa ainakin painojen kuuluukin käydä maassa.

vilho_kanuuna sanoi:
OK. Ihan kuriositeettina kuitenkin sellainen kysymys, että mitä liikkeessä "menetetään" jos painot käyvät lattiassa? Mavessa ainakin painojen kuuluukin käydä maassa.

Ei mun mielestäni mitään, kuhan niitä ei pidetä siellä maassa, eikä oteta mitään pomppua. Jos siis oma notkeus antaa myöden laskea maahan tekniikan kärsimättä, niin en nyt kyllä keksi syytä miksi ei vois käyttää siellä maassa.

mikäs nyt on RMV:n ja SJMV:n olennaisin ero? romanialaisessa versiossa jalat ovat enemmän koukussa vai kuinka? itse olen luullut tehneeni SJMV:tä mutta olenkin nähtävästi vedellyt romanialaisittain koska jalkani ovat hieman koukussa...

RMV:ssa jalat on huomattavasti koukussa ja persettä työnnetään taakse, eikä tanko laske, kuin hiukan polvien alapuolelle.

Pentele sanoi:
RMV:ssa jalat on huomattavasti koukussa ja persettä työnnetään taakse, eikä tanko laske, kuin hiukan polvien alapuolelle.

kiitos selvennyksestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom