Siviilikanteella uhkailu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MRSA
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin vähän aikaa sitten huuto.netistä erään tuotteen, mutta koska en halunnut maksaa nollapalauteiselle myyäjälle yli 200 euroa suoraan tilille vaan ehdotin osittaismaksua johon myyjä ei suostunut. Tämän jälkeen myös minä pidin kantani, pahoittelin että olin huutanut kyseistä tuotetta ennekuin olin saanut vastausta kysyttäessä maksuehdoista (ajattelin että rehelliselle huutajalle tuo olisi käynyt kun olen kuitenkin hyväpalutteinen ja tunnistautunut palveluun) ja ajattelin homman olevan siinä. Tänään kun kävin katsomassa palautteitani, oli siellä tällainen viesti:
"Sain kostopalautteeksi neutraalin vaikka itse TAHALLAAN RIKKOI ILMOITUKSEN EHTOJA ja tuhlasi aikaani. Tänään jätetty haastehakemus käräjäoikeuden kansliaan sopimusrikkomuksesta.asia etenee nyt siviilikanteella. Jokainen valitsee itse tiensä.Kallis moka!"

Mites tästä eteenpäin, onko syytä todella pelätä jotain perkeleen oikeudenkäyntiä vai kannattaako tarjota rahaa kyseiselle kusipäälle jotta se vetää kanteen pois?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kymmenen vuotta kuritushuonetta oli muistaakseni minimi, mitä huuto.netissä jätetystä "kostopalautteesta" langetetaan.

En kyllä henk. koht hirmu huolissani jaksaisi olla, jos kanteen perusta on väärän palautteen antaminen jossain nettihuutokaupassa. :D Tai edes tavaran ostamatta jättäminen, vaikka olisi huutanut. 99,99% ajasta mitään kannetta ei oikeasti ole tehty, ja 0,01% ajasta "kanteen" käsittelijä on saanut hyvät naurut ja matskua kuvaton.comiin.

Älä helvetissä tarjoa sille mitään rahaa! Jos se ei kerran ole ilmoittanut maksuehtoa myynti-ilmoituksessaan, et ole velvollinen maksamaan mitään etukäteen. Ei millään mene läpi tuollainen kanne.

Olishan tuossa ollut esimerkiksi postiennakko vaihtoehtona... Jos ei myyjää sellainen nappaa, saattaa kyseessä olla ihan perinteinen nettikusettaja.

Pistät sille paskapalautetta ettei siltä mulkulta osta kukaan muukaan. Tee myös rikosilmoitus huijauksesta.

Jooh, tais tulla kauppakumppani samaan lopputulokseen ja oli tyytyväinen siihen että annoin positiivisen palautteen. Sanoi että menee vetämään kyseisen kanteen pois.

Joten homma on selvinnyt, tän voi mun puolesta poistaa/lukottaa.

Minun mielestä tuo on jo laiton uhkaus. Eli ei muutakuin vastakanne.
Jostain kannattaa kaivaa Out Law-sarjan jaksot esiin ja vähän sparrata niistä loppupuheenvuoroa.

Sadasta monopolirahasta vetoa ettei tuo ole mitään kanteita tehnyt parinsadan euron takia, kun kukaan ei edes menettänyt rahojaan. Olisi pähkähullua ja keissin melko todennäköisesti hävitessään saisi maksaa tuhansia euroja asianajokuluja. Tuollaisesta nettihuutokauppajutusta ei edes varmasti ole mitään ennakkotapauksia.

Ja yleensä nettihuijauksista tehdään rikosilmoitus eikä mitään siviilikannetta.

Taisi olla kusetus ja nyt toivoo että hädissäsi siirrät rahaa? Tuskin kukaan täysjärkinen alkaa naputtelemaan haastehakemusta moisen takia :D

Sopimusrikkomus on siviiliasia, petos taas rikoslain alainen. Ei kai tuossa rikosta tapahtunut jossei raha saati tavara vaihtanut omistajaa.

Tänään jätetty haastehakemus käräjäoikeuden kansliaan sopimusrikkomuksesta.asia etenee nyt siviilikanteella.
Ei muuta kun rimpautus kyseisen kärjiksen kirjaamoon, pyydät sieltä tiedot kyseisestä kanteesta ja sen takaisin vetämisestä. Olenpas shokissa jos kärjiksessä ei ole asiasta kuultukaan.

"Onko myyjän pakko myydä, onko huutajan pakko ostaa?"

Huuto.netin käyttäjäsopimus edellyttää, että ilmoittaessaan kohteen myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tehneelle, kunhan hänen kohteelle mahdollisesti määrittelemänsä hintavaraus ylittyy. Vastaavasti myös ostajat ovat käyttäjäsopimuksen hyväksyessään sitoutuneet siihen, että he korkeimman tarjouksen tehtyään ostavat voittamansa tuotteen.

Huuto.netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Ehkä kannattaa vain olla hiljaa:
"Myyjä / ostaja ei vastaa viesteihini, mitä minun pitäisi tehdä?"

Kaikki eivät lue sähköpostiaan päivittäin, joten ole kärsivällinen yhteydenottojesi kanssa. Kauppakumppanisi saattaa käyttää internetiä esimerkiksi ainoastan työ- tai opiskelupaikaltaan käsin. Puhelimeen vastaamattomuus saattaa johtua yhtä lailla vain siitä, että kauppakumppanisi on parin päivän työmatkalla.

Odota kauppakumppanisi yhteydenottoa aina vähintään viikon verran, ja ole itsekin aktiivinen. Ellet kuitenkaan viikonkaan kuluttua ole saanut kauppakumppaniisi yhteyttä, voit katsoa kaupan purkautuneeksi. Anna tällöin kauppakumppanillesi vähintäänkin negatiivista käyttäjäpalautetta.
http://www.huuto.net/fi/huuto-faq.php3#4.6

Ite huusin joskus jotain kamaa kanssa tuollaiselta nollapisteiseltä tyypiltä. Aloin sitten myyjän yhteystiedot saatuani tekemään salapoliisityötä:
1. Katuosoite, postinumero ja postitoimipaikka eivät täsmänneet. (Tsekkaus hoituu Postin sivuilta)
2. Sähköpostiosoite oli jotain tyyliin: plaaplaaaplaaaaalplaaplaaaplaaaplaa@jahuu.cjb.net.org.gmail
3. Myyjän puhelinnumerolla ei löytynyt tietoja finderista (varmaan siis prepaid-liittymä).
4. Katsoin googlen kuvahaulla tietoja ko. tuotteesta ja tyyppi oli napannut suttuisat kuvat myynti-ilmoon googlen kuvahaun tokalta tai kolmannelta sivulta. Väitti vielä kuvia omikseen, vaikka kuvat oli jostain ulkomaiselta sivustolta.

Tässä vaiheessa oli jo selvää, että kyseessä oli kusetus.

Päätin sitten leikitellä tyypin kanssa ja vaadin häntä soittamaan puhelinnumerosta, jonka tiedot löytyvät finderista. Soitti mulle ja väitti, että ko. numeron tiedot löytyy kyllä finderista ja laita vaan rahaa tulemaan tilille niin laittaa tuotteen postiin. Ja vitut löytynyt niitäkään tietoja finderista (tietty se olis voinu soittaa vaikka jonkun ohikulkijan puhelimesta). Tässä vaiheessa laitoin neutraalia palautetta ja ilmoitin, ettei kauppoja voi tehdä epäselvyyksien takia. Samanlaista kostopalautepaskaa sieltä tuli itelle. Katoin tyypin tietoja n. kuukausi tapahtuman jälkeen ja siellähän oli jo ajokieltomerkkiä eli oli yrittänyt jos jonkinnäköstä kusetusta muillakin tuotteilla.

Ei noiden "nollien" kanssa kannata pahemmin touhuta.

Ei noiden "nollien" kanssa kannata pahemmin touhuta.
Mistä voi saada plussa tai muutakaan palautetta valmiiksi pohjalle kun ensimmäisen kerran kirjautuu huuto.net:iin? Itse en muista onko mun tilillä palautteita ku käytän tiliä n. 1 krt/vuosi ja hyvin on silti kaupat onnistuneet. Tosin olen aina esiintynyt suoraan omalla olevalla mailiosoitteella ja ilmeisesti muutenkin ollut luotettavan oloinen. Pointti oli, että tuskin nyt pelkästään nollapalautteen takia kannattaa kiertää.

MRSA sanoi:
Mites tästä eteenpäin, onko syytä todella pelätä jotain perkeleen oikeudenkäyntiä vai kannattaako tarjota rahaa kyseiselle kusipäälle jotta se vetää kanteen pois?
Täysi nuija ja todennäköisesti kusettaja koko myyjä. Vittuilet sille ja unohdat koko tapauksen. Ei tuollaisesta saa mitään kannetta aikaan vaikka kirveellä vääntäisi.

Täysi nuija ja todennäköisesti kusettaja koko myyjä. Vittuilet sille ja unohdat koko tapauksen. Ei tuollaisesta saa mitään kannetta aikaan vaikka kirveellä vääntäisi.

Miks ei saa kannetta aikaan? Riita-asia on riita-asia ja jos toinen käy kanteen päräyttämässä käräjäoikeuteen niin naps ja kanne on olemassa.

Miks ei saa kannetta aikaan? Riita-asia on riita-asia ja jos toinen käy kanteen päräyttämässä käräjäoikeuteen niin naps ja kanne on olemassa.

Tarkennetaas nyt vähän. Kantaja(=vahingon kärsinyt) voi tietysti käydä "päräyttämässä kanteen"(eli ilmeisesti tarkoitit haastehakemusta mikä toimitetaan käräjäoikeuteen), mutta edellytyksenä että _käräjäoikeus ottaa sen käsittelyyn ja toimittaa haasteena vastaajalle_ on jonkinlainen järkevä oikeudellinen intressi, millainen tämä aloitusviestissä käsitelty tapaus ei tosiaankaan ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom