Sissilukko

Andree sanoi:
Jokunen vuosi sitten opettivat Onttolan Rajajääkärikomppaniassa sissilukon alokkaille. Sen jälkeen ei ole ollut "yleisessä" opetuksessa, kun eräs keskiviikkoilta löytyi Konabiitsin porukkaa ympäri kaupunkia(ja jopa baareista) sissilukotettuna...
Tunnustaako kukaan olleensa lukottamassa tai lukotettuna...?

uskoitko kaikki muutkin tornihuhut joita kuulit? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei taida onnistua laittaa ihmistä sissilukkoon yksin. Nimittäin eräs jurrinen "ivalon sissi"-ääliö uhkaili vetävänsä minut katulamppuun sissilukkoon. Yksin. Ei siinä muuten mitään, mutta minä olin selvinpäin, tämä sankari ympärijurrissa ja jopa minuakin pienempi.

Mistäs tiedät? Ootko kokeillu laittaa koskaan ihmistä sissilukkoon?

Ehkä jos tää ivalonkaveri (nojoo tiedetään, rajamiehillä on vähän liikaa itseluottamusta) olikin joku thainyrkkyilyguru, ja sinä vain isompana "isoine lihaksine"?

Oletan, että tajusit lähteä pois ja jättää kaverin miettimään omaa viisautta. Hyvä niin! Toivottavasti muistit mainita tälle rajasällille, että otappas tuijotuskilpailu katulampun kanssa...;)

uskoitko kaikki muutkin tornihuhut joita kuulit? :)

Sekä Kontiorannassa että Onttolassa töissä olleena hymyilen kanssasi, metalman. Minun aikaani tuo tornari pyöri RUK versiona. En ainakaan ole kuullut yhtään tapausta ja ainahan näissä jutuissa on se "Yks kaverin kaveri oli tehny..." -piirre mukana. Itsekin olen tornarien kohteeksi päässyt ja minulle on jopa baarissa selitetty "tosijuttuja", joita olen muka aikoinaan tehty.

Mistäs tiedät? Ootko kokeillu laittaa koskaan ihmistä sissilukkoon?

Ehkä jos tää ivalonkaveri (nojoo tiedetään, rajamiehillä on vähän liikaa itseluottamusta) olikin joku thainyrkkyilyguru, ja sinä vain isompana "isoine lihaksine"?

Oletan, että tajusit lähteä pois ja jättää kaverin miettimään omaa viisautta. Hyvä niin! Toivottavasti muistit mainita tälle rajasällille, että otappas tuijotuskilpailu katulampun kanssa...;)

Kaverin painiminen sissilukkoon on aika hankalaa, ellei siinä ole apuria uhkaamassa aseella jos alat vastustelemaan.

Laitettiin kerran kaverin vittumainen pikkuveli sellaseen parkkitolppaan kiinni sissilukolla ja lähettiin vetämään. Oli kesä, eli ei olis voinu jäätyä kuoliaaks ja jäätiin huutoetäisyyden päähän, että kuultiin sen melskaaminen. Kyllä siinä jonkun aikaa meni, mutta jotenki se pääs siitä pois ja tuli taas aukomaan päätänsä. Saatto kyllä olla niin, että joku ohikulkija autto sitä. En enää muista.

Suostuin kaverin koekaniiniksi noin vuosi sitten ja ainakin lipputangosta tämmöinenkin köntys selvisi pois viidessä sekunnissa. Onkin varmasti ihan toinen juttu sitten, jos tolppana toimii joku liukaspintainen kohde ja tästä syystä käsillä vetäminen ei enää onnistu.

Puusta taas en osaa sanoa yhtään mitään. Jos puu menee liian paksuksi, niin saako niitä jalkoja enää siihen ympärille? Jos puu on taas liian ohut, niin luulisi nostamisen onnistuvan. Tätä pitäisikin kokeilla.

Tuossa jonkinlainen kuva sissilukosta, kädet ei ole kyllä kiinni... Ja jos tuossa on jonkin aikaa (oma kokemus: muutama minuuttikin riittää) ei ihan heti kävellä

Liitteet

• Sissilukko.jpg
    Sissilukko.jpg
    88,5 KB · Katsottu: 5 658
Tuossa jonkinlainen kuva sissilukosta, kädet ei ole kyllä kiinni... Ja jos tuossa on jonkin aikaa (oma kokemus: muutama minuuttikin riittää) ei ihan heti kävellä

Mutta eiks toi toinen jalka pitäs olla tuolla toisella puolella myös? Ns. "lotusasennossa"???
Jatkokysymys: Missä tossa kuvassa on toinen jalka? :eek:
Esit: tajusin... lol

grapevine.JPG

NO. 26 - VARIOUS METHODS OF SECURING A PRISONER (cont.)
B -"The Grape Vine"
Select a tree, post, or lamp-post of about seven inches in diameter.
1. Make your prisoner climb on the tree as in Fig. 100.
2. Place his right leg around the front of the tree, with his foot to the left. Place his left leg
over his right ankle, as in Fig. 101, and take his left foot back behind the tree.
3. Force him well down the pole until the weight of his body locks his left foot around the
tree, as in Fig. 102.

Note. - Even though you have left your prisoner's hands free, it will, if he has been forced well
down the tree, be almost impossible for him to escape. Normally, the average man placed in
this position would get cramp in one or both legs within ten to fifteen minutes, when it is not at
all unlikely that he would throw himself backwards. This would kill him.
Caution. - To release your prisoner: Two persons are necessary, one on either side. Take
hold of his legs and lift him up the tree; then unlock his legs.

älkää saatana menkö kokeilemaan yksin :curs:

nimim: kokemusta on ja olin niin saatanan kipiä :D

Normally, the average man placed in
this position would get cramp in one or both legs within ten to fifteen minutes, when it is not at all unlikely that he would throw himself backwards. This would kill him.

Tä? Jalka kramppaa ja potilas käy makuulle. Mihinkäs se siinä kuolee?

pystyiskö tossa asenossa jotenkin käymään selälleen makuulle ja sitä kautta kammeta jalkoja pois? vai katkeekö sääriluu :D

Missä tilanteessa noita tarvii,eikö voi vaan vetää akilesjänteitä poikki jos ei halua tappaa ja ei tahdo seuraajia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom