Sinkki - Tehosta immuniteettia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⭐ SINKKI – PIENI MINERAALI, JOKA RATKAISEE SUURET ONGELMAT ⭐

Meta description: Tehosta immuniteettia, hormonitoimintaa ja palautumista yhdellä välttämättömällä kivellä.

Lääkiksessä oleva kaverini mainosti tutkimusta, jossa oli testattu sinkin vaikutusta testosteronitasoihin niin härillä kuin ihmisilläkin - melko positiivisin tuloksin. Oli muistaakseni syötetty jollekin painijoukkueelle sinkkiä ja saatu huomattavaa nousua testoissa aikaan.
En oikein löytänyt mistään mitään järkevää dataa aiheeseen liittyen, eli olisiko jollain tietoa sinkin mahdollisista vaikutuksista? Kaveri lupasi laittaa tutkimuksen tulemaan, mutta olisi kiva tietää onko asiasta ollut puhetta jo aiemminkin...

Lääkiksessä oleva kaverini mainosti tutkimusta, jossa oli testattu sinkin vaikutusta testosteronitasoihin niin härillä kuin ihmisilläkin - melko positiivisin tuloksin. Oli muistaakseni syötetty jollekin painijoukkueelle sinkkiä ja saatu huomattavaa nousua testoissa aikaan.
En oikein löytänyt mistään mitään järkevää dataa aiheeseen liittyen, eli olisiko jollain tietoa sinkin mahdollisista vaikutuksista? Kaveri lupasi laittaa tutkimuksen tulemaan, mutta olisi kiva tietää onko asiasta ollut puhetta jo aiemminkin...

On. Sinkinkinkään kanssa ei vaan saa hevostella, koska liika vaikuttaa taas muistaakseni esim. kuparin imeytymiseen. Saanti on kuitenkin miehillä yleisesti liian vähäinen.

On. Sinkinkinkään kanssa ei vaan saa hevostella, koska liika vaikuttaa taas muistaakseni esim. kuparin imeytymiseen. Saanti on kuitenkin miehillä yleisesti liian vähäinen.

Tack, tack. Taidanpa alkaa tuotakin popsia...Minkälainen annostus ton kanssa olisi suositeltavaa?

Tack, tack. Taidanpa alkaa tuotakin popsia...Minkälainen annostus ton kanssa olisi suositeltavaa?

On olemassa valmiita tuotteita joissa on esim sinkki, magnesium ja B6 vitamiinia. Eiköhän ne annosteluohjeet ole melko hyvät mitä purkin kyljessä lukee. Itse huomasin ennen nukkumaanmenoa otettuna myös parantavan unen laatua.

Olen aivan samaa mieltä tästä.

Ihan oikeasti, minä olen jo hukassa! Aiemmin en syönyt mitään vitamiineja paitsi mankkua vedin lihaskramppeihin. Kuitenkin, kun täyttää kolmekymmentä ja aamuisen ei enään seiso, niin alkaa kiinnittämään näihin vitamiineihinkin enemmän huomiota.

Nyt olen pari kuukautta syönyt kalaöljykapseleita, D -vitamiinia ja mankkua missä oli lisänä muistaakseni B6(?) vitaminiiniä. Pitääkö minun syödä vielä sinkkiäkin? Vielä jotain muuta? Takaraivossa takoo Olet Mitä Syöt ohjelma, missä huulet oli halki jonkin vitamiinin puutoksen takia, mitä minä syön ettei ne halkea?

Onko olemassa jotain supervalmistetta, missä on kaikki samassa purkissa?

Pommi ainakin Animalin "animal pak" nimel kulkeva mineraali vitamiini megasetti on ihan toimiva. Siihen vain enää kalaöljyt ja vahvat D vitat kasaan niin pitäs olla kaikki. Animal pak:issa on vielä helposti kerätty kaikki päivän tabut pieneen pakettiin nii ei tarvia miettiä.

Piti oikein kysyä aiheesta yhdeltä lääkisläiseltä kaverilta. Ei oikein uskaltanut sanoa juuta eikä jaata, totesi vain, että tutkimustuloksia on molempiin suuntiin.

Esimerkiksi Nutrition (1996) Zinc status and serum testosterone levels of healthy adults: Dietary zinc restriction in normal young men was associated with a significant decrease in serum testosterone concentrations after 20 weeks of zinc restriction (baseline versus post-zinc restriction mean ± SD, 39.9 ± 7.1 versus 10.6 ± 3.6 nmol/L, respectively; p = 0.005). Zinc supplementation of marginally zinc-deficient normal elderly men for six months resulted in an increase ins erum testosterone from 8.3 ± 6.3 to 16.0 ± 4.4 nmol/p (p = 0.02). We conclude that zinc may play an important role in modulating serum testosterone levels in normal men. Eli vanhemmilla (n. 64-vuotiailla) miehillä olisi hyötyä sinkin lisäämisestä, kun taas nuoremmilla (n. 27) ei ollut vastaavaa positiivista vaikutusta, mutta sinkin puute aiheutti testosteronitason laskun.

Sitten taas European Journal of Clinical Nutrition (2009) Serum testosterone and urinary excretion of steroid hormone metabolites after administration of a high-dose zinc supplement:
Conclusions: The present data suggest that the use of ZMA (zinc-containing nutritional supplement) has no significant effects regarding serum testosterone levels and the metabolism of testosterone in subjects who consume a zinc-sufficient diet.

Yleensähän tämänkaltaisilla foorumeilla ihmiset ovat melko kärkkäitä hyväksymään kaikki nollahypoteesista poikkeavat tulokset, ja ostavat tuotetta "varmuuden vuoksi". Olisiko jollain asiantuntijalla antaa tähän kommenttia? Tai löytyisikö joltain sitä Alararannan et kumppaneiden kirjaa, siinä voisi aiheen tiimoilta jotain olla.

Luin varmaan saman artikkelin aloituspostaajan kanssa. Tutkimuksessa oli kuukauden ajan syötetty 240mg päivässä sinkkiä painijoille ja havaittiin jopa 40% nousuja testotasoissa. Voiko tällaisista määristä olla neljä viikkoa käytettynä haittoja? Vitamiinejen ja kivennäisaineiden imeytymiseen ei pitäisi ainakaan vaikuttaa noin lyhyt kuuri.

[venom];2888203 sanoi:
Luin varmaan saman artikkelin aloituspostaajan kanssa. Tutkimuksessa oli kuukauden ajan syötetty 240mg päivässä sinkkiä painijoille ja havaittiin jopa 40% nousuja testotasoissa. Voiko tällaisista määristä olla neljä viikkoa käytettynä haittoja? Vitamiinejen ja kivennäisaineiden imeytymiseen ei pitäisi ainakaan vaikuttaa noin lyhyt kuuri.

Jos en ihan väärin muista niin sinkkiövereistä tuli jotain ei kauheen kivoja sivareita, mutta ne tais tulla lähemmäs 5g annoksista.. Ite oon vedelly sinkkiä 120mg/päivä välillä, ja iho ainakin voinut aina noilla "seteillä" paremmin, mukana myös b6 vitskua..

Tossa ylläolevassa tutkimuksessa missä todettiin että sinkki ei nostanut testosteronitasoja, koska "koekaniinit" saivat riittävästi sinkkiä ruokavaliostaan.. Sinkin puutos alentaa testosteronitasoja, siksi tuloksia on puolesta sekä vastaan...

Oon aikasemminki kirjottanu noista testotasoista (en muista mihin treadiin), treenistä ja ruokavaliosta mitkä niihin vaikuttavat..

Eli raskas treeni, varsinkin isoja lihaksia tehdessä nostaa akuutisti, pitkäkestoinen ylikuormittuminen laskee, jolloin treenin keventäminen nostaa.. Rasvaisen ruoan syöminen laskee akuutisti, kun taas korkea tyydyttyneiden sekä kertatyydyttymättömien rasvojen saanti ja suuri hiilihydraatti/proteiini -suhde nostaa (korkea monityydyttymättömien rasvojen ja proteiinin saanti taas laskee pidemmällä aikavälillä). Myös kortisolin runsas erittyminen laskee, ja runsas kuidun nauttiminen..

Eli juurikin kevyitä viikkoja tarpeeksi usein mukaan, esim kuukauden tai kahden välein.. Kolesteroli on myös tärkeä hormonituotannon kannalta, koska se on hormonituotannon "raaka-ainetta".. Sinkkivaje, kuin myös varmaan monet muutkin vajeet alentavat testosteronituotantoa, siispä monipuolinen ruokavalio on POP..

Jos yliannostelee sinkkiä, kannattaa ottaa oheen myös kupari, jolloin ei tarvitse stressata imeytymisistä. Testotasoihin en ota kantaa, mutta kyllä kovaa treenaavalle illalla otetusta Zn, Cu, Mg + B6 -kombosta hyötyä on. Sinkki vaikuttaa edullisesti myös ihoon. Itse olen erittäin herkkä saamaan mustelmia. Kun otan ton 4 viikon sinkkikuurin näin keväällä ja toisen myöhemmin kesällä, kehtaa kulkea mekossa ja rannalla. Eikä näytä hakatulta. Suosittelen.

En tiedä onko tästä jo ketjua mutta jos on niin linkittäkää! Eli kysyisin minkälaista kokemusta porukalla on sinkistä lisäravinteena ?? onko ollu hyötyä? kuinka paljon pitäisi saada päivässä? ja mistä kannattaa ostaa?

juuri samaa itsekkin tänää olen googlettanut ym mutta ei oikeen mitään konkreetisempaa kuin zma eduista. Itse käytän ŚN anabloic ZMA iltaisin ja levollisempi olo aamulla ainakin. Tiedä sitten häntä voi olla myös placeboo..

Onko kellään kokemusta sinkin mahdollisesti aiheuttamista vatsaongelmista. Itselläni sinkin lopettaminen aiheutti sen (saattoi aiheuttaa), että vatsa alkoi toimimaan paremmin. Mankku säilyy edelleen iltapalan yhteydessä, mutta sinkkiä en ole enää ottanut ollenkaan. En tiedä onko asialla mitään yhteyttä, mutta nyt tuntuisi, että suoli pelaisi paremmin.

Taustana, se että vatsan toiminta ollut kuukausia huonoa ja olen kokeillut eri ruokavaliomuutoksia pitkin kevättä ja kesää. Ainoa mikä tuntui muuttavan heti vatsan toimintaa oli sinkin käytön lopettaminen. Kun taas parina iltana otin sinkin takaisin, niin ongelmat palasivat.

Back
Ylös Bottom