Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai että imeytyykö sinkki paremmin maksasta kuin vehnäleseistä? Hell yeah. Melkein heittäisin, että 100g:sta maksaa imeytyy yhtä paljon sinkkiä kuin puölesta kilosta vehnäleseitä.Doggoned sanoi:Tiedä sitten onko lihassa parempi imeytyminen vai ei.
Critter sanoi:Ai että imeytyykö sinkki paremmin maksasta kuin vehnäleseistä? Hell yeah. Melkein heittäisin, että 100g:sta maksaa imeytyy yhtä paljon sinkkiä kuin puölesta kilosta vehnäleseitä.
Ei se kuitu kyllä niin hirveästi vaikuta, jos vaikuttaa ollenkaan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ed&dopt=Abstract&list_uids=6496386&query_hl=1 Analytical precision of all measurements was within 1%. Average zinc absorption was 34.0 +/- 6.2% from the basal diet and 33.8 +/- 2.9% from the diet with 0.5 g alpha-cellulose per kg body weight added. Eli aika sama imeytymisprosentti, vaikka kuitua toisessa olikin enemmän.Doggoned sanoi:Esimerkiksi runsaasti kuitua sisältävästä ateriasta imeytyy alle 15%.
Critter sanoi:Ei se kuitu kyllä niin hirveästi vaikuta, jos vaikuttaa ollenkaan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ed&dopt=Abstract&list_uids=6496386&query_hl=1 Analytical precision of all measurements was within 1%. Average zinc absorption was 34.0 +/- 6.2% from the basal diet and 33.8 +/- 2.9% from the diet with 0.5 g alpha-cellulose per kg body weight added. Eli aika sama imeytymisprosentti, vaikka kuitua toisessa olikin enemmän.
Kyllä, olen samaa mieltä, että suuria kuitumääriä pitäisi vältää. Kuitenkin hain kahta pointtia tekstilläni.Doggoned sanoi:Minä ainakin pidän selvän linjan ja luotan siihen, että kuitu ESTÄÄ imeytymistä, koska kikkailu miten paljon se hifisti nyt estäisi on aika turhaa.
Critter sanoi:Kyllä, olen samaa mieltä, että suuria kuitumääriä pitäisi vältää. Kuitenkin hain kahta pointtia tekstilläni.
1.Fytaatit vaikuttavat ravintoaineiden imeytymiseen enemmän kuin kuidut.
2.Sinkki on kuidun vaikutuksille "kestävämpi" kuin jotkut muut ravintoaineet. Toki myös eri kuiduilla on eroa.
aarnold sanoi:Syöt aamuisin kaurapuuroa, siitä sitä saa.