Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
22.9.2011
Viestejä
224
10€ kuussa = 10 000 työpaikkaa!

Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta.

Tietoa Kampanjasta

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen (K-citymarketit, K-supermarketit, K-marketit, K-extrat, Anttilat ja Kodin Ykköset) ja suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden yhteiskampanja suomalaisen työn puolesta. Koko vuoden 2014 kestävä kampanja muistuttaa kuluttajia siitä, että heidän tekemillään kulutusvalinnoilla on merkitystä Suomen talouteen.
Kampanjan tavoitteet

Kampanjan päätavoitteena on lisätä suomalaisten tuotteiden myyntiä, kertoa suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla sekä helpottaa kuluttajien mahdollisuuksia valita tuotteita, jotka edistävät suomalaista työtä.

Vuoden 2014 aikana K-ruokakaupoissa sekä Kodin Ykkösissä ja Anttila-tavarataloissa Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus ja kampanjailme auttavat tunnistamaan suomalaista työtä edistäviä tuotteita. Suomalaisen Työn Liiton hallinnoimien Avainlipun ja Design From Finland -merkkien lisäksi kampanjassa ovat mukana Hyvää Suomesta ja Sirkkalehti -merkit. Tutut merkit kertovat kaupoissa kotimaisuudesta, suomalaisesta suunnittelusta ja työstä tuotteiden taustalla.
Kymppi kuussa lisää luo 10 000 uutta työpaikkaa

Suomalaisen Työn Liiton julkaisemat laskelmat osoittavat, että jos jokainen suomalainen ostaisi kuukaudessa 10 eurolla lisää suomalaisia tuotteita ja palveluita, syntyisi 10 000 vuosityöpaikkaa. Laskelma perustuu Suomalaisen Työn Liiton teettämiin Suoman kansantalouden panos-tuotostaulukoita soveltaviin täsmätutkimuksiin. Tilastokeskuksella sekä Oulun yliopistolla työskennellyt emeritusprofessori Osmo Forssell on päivittänyt panos-tuotoslaskelmia vuodesta 1960 lähtien.

[video]http://http://www.youtube.com/watch?v=YqjQ5wJvnIg[/video]

Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suomalainen työ on niin kallista että se vaikuttaa suomen talouteen. Eurosta irti että voidaan vähän muutella oman valuutan arvoa välillä niin päästäisiin taas maailman kilpailuun mukaan. Eurossa kun ollaan niin ollaan jumissa valuutan arvossa ja kun työn hinta on mitä on niin siinä ei kampanjat auta.

K kaupat juuri irtisanoivat vitusti ihmisiä ja irtisanovat jatkossakin, mitä sinne rahaa syytämään senkään vertaa.
 
Suomalainen työ on niin kallista että se vaikuttaa suomen talouteen. Eurosta irti että voidaan vähän muutella oman valuutan arvoa välillä niin päästäisiin taas maailman kilpailuun mukaan. Eurossa kun ollaan niin ollaan jumissa valuutan arvossa ja kun työn hinta on mitä on niin siinä ei kampanjat auta.

K kaupat juuri irtisanoivat vitusti ihmisiä ja irtisanovat jatkossakin, mitä sinne rahaa syytämään senkään vertaa.

Onko tää nyt joku huono provo ?

Eihän tässä K-kaupoille rahaa syydetä, itseasiassa ei ole vitunkaan väliä missä kaupassa käy vaan sillä, että ostaa kotimaisia tuotteita.

Sun kannattaisi muutenkin hieman ottaa selvää mistä kaikesta suomalaisen työn hinta koostuu...
 
K-kaupan kampanja toi on kato mainokset lopusta. Ja suomalaisen työn hinta muodostuu palkan korkeudesta ja siihen liitetyistä sivukuluista.
Onkos toi sun blogi?
 
Toisaalta jos valtio verottaisi kuussa 100 euroa vähemmän niin sekin raha käytettäisiin suurimmaksi osaksi kotimaiseen kulutukseen ja tällä yksinkertaistetulla laskukaavalla työpaikkoja syntyisi melkein 100 000. Jos 1000 euroa kuussa vähemmän verotusta niin työpaikkoja syntyisi jo miljoona. Uskotko. En minäkään.
 
Kelles tuossa rahaa syydetään ellei keskolle? Kaksi kolmasosaa banneritilasta on varattu keskon kampanjatuotteille.

Vähän samoilla linjoilla Japin kanssa. Kesko yrittää saada lisää rahaa, joka on ihan ymmärrettävää. Onhan kysymyksessä yksityisen sektorin yritys. Mielestäni naiivia olettaa tässä olevan kyseessä jotain muuta tavoitetta; tai jos onkin, että se olisi joku muu kun tuottojen lisäyksen sivutuote.

Edit:

Toi sun provideema youtube linkki ei muuten toimi.

dasdas.png

Samaisen sivun keskon kampanjatuote-linkit vuorostaan ohjaa sivuille, jossa Chrome varottaa väärennetyistä sivusta. Vakuuttavaa.

asdasd.png
 
Kerrankin ollaan Japin kanssa samaa mieltä, pelkkää Keskon propagandaa millä yrittää pelastaaa "uppoavan laivan". Kuka hullu ostaa jotain Anttilasta tai yleensäkin jostain K-kaupasta?
 
Kerrankin ollaan Japin kanssa samaa mieltä, pelkkää Keskon propagandaa millä yrittää pelastaaa "uppoavan laivan". Kuka hullu ostaa jotain Anttilasta tai yleensäkin jostain K-kaupasta?

Anttilasta en tiedä. En edes tiedä mitä siellä myydään. Vain sen, että mitä siellä myydäänkään saa parempilaatuisena sekä halvemmalla ulkomailta tilattuna.

K-kauppa on pakollinen paha, ainakin itselle. Ainoa vaihtoehto lähimaastossa on Stockmann ja sen hintataso kyllä tiedetään.
 
Kävin tuossa lähi k-kaupassa. Esim. karkkihyllyllä oli merkattu tuotteet mitkä oli suomalaisia. Oli aika masentavan näköinen kun tajusi kuinka vähän on kotimaista tavaraa. Reilusti alle puolet oli kotimaista.

Edit: tai taisi olla fazerin ja pandan tuotteet ainoita kotimaisia.
 
Kelles tuossa rahaa syydetään ellei keskolle? Kaksi kolmasosaa banneritilasta on varattu keskon kampanjatuotteille.

Vähän samoilla linjoilla Japin kanssa. Kesko yrittää saada lisää rahaa, joka on ihan ymmärrettävää. Onhan kysymyksessä yksityisen sektorin yritys. Mielestäni naiivia olettaa tässä olevan kyseessä jotain muuta tavoitetta; tai jos onkin, että se olisi joku muu kun tuottojen lisäyksen sivutuote.

Kyllä. Kampanja suomalaisen työn puolesta kertookin enemmän kuin tuhat nettisivua. Toiset ketjut kampanjoi halpaa saksalaista makkaraa, toiset vihreän kortin pankkipalveluita ja jotkut sitten suomalaista työtä. Kaikkien päämäärä on sama - saada markkinaosuutta sekä myyntiä ja tuottoa lisää.

SirMax: Hulluja näyttää olevan edellisen vuoden perusteella 35% suomalaisista. ;)
 
Kyllä. Kampanja suomalaisen työn puolesta kertookin enemmän kuin tuhat nettisivua. Toiset ketjut kampanjoi halpaa saksalaista makkaraa, toiset vihreän kortin pankkipalveluita ja jotkut sitten suomalaista työtä. Kaikkien päämäärä on sama - saada markkinaosuutta sekä myyntiä ja tuottoa lisää.

SirMax: Hulluja näyttää olevan edellisen vuoden perusteella 35% suomalaisista. ;)

Mmmm, lautasellani on halpoja saksalaisia Rostbratwürstchenejä, tuotettu tuossa muutaman kymmenen kilometrin päässä.
Samoja saanee Suomen Lidlistä. Mitä merkitystä, jos ei eivät ole kotimaisia kun hinnassa ja maussa pieksevät aivan mennen tullen kotimaiset nakit?
Vai onko nää nyt mulle kotimaisia?
Saksalaisen työn puolesta!! This is a global fucking competition niinku Tami sanois.

Halvalla menee K-Ryhmän mainokset taas, suomalaisen työn puolesta. Salli mun nauraa :D

Edit. Ekkai sä mappana vaan oo keskolla duunissa?
 
Mmmm, lautasellani on halpoja saksalaisia Rostbratwürstchenejä, tuotettu tuossa muutaman kymmenen kilometrin päässä.
Samoja saanee Suomen Lidlistä. Mitä merkitystä, jos ei eivät ole kotimaisia kun hinnassa ja maussa pieksevät aivan mennen tullen kotimaiset nakit?
Vai onko nää nyt mulle kotimaisia?
Saksalaisen työn puolesta!! This is a global fucking competition niinku Tami sanois.

Halvalla menee K-Ryhmän mainokset taas, suomalaisen työn puolesta. Salli mun nauraa :D

Otin kantaa siihen millä kukin ketju itseään markkinoi. En siihen onkse se sun lautasen ruoka minkä maalaista.
 
Eräs K-kauppias pisti täällä juuston hinnaksi kympin kilo jokunen vuosi sitten, asiakkaat rupesi valittamaan ni se laski sitä pari euroa, Edelleen mitä järkeä ostaa siintä K-kaupasta ku Lidlistä saa sen saman juuston 6euro kilo. Kerro Mappana miksi ostaisin K-kaupasta sen? Maito, lihat, leivät ja muut peruselintarvikkeet on Lidlissä 20% halvempia ni mitä järkeä minun on maksaa sille kauppiaalle joka vuosi uusi Audi ?
 
Eräs K-kauppias pisti täällä juuston hinnaksi kympin kilo jokunen vuosi sitten, asiakkaat rupesi valittamaan ni se laski sitä pari euroa, Edelleen mitä järkeä ostaa siintä K-kaupasta ku Lidlistä saa sen saman juuston 6euro kilo. Kerro Mappana miksi ostaisin K-kaupasta sen? Maito, lihat, leivät ja muut peruselintarvikkeet on Lidlissä 20% halvempia ni mitä järkeä minun on maksaa sille kauppiaalle joka vuosi uusi Audi ?

Luultavasti kuulut siihen asiakaskuntaan, jonka ei kannatakaan k-kaupassa käydä. Kilpailuksi sitä kutsutaan. Ja sinut on kilpailu vienyt lidliin. Ei siinä mitään. Ei kukaan pakotakaan käymään K-kaupassa. :)

edit. Juuston hinta on suomessa raiskattu vuosia sitten tasolle, josta ei kukaan sen tuotannosta jälleenmyyjään saa yhtään mitään (ellei siitä sitten saa sitä kymppiä). Jos mä olisin Valio, niin veisin kaiken Venäjälle missä ihmiset ovat valmiita maksamaan. :) Päättelin, että puhut joko oltermannista taikka ingmannin tms. vastaavasta kermajuustosta.
 
Jos valtio osallistuisi talkoisiin keventämällä byrokratiaa tai muuten ohentamalla verokuormaa, pistäisin hymyssä suin vaikka 100e/kk paikalliselle lihafarmarille ostamalla lihat suoraan sieltä.

Nyt on verojen ja veroluonteisten maksujen ja yleisen hintatason vuoksi laskettava euroja sitävarten tiukkaan, että haistakaa *ska kaikki kampanjoijat ja valtiot ja muutkin verenimijät.
 
Kyllähän sen tietää, että suurin osa suomalaisista ymmärtää ja käsittää tämän kampanjan juuri niinkuin se on tarkoituskin käsittää. Netissä ääneen pääsee yleensä vain anonyyminä esiintyvät ammattivalittajat, joilla on kovin vähän todellista käsitystä asioista, mutta suuri suu.

Jo yksinkertaisimmankin ihmisen luulisi ymmärtävän, että kotimaisia tuotteita voi ostaa ihan mistä kaupasta vaan vaikka sitten Lidlistä. Taitaa se jollekkin vainoharhaiselle olla mahdoton ymmärtää.

Haluan toki iloksenne kertoa, että teidän naurettavaan negatiivisuuteenne tämä kampanja tuskin kaatuu, kyllä niitä oikeita vastuunkantajia löytyy muualta. Hajotkaa negatiivisuuteenne.
 
Ei tässä kellään ole tarkoitus sorsia itsessään jaloa ajatusta. Lähinnä tuon ajatuksen esiintuominen, kuten ensimmäisen viestisi sloganissa 10€ kuussa = 10 000 työpaikkaa! mukaan lukien koko lainaamasi teksti on niin naiivia tavaraa ettei sitä kukaan niele. Jamin postaus aika pitkälle tiivistää mikä tuossa koko laskelmassa kusee.

Toisin sanoen se, miksi tätä arvostellaan niin paljon on että voittoa tavoitteleva yritys pyrkii myymään tuotteitansa ja usuttamalla samalla ostajan päähän harhakuvan siitä, että ostamalla meiltä suomalaista tavaraa autat 10 000 työpaikan luomisessa. :anssi:

Ja tuo vika argumentti syö itsensä, sillä vaikka suomalaisia tavaroita saakin luonnollisesti myös muista ketjuista, eivät ne lupaa 10 000 työpaikkaa.

Keskimäärin jokaisessa ruokakaupassa on saman verran suomalaisia tuotteita. Jopa Lidlissä niitä on vuosi vuoselta enemmän. Eli miksi suomalaisten tuotteiden ostaminen juuri keskon puljuilta loisi työpaikkoja lisää? Ja eikö vastaavanlaisesti keskon myynnin kasvu näiden tuotteiden saralla merkitsisi sitä, että muiden kauppojen tulisi vähentää työpaikkoja? Summa summarum, se ostatko tomaattisi lidlistä vai keskon puljuista ei työpaikkatilanteeseen vaikuta.

Suomalaisten tuotteiden myynnin suosiminen on tietenkin hyvä asia, vaikka itseä kiinnostaakin lähinnä hinta & laatu. Sitä kuitenkaan ei tule kieltää että Keskolla on tässä oma lehmä ojassa, eikä kyseessä ole todellakaan mikään laupias samarialainen tempaus - niin kuin tämä esitetään.

Muutenkin tuo asennoituminen, että olet jotenkin muita parempi tämän kampanjan vuoksi on kohtuun kuvottava.
 
Ei tässä kellään ole tarkoitus sorsia itsessään jaloa ajatusta. Lähinnä tuon ajatuksen esiintuominen, kuten ensimmäisen viestisi sloganissa 10€ kuussa = 10 000 työpaikkaa! mukaan lukien koko lainaamasi teksti on niin naiivia tavaraa ettei sitä kukaan niele. Jamin postaus aika pitkälle tiivistää mikä tuossa koko laskelmassa kusee.

Toisin sanoen se, miksi tätä arvostellaan niin paljon on että voittoa tavoitteleva yritys pyrkii myymään tuotteitansa ja usuttamalla samalla ostajan päähän harhakuvan siitä, että ostamalla meiltä suomalaista tavaraa autat 10 000 työpaikan luomisessa. :anssi:

Ja tuo vika argumentti syö itsensä, sillä vaikka suomalaisia tavaroita saakin luonnollisesti myös muista ketjuista, eivät ne lupaa 10 000 työpaikkaa.

Keskimäärin jokaisessa ruokakaupassa on saman verran suomalaisia tuotteita. Jopa Lidlissä niitä on vuosi vuoselta enemmän. Eli miksi suomalaisten tuotteiden ostaminen juuri keskon puljuilta loisi työpaikkoja lisää? Ja eikö vastaavanlaisesti keskon myynnin kasvu näiden tuotteiden saralla merkitsisi sitä, että muiden kauppojen tulisi vähentää työpaikkoja? Summa summarum, se ostatko tomaattisi lidlistä vai keskon puljuista ei työpaikkatilanteeseen vaikuta.

Suomalaisten tuotteiden myynnin suosiminen on tietenkin hyvä asia, vaikka itseä kiinnostaakin lähinnä hinta & laatu. Sitä kuitenkaan ei tule kieltää että Keskolla on tässä oma lehmä ojassa, eikä kyseessä ole todellakaan mikään laupias samarialainen tempaus - niin kuin tämä esitetään.

Muutenkin tuo asennoituminen, että olet jotenkin muita parempi tämän kampanjan vuoksi on kohtuun kuvottava.

Nyt kun paskapuheeksi leimataan, niin paranee suositella Vulgrimille tutustumaan näiden Suomessa toimivien ketjujen tilinpäätöskertomuksiin. Kaikki löytyvät netistä. K-ketjun puolella on vahvuutena se, että kauppiaat ostavat suoria ostoja lähituottajilta 500 miljoonalla vuodessa - jäis moni työttömäksi ilman tätä panostusta. Ketju ostaa tietty omansa niinkuin S-ketju tekee samaa mutta keskitetysti = vaatii tietyt määrät ja että kaikkiin smarketteihin saadaan tavaraa jatkuvalla syötöllä. Lidl ei paljoa tässä ole vahvoilla, eikä kuulu kyseisen ketjun liiketoimintasuunnitelmaankaan kyseinen toiminta - ellei löydy "pientuottajaa" joka tuottaa vain yhtä tuotetta ja sitäkin todella paljon ja erittäin halvalla.

Ja se, että suositaan suomalaista tuotetta ei tarkoita sitä ettäkö muiden tarvitsisi vähentää työpaikkoja. Aika hölmösti päätelty. Nyt vain kannustetaan asiakasta tekemään ratkaisu ostaako hän esimerkiksi ilmakuivatun italialaisen tuontikinkun vai suosiiko suomalaista vastaavaa saparokujan tuotetta (anteeksi "mainostus" - mutta konkretisoi esimerkin). Eli summasummarun olisi, että kuluttajalla menisi vain hiukan enemmän rahaa ruokaan. Esimerkiksi kuukausittaisen 400 €:n sijaan hän nyt kuluttaisi ruokaan 410€.

Ja lopuksi vielä, että tosiaan ei niiden tartte näitä valintoja tehdä joita ei vit...akaan kiinnosta aihe. Kyllä niille se tuontitavara hyllystä löytyy - joka ketjulta. :)
 
Back
Ylös Bottom