Sim registration failed, siis mitä vittua nyt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Ilmestyi yhtäkkiä tuollainen teksti ruutuun. Ei toimi Sim myöskään toisessa luurissa, vaan sama juttu. Eli ei liene voi olla puhelimen vika, vaikka mulla N97 onkin...

Sim on Saunalahden. Asiakaspalvelu nyt ei yllättäin ole illalla auki. Kiva kun ei voi soittaa mihinkään, ei vastaanottaa puheluita, eikä tehdä saatana edes soitonsiirtoa toiseen numeroon.

Olen yrittänyt putsailla tuota korttia, mutta ei sillä vaikutusta ole. Voiko sim siis yhtäkkiä hajota ollessaan puhelimessa normaalisti kiinni? Kestää varmasti taas sen satavuotta saada Saunalahdelta uusi kortti....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laskut maksamatta? Mulla meni joskus laskut väärään osoitteeseen enkä sitä ennen huomannut kuin tuli tuo ilmoitus vastaan :D.

Siihen kun koitti soittaa niin tuli joku "valitsemanne numero ei pysty vastaanottamaan puheluita" tms. jotain muuta kuin se tavallinen kuitenkin. Tästä on kyllä aikaa sitten jumalattomasti.

Sim-kortitkin taitaa olla kuitenkin jollain lailla kulutustavaraa. Kyllähän noita on tuttavilta "poksahdellut" ihan yllättäen ja ei muuta kuin tilaamaan asiakaspalvelusta tai mahdollisesti liikkeestä hakien uutta korttia. Joskus on myös mahdollista, että asiakaspalvelun lähettämä uusi sim-kortti on jo valmiiksi sekundaversio eikä siis toimi. Eli ei se auta kuin soitella asiakaspalveluun aamusella ja odotella postisedän käyntiä ovella.

Laskut maksamatta? Mulla meni joskus laskut väärään osoitteeseen enkä sitä ennen huomannut kuin tuli tuo ilmoitus vastaan :D.

Siihen kun koitti soittaa niin tuli joku "valitsemanne numero ei pysty vastaanottamaan puheluita" tms. jotain muuta kuin se tavallinen kuitenkin. Tästä on kyllä aikaa sitten jumalattomasti.

Mun lasku oli kyllä myöhässä, kun oli se perkeleen sähköpostilasku mennyt roskaposteihin. No sieltä tuli tekstarilla huomautus ja maksoin sen pois. Sitten tulikin seuraavana vai sitä seuraavana päivänä se kirjallinen muistutus. Pitää sitten vissiin aspaan soittaa aamulla, että onko ne perkeleet menneet sulkemaan mun liittymän. Piti ihan verkkopankista tarkistaa, että se mun maksu on maksettu ja onhan se 3.8. maksettu. Eli mitään syytä ei pitäisi siihen olla, että tuo on mennyt sulkuun...

Et maksanut laskua ajallaan ja operaattori sulki liittymän. Jumalauta mitä rosvoja!!!

Vaikka maksoit laskun, eihän se välttämättä heti näy vastaanottajan tilillä ? Luultavasti on mennyt tuontakia sulkuun, varmaan joku vikatilanne tms. maksu ei ole näkynyt järjestelmässä. Kannattaa maksaa laskut ajoissa, ei se ole operaattorin vika jos lasku menee sinun roskapostiin..

Selvittelin tätä vielä viimeyönä. Sain pankkitunnusten avulla uudet salasanat tuonne Saunalahden palveluun ja tosiaan oli sitten toukokuun lasku maksamatta. Muistutuslasku oli mennyt vanhaan osoitteeseen, jostain syystä oli sitten osoite päivittymättä ja muutosta on kohta vuosi. Lasku maksuun, soitto aspaa ja avasivat liittymän heti. Kysyin kyllä, että miten hitossa ei tule mitään viestiä, että liittymä menee kiinni, mutta kaikenlaisia mainosviestejä tulee jopa useasti viikon aikana. Eipä se siihen mitään osannut vastata.

Eli toisaalta oma moka, toisaalta ei. Ihmetyttää vain että liittymä pistetään kylmästi kiinni jonkun monta kuukautta vanhan laskun takia kun sen jälkeiset on maksettu. Ilmoitin samalla Saunalahteen, että tästä lähin sitten paperilaskut. Sähköpostilaskut on perseestä kun ne on milloin roskapostissa ja milloin muutenvain deletoitu sadan mainospostin joukosta. Laskut siis joko verkkopankkiin tai paperilla, sähköpostilla ei vain toimi tuollaiset jatkuvasti toistuvat. Joku yksittäinen juttu on ok, kun sitä tietää odottaa, mutta nämä toistuvat laskut on huonoja noin...

ja siis Metalman, ei tosiaan ole operaattorin vika jos laskut menee roskapostiin. Mutta toin tässä esille, että kannattaa olla tarkkana noiden sähköpostilaskujen kanssa. Ne kun menee vähän helpommin roskiin kuin paeriversiot. Ja jos nyt sitten muutkin tietäisivät, että Sim registration failed tarkoittaa että liittymä on suljettu, niin taas oppii jotakin.

Edelleen toistan ja korostan, että miten hitossa tuosta ei voi tekstarilla ilmoittaa vaikka vuorokautta ennen kun kaikkea diipadaapamainospaskaa voidaan kuitenkin operaattorin toimesta lähetellä?

Miksi sähköpostilaskut? Miksi et käytä e-laskuja, tulevat suoraan verkkopankkiin.

Jahas, pitää tutustua. Silloin kun itse liittymäni otin Saunalahdelta, ei tuollaista vielä ollut.

Tosin saattaa olla että vaihtuu Tele Finlandiin ensikuussa. Silloin päättyy kytky ja tämä N97 paska lähtee kiertoon. Soittivat just sopivasta Tele Finlandista ja niiltä saisi 52 eurolla kuukausi tämän HTC Desire Z luurin ja tuon liittymän jossa on n. 3000 minuuttia puhetta, samanverran tekstaria ja rajaton data. Luurin osuus tuossa oli 13 tai 14 euroa per kk.

Ääni e-laskuille. Tulee suoraan verkkopankkiin ja sitten sieltä vaan hyväksyy maksun. Kaikki vakkarilaskut netti, vakuutukset jne. tulee mulle verkkopankkiin. Oon melkonen sohla laskujen kanssa ja tuolla tavalla on jäänyt muikkarit kokonaan tulematta :thumbs:

e: tuon voi tehdä suoraan verkkopankissa. Ei tartte säätää mitään.

Mulla ei tule kuin tv lupa verkkopankkiin, pitää tosissaan ottaa ja tsekata tuo vielä tarkemmin. Tuon tosiaan helppoa kun ei tartte kuin hyväksyä se ja automaattisesti se on aina eräpäivänä kun rahat lähtee jos ei päivämäärää muuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom