Silmissä sumenee :o

Tulin tuossa äskettäin salilta, vetäisin palautusjuoman kurkkuun (hera + malto) ja aloin vääntäytymään suihkuun, kun yhtäkkiä silmissä alkoi "sumentua" (tai oikeastaan näkökenttä meni reunoiltaan epäselväksi ja on sitä vieläkin; esim. monitorin tuijottaminen meinaa olla vähän vaikeaa). Onko kellään aavistusta mistä voisi olla kyse? Muuten ei ole mitään oireita; vähän vaan "heikko" olo kun just tuli treenattua..
Aiemmin ei ole vastaavaa tapahtunut. Saas nähdä kauanko tätä kestää; ~½h on jatkunut tähänmennessä..

Soita terveyskeskukseen/sairaalaan. Jos kyseessä jokin pikkujuttu, tietävät puhelimessa. Ellei ole, pyytänevät käymään.

kyseessä saattaa olla migreenikohtaus joka aiheuttaa näkökentän "hämärtymistä"reunoilta. kesto taitaa vaihdella aika paljon. sitten kun näkö alkaa palaantumaan alkaa päätä särkeä.

Jees, tuo voi olla aura, eli migreenin alkuoireita..Jos se jatkuu siitä eteenpäin, niin sulla on n15-30min päästä helvetillinen jysäri! Onko tuo näköhäiriö muuten symmetristä, eli onko molemmilla puolilla?

Terv. Migreenikkö :itku: :itku:

Mulla tuli vähän samantyyppinen "oire" jalkatreenin aikana. Palauttelin penkillä istuen ja katselin eteenpäin lasittuneella katseella ja pian kuvaan alkoi tulla pientä blur-efektiä. Mitään ei oikein nähnyt kovin tarkasti vaikka yritti siristellä silmiä. Meni ohi melko pian, ehkä 1-2 minuutissa.

Originally posted by Subba
Onko tuo näköhäiriö muuten symmetristä, eli onko molemmilla puolilla?

Symmetristä on/oli. Nyt jo vähän helpottaa - ja päätäkin kivistää :(
Ei mikään kunnon jysäri kuitenkaan; otin buranan tuossa kun alkoi vähäsen särkyä tuntua..

Tuo särkykin vaihtelee ihmisillä aika paljon migreenin yhteydessä. Joillakin helvetillinen jysäri, kuten subba asian ilmaisi ja joillakin, kuten mulla, on vain pientä särkyä. Mulla tuo migreeni on/oli vähän outo: ilmeni parin vuoden aikana n.5 kertaa ja nyt ollut pari vuotta taukoa ilman minkäänlaisia kohtauksia. :confused:

Kuulostaa verensokerin heittelemiseltä. Itsellä tulee välillä malton kanssa samanlaisia oireita treenin jälkeen. Oletko käynyt koskaan mittauttamassa verensokereita?

Mulla tulee juuri samanlaisia oireita ennen migreenia (sitahan ei tassa viela moneen kertaan ole todettukkaan) mutta nakokentan palattua normaaliin paata ei juurikaan ala sarkemaan mutta annans olla kun kuula heilahtaa, tarahtaa, yskaisee tai yrittaa pierasta niin olo on kuin joku lois moran ohimosta sisaan. Joskus tata on kestanyt parikin paivaa...Etta onnea vaan! :)

Originally posted by edelbrock
Kuulostaa verensokerin heittelemiseltä. Itsellä tulee välillä malton kanssa samanlaisia oireita treenin jälkeen. Oletko käynyt koskaan mittauttamassa verensokereita?

Tuo itselläkin ensimmäisenä tuli mieleen (ja siksi tänne topicin aukaisinkin että onko muilla ollut vastaavia oireita).
Maltoa ei kyllä palautusjuomassa kovin paljoa ollut, mutta edellisestä syönnistä (aamiainen) olikin sitten jo yli 4h aikaa..
Lääkärillä voisi tosiaan käydä kun edellinen "yleistarkastus" on ollut jotain reilu 6 vuotta sitten.. :rolleyes:

Voi vaikuttaa myös se malton kiskominen melkein tyhjään mahaan. Kokeile ensi kerralla vetää pari tuntia ennen treeniä kiinteätä ruokaa ja ota treenin päätteksi ne protskut ja maltot. Jos ei tule huippaavaa oloa niin vika saattoi olla malton kiskomisessa tyhjään pakkiin.

Tosin mulla on itsellä ihan sama vaiva ja sokerit tosiaan heittelee silloin tällöin. Ei ole diabetesta todettu, mutta suvusta löytyy aika paljon. Että voisin suositella sitä lääkäriä, saat ainakin varmuuden asiasta.

Originally posted by Mr. snruB
Maltoa ei kyllä palautusjuomassa kovin paljoa ollut, mutta edellisestä syönnistä (aamiainen) olikin sitten jo yli 4h aikaa..
Tarvinneeko tuota syytä enää hakea? Neljä tuntia ennen syömättä ennen treeniä on liian pitkä aika. Unohtaako tuo "neljän tunnin syömättömyyssääntö". 1,5 - 2,5 tuntia on järkevämpi.

Back
Ylös Bottom